Sfinții Părinți ne îndeamnă :
Când mintea ta, cuprinsă de mult dor către Dumnezeu, pleacă oarecum câte puțin din trup și se depărtează de toate gândurile , care vin din simțire, din amintire, sau din starea umorală, umplându-se de evlavie și de bucurie, atunci socotește că te-ai apropiat de hotarele rugăciunii. Atenția minții căutând rugăciunea va afla rugăciune ; căci rugăciunea îi urmează atenției mai mult decât orice altceva. De aceea trebuie să ne sârguim spre ea. Rugăciunea și răbdarea pot susține împreună cu urcușul continuu și o neăncetată tensiune, ca o căldură dacă se răcește, greu mai poate fi reaprinsă. Cine crede în Dumnezeu, îl are pe Dumnezeu lângă el. Credința și rugjăciunea sunt semnul lucrării lui Dumnezeu în om. Când te gândești la cineva ești în comunicare cu el, cu atât mai mult ești în comunicare cu Dumnezeu când te gândești la Dumnezeu cu încredere în El și când îi adresezi cererile tale. Sfântul Varsanufie ne avertizează că la rugăciunile mai lungi există întotdeauna pericolul împrăștierí fiindcă scade rapid concentrarea sau și mai rău, demonii seamănă în ea neghina lor. Stând la rugăciune să te rogi să fii eliberat de "omul vechi" sau să zic "Tatăl nostru", ori să le faci pe amândouă și apoi să șezi la lucru de mână. Să citim "Viețile Părinților" căci așa se luminează mintea în Domnul !
__________________
Biserica este dragoste, așteptare și bucurie.
(Părintele Alexander Schmemann)
|