sophia,
Observatiile tale sint corecte numai atita timp cit faci abstractie de ceea ce inseamna Ortodoxie: Religia cea adevarata, pastratoarea Cuvintului lui Dumnezeu si a marturiilor Duhului Sfint de-a lungul veacurilor! De aceea, ca ortodocsi nu puteam lua din Scriptura sau din Sfinta Traditie numai ceea ce ne convine sau ceea ce se potriveste cu duhul vremurilor pe care le traim. Adevarul lui Dumnezeu nu este negociabil si nu exista nici un fel de motivatie (nici macar dragostea fata de om pe care o invoca ecumenistii) care sa ne ingaduie sa facem compromisuri (nici chiar daca ingerii ne-ar cere-o!). Romano-catolicii si protestantii sint intr-o cu totul alta pozitie pe care le-o confera intelegerea diferita (distorsionata) a Adevarului si a felului in care Acesta se manifesta in Biserica.
Calendarul Bisericii nu este un alt calendar in care Biserica a pus cu rosu Pastele si Craciunul, ca un fel de 1 decembrie si 1 mai. Biserica Ortodoxa e vie si zilele nu sint numere in calendar, ci feluri aparte in care ea se manifesta aducind slava lui Dumnezeu. De aceea calendarul a facut obiect de discutie in Consiliile Ecumenice si Sfintii Parinti au considerat cu dreptate sa faca regula din pascalie (modul in care se calculeaza data Pastelui in fiecare an) si din sinaxar (ordinea dupa care functioneaza anul liturgic), pentru ca schimbindu-le se pierde armonia si atunci Biserica respira intr-un ritm si intr-un suflu strain, al unui alt duh.
Teoretic, calendarul Bisericii ar fi putut fi schimbat daca Duhul Sfint lucra in sensul convocarii unui nou Consiliu Ecumenic si ar fi inspirat pe parintii participanti sa ia o astfel de decizie. Ce s-a intimplat insa la Constantinopol in 1923, asa cum am aratat (vezi mai sus) n-a fost decit o manevra masonica prin care s-a introdus ecumenismul in Biserica Ortodoxa. Mai mult, putem chiar afirma cu suficienta certitudine ca nici nu o sa se intimple vreodata (inlocuirea/modificarea calendarului) pentru ca Dumnezeu este perfect, neschimbator, cel care da legi pentru vecie, si, ca atare, Duhul Sau Sfint nu poate schimba, fara sa se nege pe Sine, ceea ce El a construit.
|