Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
Noi,crestinii ortodocsi,serbam duminica pentru ca:
|
Bine spuneti, dvs. serbati duminica pentru ca asa cere randuiala ortodoxa. Aceasta nu inseamna si ca Dumnezeu cere acest lucru.
Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
- E ziua cea dintai a creatiei
|
Cand Dumnezeu a ispravit saptamana creatiei; nu a sfintit,binecuvantat si odihnit duminica;
ci sambata. El nu a poruncit sa se pazeasca duminica in cinstea creatiei, ci a poruncit sa se pazeasca
sambata ca memorial al creatiei:
"
Adu-ți aminte de ziua Sâmbetei să o sfințești pre ea... Că în șase zile a făcut Dumnezeu cerul și pământul și marea și toate câte sunt într'însele, și în ziua a șaptea au odihnit; pentru aceea au binecuvântat Dumnezeu ziua a șaptea și au sfințit-o pre ea."(Iesirea 20,8.11 Biblia ortodoxa 1914)
Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
- E ziua in care a inviat Domnul
|
Adevarat a inviat! Dar nu a cerut niciodata sa se serbeze duminica pentru acest fapt. Din contra, Hristos S-a odihnit in mormant in
ziua sambetei. Maica Domnului de asemenea s-a odihnit in
ziua sambetei asa cum cerea porunca lui Dumnezeu (mai sus mentionata):
"
Și întorcându-se, au gătit mirezme și miruri; și sâmbătă s-au odihnit după poruncă" (Luca 23,56 ibidem)
Iar a doua zi (duminica), s-au apucat de munca:
"
Iar în prima zi după sâmbătă, foarte de dimineață, au venit ele la mormânt, aducând miresmele pe care le pregătiseră."(Luca 24,1 Biblia Sinodala).
Cine spune ca-L cinsteste pe Hristos trebuie sa pazeasca ziua pe care si El a pazit-o. Cine spune ca o cinsteste pe maica Domnului, logic ar fi sa pazeasca ziua pe care ea a pazit-o, adica
sambata.
Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
- E ziua in care S-a pogorat Sfantul Duh peste Sfintii Apostoli
|
Adevarat. Insa Dumnezeu nici cu aceasta ocazie nu a poruncit sa se pazeasca duminica (desi ar fi fost o cazie buna pentru un asemenea anunt). Iar apostolii, in consecinta au pazit in continuare sambata.
Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
- E ziua in care s-a oficiat inca de la inceput,in Biserica crestina, "frangerea painii" adica Sfanta Liturghie!
|
Fals. De data aceasta va gasiti chiar in opozitie cu Cuvantul lui Dumnezeu. Ziua in care s-a oficiat la inceput frangerea painii a fost joia (Cina cea de Taina). Daca argumentati pazirea zilei de odihna cu instituirea frangerii painii, ar trebui sa paziti joia si nu duminica. Dar Hristos nici cu acea ocazie, nu a poruncit pazirea unei alte zile de odihna...
Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
Pentru aceste motive Sfintii Apostoli si primii crestini numeau aceasta zi "Ziua Domnului"
|
Fals. Sfintii Apostoli numeau sambata "
Ziua Domnului", iar Hristos Se autodenumea ca
Domn al Zilei (textual, "Domn al Sambetei" Marcu 2,28)
Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
marturie ne stau cele scrise chiar in Sfanta Scriptura: Fapte 20,7
|
Textul acesta nu sta marturie pentru tinerea duminicii. Adunarea despre care se vorbeste in text fost tinuta nu pentru ca era duminica, ci pentru ca Pavel „trebuia sa plece” si ocazia de partasie nu trebuia pierduta. Daca tineti atat de mult la acest argument, va recomand versiunea ortodoxa de la 1914 care s-ar putea sa va surprinda. Este stiut faptul ca evreii socoteau inceputul zilei de cu seara, deci
adunarea speciala de frangere a painii a avut loc de fapt sambata, vorbirea lui Pavel prelungindu-se pana dupa apusul soarelui deci pana inspre ziua intaia a saptamanii (duminica):
"
Iar întru una din sâmbete, adunați fiind ucenicii sa frângă pâine, Pavel vorbea cu dânșii, vrând să purceadă a doua zi; și a lungit cuvântul până la miezul nopței."
Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
I Corinteni 16,2
|
Pai spune dumneata ce zi de odihna mai e si aceea in care faci contabilitate, strangi ajutoare, cari sacii cu faina din camari, etc. Ma asteptam la niste argumente mai serioase...
Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
Apocalipsa 1,10.
|
Fals (in acte publice)! Originalul grecesc spune
ziua Domnului si nu
ziua duminicii cum tendentios noteaza traducatorul ortodox. Daca tineti si la acest text ca argument, aflati ca
ziua Domnului pentru Ioan - autorul Apocalipsei era
sambata! Vreau sa va vand totusi un pont (gratis): cand Ioan noteaza
ziua Domnului, nu se refera la ziua de odihna, ci la ziua mareata a venirii Domnului (cititi versetul in context).
Citat:
În prealabil postat de Nevrednicul
Multumit?
|
Dumneata ai fi multumit cu asemenea "argumente"? Asa ma gandeam si eu :)