127. Liderii pucioși trăiesc regește pe bani furați
127. Liderii pucioși trăiesc regește pe bani furați (Partea I)
Ani de-a rândul, pucioșii s-au lăudat în gura mare că, spre deosebire de “preoții din lume”, preoții lor (cei nehirotoniți, dar pucioși) nu iau bani de la nimeni. Adică, toate serviciile religioase prestate de ei sunt gratuite. Dar cum nimeni nu trăiește (numai) cu aer, trebuia să aibă și ei o sursă de venit cât de mică, acolo. Iar sursa lor de venit era “obștea”. Obștea pucioasă lucra pe rupte lucru manual pe care-l vindea apoi la lume, iar banii erau aduși la picioarele “apostolilor” ( e vorba aici de liderii pucioși). Aceștia aveau grijă ca nimeni să nu moară de foame, dar nici să nu se îngrașe. De altfel, în mai multe rânduri “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” scotea în evidență cerința imperioasă ca “niciun ban nemuncit să nu intre în vistieria liderilor pucioși”:
“... dar iată taină care se va așeza și care va fi făcută cunoscută, că după pecetluirea acestui așezământ, nu va fi să intre nimeni cu bani, că banul nu va mai trece apoi înăuntru, și va fi dincolo de aceste hotare, și se vor împlini apoi cele spuse: “Vor călca pe aur și pe argint, și acelea vor fi ca noroiul din drum.”(Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 17 noiembrie 1991)
Pe vremea aceea, fetele pucioase lucrau cu mâna lor cămăși, rochii, marame, scoarțe, veste, de fapt lucrau orice ținea de manufactura textilă. Lucrau cu hărnicie și cu bun gust, conduse fiind îndeaproape de către Victoria Zidaru, care supravegehea și ținea în mână totul, cu experiența și simțul artistic al profesionistului. Singura care nu lucra nimic niciodată era Mihaela, pentru simplul motiv că era însuși supercontrolul, căci Victoria îi raporta ei totul, și nimic din ce mișca în atelierele de croitorie nu-i rămânea ei ascuns. Băieții lucrau și ei, dar în alt domeniu, cel al prelucrării lemnului. Deveniseră iscusiți în a izvodi icoane, pristolnice, sărărițe, troițe și, mai ales, specialitatea casei: crucile strâmbe. Întru toate îl aveau staroste și sfătuitor pe Marian Zidaru, care-i coordona îndeaproape și, în primul rând, venea cu ideile și cu schițele.
Desigur că toate obiectele manufacturate aduceau bani buni și relativ cinstiți, dacă trecem cu vederea că activitatea pucioșilor nu era supusă impozitării, deși exista un SRL numit RO-EMAUS creat tocmai cu scopul de a conferi o tentă legală comercializării acestor produse.
Cu timpul, lucrurile la Pucioasa (mai ales, cele de mână) au luat treptat o întorsătură ciudată. Pe măsură ce Mihaela acapara și își consolida puterea legislativă, fiind recunoscută treptat de către toți adepții pucioși ca fiind “prooroaca Domnului”, mofturile ei și imixtiunile arbitrare și discordante în toate chestiunile pucioase, inclusiv cele pur tehnice, au devenit tot mai insuportabile. Întrucât ea conducea totul din umbră, iată că la un moment dat, pe nepusă masă, Mihaela a dat dispoziție ca lucrul de mână al fetelor să înceteze. Nici o rochie, nici un pulover, nici o ie, nimic nu se mai lucra pentru a se vinde! Pasă-mi-te văzuse Mihaela la televizor (că ea are voie să se mai uite din când în când, ca o excepție de la regula la care se supun toți ceilalți) că unele “fufe” apăreau pe la diverse spectacole și emisiuni TV îmbrăcate în “rochii de Noul Ierusalim”. O adevărată blasfemie, căreia trebuia să i se pună capăt! Iar soluția era simplă: nimic lucrat de mână de fetele de la Pucioasa și de la Târgoviște nu mai trebuie să se vândă pe piață!
Zis și făcut. Fetele mai lucrau de acum încolo doar strictul necesar, pentru nevoile interne ale “obștei”. Nimic nu se mai vindea pe piață făcut de mâna lor. Victoria Zidaru s-a resemnat, deși vedea că sursa de venituri s-a subțiat brusc la mai puțin de jumătate, iar responsabilitatea cu aprovizionarea rămăsese tot în sarcina ei, ca și mai înainte. Dar liderilor pucioși nici că le păsa, căci pretențiile lor în loc să scadă, erau mereu în creștere! “Să se descurce doamna profesoară cum o ști!”, spuneau ei, iar “doamna profesoară” (așa o numea Mihaela în derâdere pe Victoria Zidaru, deși ea nu fusese în viața ei profesoară la vreo școală sau în altă parte) ajunsese la disperare și umbla cu ciorapii rupți în picioare ca să economisescă ultimul bănuț și să poată să le aducă hămesiților lideri pucioși tot ce le poftea inima.
Au trecut alți câțiva ani, în care veniturile cinstite erau din ce în ce mai mici. Masa pucioșilor de rând era din ce în ce mai sărăcăcioasă. Singura excepție era pentru liderii pucioși, care de regulă își găteau și mâncau separat. Rareori mâncau cu toată obștea, ca o onoare ce li se aducea adepților, în zilele mai bune ale liderilor pucioși. Altminteri, liderii pucioși aveau un meniu aparte. Când ei se îndopau cu brocolli, conopidă, banane și avocado, fetelor de la Târgoviște abia dacă le ajungeau orezul și cartofii. Dezmățul culinar al liderilor pucioși era atât de cinic, încât conflictul dintre ei și Zidari se acutiza pe zi ce trece. Până s-a ajuns la ruptura definitivă: au plecat Zidarii de la Pucioasa, apoi a plecat și Tataia iconarul. Mai pe urmă, a plecat și Iliuță, meșterul drege-tot. În locul lor, liderii pucioși au adus la repezeală alți simpatizanți de pripas, numai ca să pară că, la grămadă, numărul pucioșilor n-a scăzut la numărătoare.
Acum însă, când principalii furnizori de resurse financiare i-au părăsit, cu ce-și mai plătesc liderii pucioși angaralele? Oare să fie ei în pericol să moară de foame?
Nicidecum. “Dumnezeul” lor nu-i părăsește la greu. Așa cum le-a promis de atâtea ori în “Cuvântul” lui cel meșteșugit că-i va ajuta la ananghie (și de fiecare dată s-a ținut de cuvânt) , va interveni și acum în mod miraculos și le va aduce câți bani au ei nevoie (doar se știe că banul e ochiul dracului!) . Și chiar mană din cer de va fi cazul, le va aduce!
N-a fost cazul de nici o mană, mai ales că pucioșii aveau ei Mana lor. A găsit el o soluție mult mai simplă, apelând la un client mai vechi: V.P., un bețivo-fumător înrăit și un hoț iscusit, mare meseriaș în breasla lui. Mai întâi a trimis-o pe Gena (Fotti Eugenia) la el, iar Gena l-a cadorisit pe V.P. ( nu-i dăm deocamdată numele, poate se trezește omul din mahmureala în care a intrat și se îndreaptă de slăbiciunile lui, și atunci chiar că nu va mai fi nevoie) cu niște icoane “gratuite”, pe care acesta, știindu-se în defect față de Dumnezeu, le-a cumpărat pe loc, plătind de trei ori prețul cu care fuseseră prețuite până la urmă. Apoi, l-a trimis pe V.P. la Pucioasa, ca să-i cunoască pe liderii pucioși. V.P. a fost atât de fascinat de magnetismul energizant al Mihaelei încât pe loc (pe loc, adică pe aleile grădinii de legume) s-a spovedit la ea, spunându-i toate păcatele cele mai ascunse.
V.P. s-a gândit apoi că, acolo unde este Dumnezeu, se cuvine să contribuie și el cu o parte din banii furați, ca să fie iertat de acest păcat mărunt, dar sâcâitor prin monotonia cu care se repetă. Să facă așadar “un ajutor pentru Biserică” substanțial, ca să se dea și el bine cu Dumnezeu. Mai încercase el gestul acesta nobil, tocmai donase niște zeci de milioane la biserica cea mare, care era în construcție în Drumul Taberei lângă Billa (cea care s-a târnosit deunăzi), dar era încă în mare dilemă dacă făcuse o alegere bună sau nu. Acum, după ce-i cunoscuse pe pucioși, chiar îi părea rău că nu le dăduse lor banii ăștia, dar de! Mortul de la groapă nu se mai întoarce! Lasă că de acum încolo știe el ce are de făcut! Pucioșii vor fi alegerea!
Și așa, V.P. a început să trimită lunar (prin Gena, omul lui de legătură) la Pucioasa “atenții” substanțiale, de ordinul a 30-50 milioane lei vechi. Gena vărsa banii liderilor pucioși ca “ajutor către biserică” din partea “fratelui V.” cel păcătos, care voia să-și spele astfel păcatele. Desigur că liderii pucioși îi trimiteau lui V.P. câte o icoană mare, frumoasă, pictată neapărat de cel mai bun iconar de la vremea aceea (Tataia). La început, V.P. și-a umplut pereții casei cu icoane, a mai pus vreo două și în biroul lui de la locul de muncă, apoi le-a trimis vorbă ca să nu-i mai dea icoane, că nu mai are ce face cu ele. Bineînțeles că le-a promis că el va continua să le trimită mai departe banii ca și până acum.
Liderii pucioși au uitat că “Dumnezeul” lor le interzice să primească bani nemunciți, și mai ales, bani furați de alții. Însă, la sume așa de mari, comparația cu sumele pe care le primesc preoții “din lume” pe acatiste și pe pomelnice este inoportună, așa că se face excepție de la regulă.
Last edited by mariamargareta; 28.04.2010 at 10:38:41.
|