Citat:
În prealabil postat de sophia
Am unele nelamuriri legate de Sf. Taine in B.O.R:
Mai intai de toate sa vedem care sunt:
- Taina Botezului
- Taina Euharistiei
- Taina Spovedaniei
- Taina S. Maslu
- Taina Cununiei
- Taina Preotiei
Acum intrebarile:
1. Am gasit undeva ca exista si Taina Sf. Mir, adica miruirea de la botez. Este taina separata in ortodoxie? Stiam ca doar la catolici este separat.
Si este altceva decat Sf. Maslu?
Si miruirea pe care o primim la sfarsitul slujbelor este in aceasta taina?
Sunt derutata aici pentru ca la toate trei este vorba de mir (ulei sfintit) si atunci cum se diferentiaza? Este acelasi ulei care are diverse roluri, sau nu?
2. Exista o intaietate intre ele, o ordine?
Adica una este mai presus de alta, se fac intr-o anumita ordine? Nu au aceeasi valoare, sau cum?
De ex. am inteles ca se face mai intai cununia si apoi preotia (ca slujbe pentru un tanar teolog).
Sau euharistia inaintea cununiei (adica Taina cununiei numai dupa Liturghie ca sa fie euharistia mai intai)? Imi este numai clar ca spovedania este inaintea euharistiei.
3. Exista incompatibilitati, sau se pot anula una pe alta?
De ex. nu inteleg de ce calugarii primesc alt nume. Este anulat botezul lor "lumesc", numele primit atunci nu mai este bun/valabil? Si calugaria este o taina? este mai presus decat botezul?
La ei tainele capata alt sens, alta semnificatie? Si este corect asa?
|
Nelămurirea privind schimbarea numelui acelor care se călugăresc mi se pare pertinentă.Trebuie să fie o explicație.După părerea mea însăși faptul că ești călugărit înseamnă că ești pe altă treaptă a desăvârșirii și drumul pe care mergi este cel al sfințeniei(este o părere strict personală).Poate cineva să dea o explicație???
Eu nu prea am văzut prin mănăstiri câlugări să se împărtășească odată cu mirenii.