Citat:
În prealabil postat de naephius
Dumnezeu e Acela care i-a dat harul sa-L nasca pe Dumnezeu Cuvantul, dupa trup. Bineinteles ca nu era vrednica de acest har, nimeni de pe pamant nu ar fi fost vrednic de un asemenea har. Harul i L-a dat Dumnezeu, prin bunavointa Lui. Deci nu Maria a fost cea vrednica de acest mare har. Lui Dumnezeu I se cuvine TOATA slava, pentru ca asa a gasit El cu cale sa se intrupeze Hristosul Sau. Neamurile ar trebui s-o fericeasca pe Maria pentru harul pe care i l-a dat Dumnezeu, pentru binecuvantarea pe care i-a dat-o El, nu pentru vrednicia ei (unde scrie in Evanghelie ca pentru vrednicia ei trebuie sa fie ea fericita de neamuri ??).
|
Domnule draga,
Daca Preasfanta Fecioara nu raspundea prin vorbele "fie mie dupa cuvantul tau", Dumnezeu trebuia sa gaseasca alta cale de a mantui lumea. De asta este vrednica ea de lauda, pentru ca a acceptat sa se faca voia Lui Dumnezeu prin ea. Dumnezeu nu a fortat-o sa faca ceva, ea putea sa spuna NU, zadarnicind planul divin. Iata de ce este ea vrednica de marire.
Si da, cand ii laudam pe Sfintii Lui Hristos, pe El il laudam prin intermediul lor. El a lucrat mantuirea fiecaruia, dar harul n-a fortat pe absolut nimeni! Aici e sensul libertatii omului, a ingerului, a oricarei fiinte create: poate sa accepte sau sa refuze. Si noi cand spunem: bravo, felicitari Sfinte ca ai biruit raul si pe inselatorul, de fapt pe Dumnezeu il slavim si-L laduam. Deci putem spune: Nascatoare de Dumnezeu, Fecioara, bucura-te ceea ce esti plina de har, Marie, Domnul este cu tine! Binecuvantata esti tu intre femei si binecuvantat este rodul pantecelui tau, cai ai nascut pe Mantuitorul sufletelor noastre!
Citat:
În prealabil postat de naephius
Stai putin. Ca sa ajungi sa folosesti versetul acela in argumentare, ca sa poti sa-l legi de Maria, trebuie intai: "sa-mi dovedesti ca versetul ala din Psalmi vorbeste profetic, iar daca-mi vei dovedi, [..] sa-mi dovedesti ca vorbeste despre fecioara Maria [..]". Nu mi-ai aratat nimic convingator, ai facut doar niste afirmatii pe care nu le-ai dovedit, ci doar le-ai presupus (cele scrise inclinat): "Da, acest verset ne vorbeste despre Nascatoarea de Dumnezeu. Despre cine altcineva? Cine a fost mai aproape de Dumnezeu decat ea? Nu ti se pare firesc ca Fiul ei sa ramana aproape de dansa si dupa savarsirea ei din viata?".
|
Pai asta n-am spus-o eu, ci am preluat-o de la altii care se pricep. Daca observi cu atentie: "Stătut-a împărăteasa de-a dreapta Ta" se refera la o persoana de gen feminin care sta de-a dreapta lui Dumnezeu (Ta => Dumnezeu). Nu poate fi vorba de Serafimi sau de alte cete ingeresti, caci n-am gasit sa scrie undeva ca ingerii pot fi de genul feminin. Mai era undeva un verset in care se mentioneaza si de Ioan Botezatorul care impreuna cu Preasfanta Maria sta aproape de Sfanta Treime - poate ma ajuta cineva sa-mi amintesc.
Altfel, poate ne explici tu despre ce-i vorba in versetul cu pricina.
Citat:
În prealabil postat de naephius
Nu inteleg ce legatura au versetele acestea cu inchinarea care se aduce in zilele noastre Mariei, care este idolatrie. E clar, este binecuvantata intre femei, este fericita intre neamuri, am inteles. Dar de unde si pana unde inchinare ?
|
Idolatrie este credinta ca faptura este Dumnezeu sau cumva "mai mare" ca El. Mediteaza putin si intelege ca inchinarea si cinstirea Sfintilor si a Sfintelor este departe de practicile paganilor.
Vad ca treci usor peste afirmatia "Iata, ma vor ferici toate neamurile". Spui ca ai inteles: ce ai inteles?! De parca nu scrie clar, in romaneste...