Sabina:
Eu sint autorul acestei postari:
http://www.oasteadomnuluiortodox.ro/forum/viewtopic.php?p=1184#1184
Cu aceasta ocazie as dori sa invit si alti utilizatori de pe acest forum sa participe la discutiile de pe forumul:
http://www.oasteadomnuluiortodox.ro/forum/
Cind despre alternativele de care vorbea fr. Matei Vasilica se refera la cele de petrecere a timpului liber.
Omul este o fiinta sociala si are nevoie de un cadru social care dpdv crestin e bine sa fie "impregnat" totusi de valorile crestine.
Cunosc persoane care au ajuns la (neo)protestanti tocmai din cauza ca le-a lipsit acel cadru in care sa se manifeste atit ca fiinte sociale cit si ca persoane cu aspiratii spirituale.
Desigur, nu se poate imputa Bisericii acest lucru ci propriilor lor slabiciuni, socializarea valorind pentru ei mai mult decit Adevarul.
E adevarat ca cultele neoprotesante si chiar si Romano-Catolicii se implica mult mai mult in viata sociala a tinerilor organizand diverse activitati in idee de a-i tine mai aproape de comunitatea lor.
Este un aspect care desigur are avantaje cit si dezavantaje. A-i tine la Biserica nu e neaparat tot una in a-i forma ca oameni morali/duhovnicesti, in aceasta directie vointa persoanala (si mai ales familia) are un cuvant greu de spus.
Dar nu ar fi rau daca s-ar incerca si la noi aprofundarea acesti laturi cu un mare potential misionar.
Dar nu cred ca se poate sustine argumentat faptul ca prin lipsa unei implicari directe in aceasta latura, Bisericii ii lipseste ceva, iar singura solutie la acel "ceva" este "Oastea Domnului".
Exista desigur pe linga "Oastea Domnului" si alte organizatii de tineret (si nu doar) in Biserica Ortodoxa.
"Oastea Domnului" are o abordare specifica care nu e pe placul tuturor dintr-o serie de motive.
Insa e bine ca atunci cind incercam sa discernem aceste motive sa incercam sa facem diferenta intre obiectiv si subiectiv, intre particular si general.
Ca de ex. nu cred ca se poate spune obiectiv (si sustine cu argumente) ca "Orice miscare, sau grupare care poarta titulatura de "oastea Domnulu"iese di marea familie crestin-ortodoxa."
Ii dau dreptate lui Danyel (desi formularea nu prea e corecta) ca a vorbi impotriva "Oastei Domnului" intr-un mod nepotrivit inseamna a fi totusi impotriva Bisericii deoarece, Sf. Sinod a acordat binecuvintare acestei miscari cu sediul la Sibiu (nu si celei/celor cu radacini la Simeria) si o sustine in masura posibilitatilor.
Deci este o recunoastere a unei stradanii intr-o directie sanatoasa.
Ca mai sint cazuri si situatii in care unii se dovedesc inca tributari unei laturi mai nefericite a istoriei acestei miscari nu trebuie sa fie transformate in capete de acuzare ale intregii miscari per ansamblu.
In plus, sint schimbari care cer timp si nu putin..
Pe masura ce lumea ortodoxa o sa devina mai constienta (la modul corect) de aceasta miscare, va veni poate/sper si acea intelegere si atitudine prin care lucrurile care sint inca tulburi vor fi puse pe un fagash bun.
Faptul ca nu exista o delimitare clara intre latura protestanta si cea ortodoxa din "Oastea Domnului" este o problema a Sibiului si aici din pacate mai este de lucru pe mai multe directii.
Multa vreme a lipsit convingerea (si intr-o anumita masura inca mai lipseste) ca ostasii de pe latura ortodoxa ar trebui sa se delimiteze de cei de pe latura protestata, atit la nivel individual cit si ca organizatie per ansamblu.
Materialele despre cele doua organizatii care activeaza sub aceeasi denumire de "Oastea Domnului" au mai mult o circulatie interna. Ceea ce se arata lumii ortodoxe e mai mult o fatzada, nu prin faptul ca ar fi tocmai fals ci atit prin faptul ca reprezinta o perspectiva inexacta, incompleta.
Si unul din aspectele cele mai importante cred ca este acela ca "Oastea Domnului" nu poate pretinde mai mult respect din partea lumii ortodoxe decit e capabila sa inspire prin oamenii care ii are in prezent.
Si desi are in frunte chiar teologi remarcabil (par. Vasile Mihoc de ex.), din pacate prea multi altii au iesit si ies in fatza in baza "voluntariatului laic" dar nu numai, cu atitudini si idei nu tocmai potrivite cu acea simbioza cu lumea ortodoxa spre care ostasii ar trebui sa tinda.