Multumesc pentru raspunsuri. Acum stiu cu cine stau de vorba.
In primul rand trebuie sa-ti spun ca mijlocirea nu se refera numai la mantuire, ci si la intermedierea rugaciunilor.
Iisus Hristos.
In ceea ce priveste mijlocirea Maicii Domnului, pentru ca sa nu mai ai impresia ca filosofam aiurea, sa-l lasam pe Prof. Conf. Dr. Stefan Buchiu sa te lamureasca deplin si competent:
[COLOR=#000000][SIZE=3]Dogma teotokologica detine o dimensiune eclesiala foarte importanta in teologia ortodoxa. Teologul rus Vladimir Lossky o numeste pe [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Maica Domnului[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] "inima" Bisericii. In icoana [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Pogorarii Duhului Sfant[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3], care aminteste de momentul intemeierii Bisericii, Maica Domnului este infatisata stand in mijlocul [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Sfintilor Apostoli[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3], conform cartii Faptele Apostolilor. [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Prin urmare, din primul moment al existentei sale, Biserica are pe Maica Domnului in centrul ei, [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]impreuna cu Sfintii[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] Apostoli, Mantuitorul, Capul nevazut al Bisericii, fiind prezent si lucrand atat prin Apostoli, cat si prin Maica Domnului. O posibila interpretare dogmatica a icoanei Pogorarii [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Duhului Sfant[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] ar fi aceasta: [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Sfintii Apostoli[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] semnifica [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]preotia sacramentala[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3], pe care Hristos insusi o instituie prin ei, iar Maica Domnului preotia generala a credinciosilor, care izvoraste ca si cea dintai, din slujirea de Preot sau Arhiereu desavarsit a lui Hristos. Cu alte cuvinte avem insasi imaginea intregii Biserici, concentrata intr-o icoana, icoana inceputului sau intemeierii [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Bisericii crestine[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3].[/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Relatia [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]dintre Maica Domnului[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] si Biserica poate fi stabilita, insa, si, in alt mod. Parintele Staniloae considera ca "prin Intrupare, Rastignire, Inviere si Inaltare, Hristos pune temelia [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Bisericii in trupul[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] Sau; prin acestea Biserica ia fiinta virtual. Ea va lua fiinta in mod actual prin iradierea Duhului Sfant din trupul Sau in celelalte fiinte umane, lucru care incepe la Rusalii, cand [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Duhul Sfant[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] coboara peste Apostoli."[/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Data fiind legatura intima dintre [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Prea Sfanta Nascatoare de Dumnezeu[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] si Fiul lui Dumnezeu intrupat din ea, am putea spune ca din chiar momentul intruparii se stabileste o tainica relatie intre Maica Domnului si Biserica, prin intermediul trupului Mantuitorului, luat din ea, care mai tarziu, in stare de deplina indumnezeire, se va extinde in credinciosi, formand Biserica. [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Cu alte cuvinte, aceeasi [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]legatura interioara[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] unica, rudenia trupeasca si duhovniceasca cum am numit-o anterior, dintre Maica [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Domnului si Fiul sau Iisus Hristos[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3], se prelungeste, prin Duhul Sfant si intre Maica Domnului si Biserica. Asa se explica, desigur si in acord cu maternitatea spirituala a [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Nascatoarei de Dumnezeu[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3], motivul pentru care Maica Domnului are o relatie duhovniceasca cu fiecare membru al Bisericii, in care vede un alt fiu al sau, unit cu Fiul Sau dumnezeiesc.[/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Dar faptul ca Maica Domnului este, in Duhul Sfant, adevarata Mama duhovniceasca a fiilor Bisericii, nu o scoate pe ea din solidaritatea cu ceilalti membrii ai Bisericii, asa cum stergerea [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]pacatului ei stramosesc[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3] prin coborarea Duhului Sfant asupra ei, n-a scos-o din solidaritatea cu ceilalti oameni. [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Prin tot ceea ce a lucrat ea, mijlocire, rugaciune, pronie, mangaiere, Maica Domnului intareste [/SIZE][/COLOR]
[COLOR=#000000][SIZE=3]Biserica[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3]lui Hristos[/SIZE][/COLOR][COLOR=#000000][SIZE=3], Fiul si Dumnezeul ei, o indruma, asa zicand, din interior pe calea ce duce la imparatie. Pozitia ei de maxima apropiere de Cel ce a intemeiat, sustine si conduce Biserica, ii da puterea de a purta in sufletul ei sfant pe toti cei ce compun Biserica, incepand cu Hristos insusi, salasluit in ea de buna-voie, si pana la ultimul credincios. [/SIZE][/COLOR]