View Single Post
  #2  
Vechi 14.08.2009, 22:32:37
mititelu
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
Īn prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
Pentru mine e foarte clar ca numai evreilor le-a dat Dumnezeu sabatul, nu si celorlalte popoare:
"In ziua a saptea Dumnezeu Si-a sfarsit lucrarea pe care o facuse si in ziua a saptea S-a odihnit de toata lucrarea Lui. Dumnezeu a binecuvantat ziua a saptea si a sfintit-o" (Facerea 2:3)- acest lucru s-a intamplat la creatie cand inca nu existau evrei.

"Aduti aminte de ziua de odihna, ca s-o sfintesti. Sa lucrezi sase zile si sa-ti faci lucrul tau. Dar ziua a saptea este ziua de odihna inchinata Domnului, Dumnezeului tau;.... Caci in sase zile a facut Domnul cerurile, pamantul si marea si tot ce este in ele, iar in ziua a saptea s-a odihnit. De aceea a binecuvantat Domnul ziua de odihna si a sfintit-o." (Iesirea 20:8-11). Porunca a patra ne arata ca ziua a saptea este o sarbatoare a creatiei (care nu a fost numai pentru evrei).

"Si pe strainii care se vor alipui de Domnul ca sa-I slujeasca, si sa iubeasca Numele Domnului, pentru ca sa fie slujitorii Lui, si pe toti cei ce vor pazi sabatul (ziua a saptea) ca sa nu-l pangareasca si vor starui in legamantul Meu, ii voi duce la muntele Meu cel sfant" (Isaia 55:6-7) "Strainii" erau rasplatiti pentru pazirea sabatului. Sabatul (sambata) nu era numai pentru evrei.

Faptul ca sabatul (sambata) nu era numai pentru evrei o spune limpede chiar Domnul Iisus Hristos (Domnul sabatului):

"Apoi le-a zis:"Sambata a fost facuta pentru om, nu omul pentru sambata" (Marcu 2:27). Sambata a fost facuta pentru om (nu doar pentru evreu).


Citat:
Īn prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
. Despre Noe, Avraam, Isac...care au primit de la Dumnezeu diferite porunci si randuieli religioase nu se spune nicaieri ca au tinut sambata
Va grabiti sa trageti concluzia ca Noe, Avram, Isac nu au pazit ceea ce Dumnezeu a binecuvantat si sfintit de la facerea lumii. Prima carte a Bibliei (Facerea) si o parte din cartea Exodului nu trateaza problema poruncilor lui Dumnezeu. Doar aminteste de aceste porunci. Ex: "Avram a ascultat porunca Mea si a pazit ce i-am cerut, a pazit poruncile Mele, oranduirile Mele si Legile Mele". Ce porunci, oranduiri si legi a pazit Avram? Puteti exclude faptul ca a pazit ziua binecuvantata si sfintita de Dumnezeu?

Fiecare parte a Bibliei are o tema si nu ne prezinta ceea ce am dori noi. Daca am merge pe teoria dvs. am putea trage concluzia ca nici evreii, oameni ai lui Dumnezeu, ca David, Debora, Ghedeon, Samson, Rut, Boaz, Naomi, Samuel, etc. nu au pazit ziua a saptea. De ce spun asta? Pentru ca in sase carti consecutive ale Bibliei (de la Iosua pana la 1 Regi) nu se vorbeste deloc despre pazirea sabatului (ziua a saptea), desi este prezentata istoria poporului evreu.

Citat:
Īn prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
Daca evreilor li s-a dat sabatul ca semn si aducere aminte ca au fost scosi din robia Egiptului,
Nu inseamna ca a fost anulata porunca a patra care vorbeste despre pazirea zilei a saptea ca o zi de odihna hotarata de Domnul de la facerea lumi, ca sarbatoare a creatiei impreuna cu Creatorul. Versetele din Biblie se completeaza intre ele, nu se anuleaza unele pe altele.

Citat:
Īn prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
venind Legea cea Noua era si normal ca Apostolii sa intelega ca prin invierea Mantuitorului Hristos in ziua intai-Ziua Domnului, El ne-a scos din robia cu mult mai mare a blestemului mortii sufletesti cazut asupra protoparintilor Adam si Eva pentru calcarea poruncii care a trecut la toti urmasii lor. Pana la Hristos sufletele tuturor oamenilor se duceau in iad, iar Hristos a coborat acolo si i-a eliberat pe cei drepti. De aceea se cuvine sa tinem Duminica si nu sambata, plus ca tot intr-o Duminica, la Cincizecime prin Pogorarea Duhului Sfant asupra Apostolilor , li s-a dat putere in cuvant si atunci s-a intemeiat Biserica. [/b]
Teoria aceasta ar fi fost valabila daca ne-o tinea insusi Domnul Iisus Hristos. Dupa inviere, Mantuitorul a mai stat 40 de zile printre oameni. Dar nu a spus nimic despre schimbarea singurei zile a saptamanii binecuvantata si sfintita de Dumnezeu (ziua a saptea).