128. Părintele Nicodim dela Pucioasa: cea mai spectaculoasă defecțiune la NIP!
128. Părintele Nicodim dela Pucioasa: cea mai spectaculoasă defecțiune a tuturor timpurilor de la „Noul Ierusalim” ! (Partea a II-a)
Ceea ce nu știa părintele Nicodim este că Daniela Catană trebuia să scrie cartea în urma unei “proorocii”, consemnată negru pe alb chiar în cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, la data de 14 octombrie 1998. Și că, dacă ea n-a mai scris-o, înseamnă că “proorocia” respectivă s-a dovedit a fi o proorocie mincinoasă. Și dacă e mincinoasă, nu poate fi de la adevăratul Dumnezeu. Adică, în concluzie, totul la Pucioasa este o farsă.
Zis și făcut! Liderii pucioși i-au trasat Nicodimului jaloanele, explicându-i cam ce trebuia să conțină cartea Danielei, iar Nicodimul s-a pus pe treabă cu mare spor și “ajutor de sus”, dar mai ales cu ajutor venit în urma rugăciunilor pucioșilor. Și a scris în câteva luni câte ar fi scris alții în câțiva ani, sfidând cu suficiență și cu mândrie patriotică acel cunoscut proverb: “Graba strică treaba”. În câteva luni cartea era gata, bună de dat la tipar. Nu prea avea ea cap și coadă, fiind mai degrabă o colecție de panseuri însăilate la repezeală, un fel de talmeș-balmeș de erezii împănate cu constatări răutăcioase la adresa B.O.R., dar adulatoare la adresa pucioșilor. Scopul însă fusese atins: în sfârșit, se găsise “cineva curajos din Biserică”, iscusit în a legitima “mișcarea” pucioșilor, declarând-o tradițională și ultra-ortodoxă.
Liderii pucioși au fost tare mulțumiți de rezultat. Îndată au extras 5-6 capitole mai reprezentative din carte și le-au plasat în deschidere, ca prefață de specialitate la ediția a doua a “Cuvântului lui Dumnezeu de la Pucioasa”, cea care a fost tipărită într-un tiraj masiv în anul 2006. Zarurile erau aruncate. Părintele Nicodim devenise acum “mâna dreaptă” a liderilor pucioși, dar nu în cele ale conducerii sectei (prerogativ pe care cei doi lideri pucioși și l-au păstrat cu sfințenie doar pentru ei), ci exclusiv în plan ideologic, propagandistic și dogmatic. Liderii pucioși plănuiau să-l “recupereze” complet pe părintele Nicodim, integrându-l total în “lucrare”, după ce ar fi avut loc o necesară și obligatorie “ungere” a lui din partea celor 3 preoți-arhierei (Iliuță, Nicușor și Spirică), “troița” cea indivizibilă și indestructibilă (care “troiță”, după cum am văzut, până la urmă s-a făcut țăndări). “Ungerea” ar fi avut darul de a șterge definitiv “pecetea lui Antihrist”, despre care liderii pucioși pretindeau că stătea săpată în chip nevăzut pe fruntea părintelui Nicodim (la fel ca la toți preoții și episcopii din B.O.R., de altfel).
Părintele Nicodim ezita însă în a-și da acordul, deoarece povestea asta cu “pecetea lui Antihrist” de pe frunțile clericilor din B.O.R. parcă nu-i mirosea a bine. Pe de altă parte, vrând-nevrând, stând el pe lângă liderii pucioși ca să scrie cartea, a mai sesizat și alte lucruri care parcă nu prea erau în regulă, iar minunata lor ortodoxie cam șchiopăta. Liderii pucioși își dezvăluiau în intimitate (și în fața celor mai apropiați) adevărata lor față: supărăcioși, geloși, nestatornici, imprevizibili, justițiari până la a fi nemiloși, flecari, clevetitori, invidioși, urâcioși, bolnavi de mania persecuției, și mai tot timpul discordanți în idei și mai ales în fapte. Ba propovăduiau ascetismul, postind și ei câteva zile în șir ca model pentru ceilalți; ba se ghiftuiau cu bunătăți (din care însă “uitau” să le facă parte dreaptă și supușilor lor). Ba propovăduiau umilința și pocăința, ba se umflau în pene și plezneau de satisfacție când alții le evidențiau pe față meritele și “realizărili”. Ba își plângeau de milă și erau negri de supărare pentru cele mai neînsemnate “neîmpliniri” ale supușilor lor; ba îi lăudau în fața lumii ca fiind “poporul sfânt al lui Dumnezeu”, fără a uita să se evidențieze din nou pe sine ca fiind păstorii lor, unși în chip tainic de sus, singurii “prooroci” și “salvatori” ai lumii, “fii-copii” ai lui Dumnezeu, “porți” și “soli” ai Cuvântului Său.
Părintele Nicodim era din ce în ce mai derutat. Începea să-i pară rău că scrisese cartea, dar acum era prea târziu: “mântuitorii” de la Pucioasa îl promovaseră deja ca persoană publică, atât prin editurile Semne și Ro-Emaus, cât și prin internet. I-au făcut și un blog special, intitulat părintelenicodim.wordpress.com . Aici i-au republicat cartea, intitulată “Semnul atenției” (titlu pe care ar fi trebuit să-l aibă cartea Danielei Catană), precum și toate celelalte mâzgăleli ale părintelui Nicodim.
Last edited by mariamargareta; 28.04.2010 at 10:33:30.
|