Persoana lui Adam a facut natura umana pacatoasa, iar natura umana pe care o primim este cea care ne face si pe noi purtatori de pacatul stramosesc. Noi nu suntem vinovati decat prin vinovatia naturii din noi, care la randul ei, nu este vinovata decat prin vointa primului om, in care natura se afla intreaga. In Adam a cazut intreaga natura umana. Noi ne nastem cu acest pacat nu pentru ca am pacatuit personal in Adam, ci pentru ca ne nastem cu o natura umana primita de la Adam.Noi primim existenta noastra de la sau prin mijlocirea primului om, caruia Dumnezeu i-a dat o natura curata. Noi primi natura umna pe care Adam a imbolnavit-o.
Pentru Dumnezeu, dupa ce Adam a cazut, in afara de aducerea nostra la existenta prin Adam, ar mai fi ramas alternativa sau sa ne dea fiecaruia o existenta curata in mod separat sau sa nu mai lase lui Adam posibilitatea sa se inmulteasca. Dar nici una din aceste parti nu este de preferat. A fi adus pe fiecare om la existenta ca pe o entitate singuratica detasata de comuniune, ar insemna a crea o fiinta lipsita de orice spiritualitate.A opri pe Adam sa se inmulteasca ar fi insemnat pentru Dumnezeu sa-si anuleze planul creatiei din cauza lui Adam.Aceasta a insemnat sa accepte ca oamenii prevazuti sa se nasca din Adam sa se nasca cu pacatosenia lui Adam.
|