În prealabil postat de ancah
Cu scuzele de rigoare fata de Maria, careia i-am stricat topicul cu aceste discutii, care nu au nimic de a face cu Sf. Parinti, iti voi raspunde Gabriel:
Iata: A fi crestin-ortodox inseamna a iubi aproapele. Cati dintre noi au ajuns la pefectiune in credinta? Poate nici unul , dar ne straduim sa ne iubim aproapele, caci nu avem nimic cu el. Noi avem ceva cu faptele lui, caci atunci cand un om face fapte reprobabile sau gandeste rau, e sub influenta duhurilor. Si crestinul are ce are cu duhurile nu cu persoanele. Dar ca crestin, ar trebui sa stii acest lucru, caci scrie in biblie. Trebuie facuta diferenta intre o persoana si faptele ei. Daca te uiti la Apostoli si la Sfinti, cati dintre ei nu au facut fapte care nu le-au facut cinste inainte de a se crestina? Sa ne amintim de Sf. Pavel, de Sf. Ciprian, Sf. Maria Egipteanca. In caz ca nu stii, Sf. Maria Egipteanca este cea care I-a spalat Domnului Iisus picioarele, I le-a uscat ce parul ei, I le-a sarutat si L-a miruit. Iar Domnul pentru faptele ei si pentru lacrimile ei, i-a iertat pacatele. Noi toti suntem pacatosi, dar prin credinta si prin distantarea de pacate putem ajunge la sfintirea noastra.
Deci doar faptele cuiva le poti ura fara a gresi.
Intrebi de ce ortodocsii nu arata iubire fata de oamenii care au alta religie? Pai, ti-am raspuns mai sus. Alta credinta inseamna indepartarea de la credinta adevarata, care noi stim ca e cea ortodoxia. Sf. Ciprian a fost vrajitor. Faptele lui au fost uraciune, nu el, dovada ca in clipa in care a realizat greseala, a parasit vrajitoria, s-a sfintit si a murit pentru credinta. Cei din alte credinte, care nu recunosc sfintii, considerand ca sunt doar niste oameni morti, rad de noi, pentru ca noi credem in sfinti. Iata inca o fapta reprobabila, sa isi bata joc de ce are ortodoxul sfant.
Vezi, deci, draga Gabriel, ca omul in sine e valoros si de aceea trebuie iubit: e ca un diamant, dar pe care abia ortodoxia il slefuieste si il scoate la lumina.
|