128. Părintele Nicodim dela Pucioasa: cea mai spectaculoasă defecțiune la NIP!
128. Părintele Nicodim dela Pucioasa: cea mai spectaculoasă defecțiune a tuturor timpurilor de la „Noul Ierusalim” !
Trebuie să recunosc din capul locului că niciodată n-am crezut în existența reală a acestui personaj misterios, scos mult prea mult în față de către liderii pucioși: “părintele Nicodim”. L-am și numit cândva “Nicodimul-fantomă”, fiind convinsă că e un personaj inventat, în spatele căruia se făceau tot felul de jonglerii mediatice și jocuri de “cuvinte”, menite să-i amețească pe naivi cu o aparență de autoritate ecleziastică.
Informații de ultimă oră mă fac să-mi schimb radical punctul de vedere: “părintele Nicodim” chiar există! Mai precis, el a existat până prin toamna anului 2007, când s-a mutat, ca tot omul, în lumea umbrelor. Nu înainte de a face cea mai spectaculoasă defecțiune din scurta istorie de 54 de ani a Noului Ierusalim. Nu Zidarii, nu părintele Iliuță Bunea, nu Costel Postăvaru, nu părintele Ștefan Gândiceanu, nu părintele Ionică au fost cele mai spectaculoase “trădări” ale Pucioasei și ale liderilor pucioși. Cea mai spectaculoasă, cea mai uluitoare, cea mai neașteptată “trădare”a venit chiar de la “mâna dreaptă” a liderilor pucioși, cel care le-a formalizat ideologia eretică și le-a conceput “Prefața” la ultima ediție a cărții lor de căpătâi (“Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa”) : “părintele Nicodim”. După ce a fost declarat ca purtător de cuvânt oficial al liderilor pucioși și după ce a scris ( apoi a publicat) un amalgamat catehism pucios, intitulat “Quo vadis, ecclesia?” părintele Nicodim și-a schimbat brusc direcția cu 180 de grade, întorcându-se înapoi de unde venise: în sânul B.O.R. Desigur că această șocantă “trădare” a fost ținută în secret de către liderii pucioși, care nu suportau înfrângerea “duhului proorocesc” care spusese prin ei, doar cu câteva zile mai înainte, că (cităm cu aproximație) “...noi avem încredere în părintele Nicodim!”
Dacă erau cu adevărat prooroci, dacă aveau într-adevăr încredere în părintele Nicodim (excludem varianta că mințeau când au declarat acest lucru) cum de n-au știut ei dinainte că până la urmă și Nicodimul îi va trăda (la fel cum i-au trădat și ceilalți “grei” pomeniți mai sus), după ce le-a făcut atâtea servicii?
Dar, să înnodăm ultimele informații de care dispunem, cele mai multe încă neverificate, dar provenite din surse perfect credibile.
Părintele Nicodim a aflat și el, așa cum au aflat și alții, că “la Pucioasa vorbește Dumnezeu”. Plecând de la premisa că Dumnezeu este Atotputernic și că n-ar fi pentru El un efort așa de mare ca să mai dea câte un mesaj din când în când aleșilor Săi, Nicodim a crezut de la bun început că, teoretic, acest lucru este perfect posibil. Curios nevoie mare, el i-a căutat pe pucioși și a fost impresionat de austeritatea cazonă, optimismul soteriologic și dăruirea fără rezerve pe care le inspirau și le expirau locuitorii “chibuțului” de la Pucioasa. Cel mai mult l-a impresionat afirmația pucioșilor că “14 inși dintre ei, dedați cu rugăciunea și cu ascetismul, aud simultan cum le vorbește lor Domnul”. Pe loc, părintele Nicodim a fost convins că această minciună insolentă și iscusită este de fapt un minunat adevăr. Nici nu s-a sinchisit ca să mai și verifice dacă așa era cum i se spune, sau nu. Și-o fi zis că n-or fi 14 nebuni adunați laolaltă și care vorbesc același lucru, auto-selectați dintre cei pe care el îi vedea întregi la minte. Și nici că ar fi 14 mincinoși, dar sănătoși la cap, care să pretindă că Dumnezeu le vorbește, nu i se părea o variantă plauzibilă. A început de aceea să citească, plin de interes, “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” și i s-a părut comestibil. Nimic nu părea a fi în contradicție cu Scriptura. De aceea, el și-a declarat destul de repede și fără rezerve credința în “lucrarea” de la Pucioasa, deși aceasta promova (printre altele) abandonul total al “lumii” cu biserica ei (B.O.R.) cu tot. Liderii pucioși au simțit că e ceva de speculat la acest părinte care și-a lăsat mănăstirea de metanie ca să-i cerceteze pe pucioși și apoi s-a îndrăgostit brusc de ei. Au început să-l curteze și apoi să se plângă pe umărul Nicodimului, arătând cât de oropsiți au fost ei de-a lungul timpului, atât de autoritățile civile, dar mai ales de către oamenii bisericii ( evident, e vorba tot de B.O.R.). Și că nimeni nu i-a ajutat să iasă la lumină cu adevărurile minunate pe care ei le păstrau în secret, pretinzând că le primiseră (și le primeau încă) direct de la Dumnezeu.
Părintelui Nicodim i s-a părut nedrept. Cum adică, B.O.R. să se împotrivească lui Dumnezeu? Ce, sunt orbi? Lasă că le deschide el ochii! Și uite așa, după ce pucioșii i s-au mai plâns și de faptul că o teoloagă, pe nume Daniela Catană, i-a dus cu vorba promițându-le că va scrie o carte apologetică despre “Noul Ierusalim de la Pucioasa” (pe care însă n-a mai scris-o niciodată; ba mai mult, i-a trădat și ea, întorcându-se în sânul B.O.R., după ce se scârbise peste măsură de nedreptățile și minciunile liderilor pucioși) el s-a hotărât: va scrie el cartea pe care trebuia s-o scrie Daniela, încă din anul 1998, dar n-a făcut-o!
Last edited by mariamargareta; 28.04.2010 at 10:34:00.
|