View Single Post
  #1099  
Vechi 29.08.2009, 02:30:22
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 128. Părintele Nicodim dela Pucioasa: cea mai spectaculoasă defecțiune de la NIP!

128. Părintele Nicodim dela Pucioasa: cea mai spectaculoasă defecțiune a tuturor timpurilor de la „Noul Ierusalim” ! (Partea a III-a)

Văzând că părintele Nicodim șovăie să devină un “preot pucios” așa cum ei ar fi dorit, liderii pucioși au venit la el cu altă propunere: n-ar vrea el, adică n-ar fi mai bine, ca să se facă direct episcop? Aveau ei un plan ascuns, propunându-i această schemă. Tocmai îi vizitase la Pucioasa numitul Ioan Preoteasa, un preot caterisit de B.O.R., care însă reușise ulterior ca să fie hirotonit episcop de către o altă Biserică: Biserica Rușilor Albi din Ucraina. Imediat, Preoteasa s-a auto-proclamat întâistătătorul fantomaticei Biserici a Vlahilor Tradiționali de Pretutindeni cu sediul în București (plecând de la ideea isteață că dacă zici “vlah” sau zici “român” e tot un drac). Pentru a-și consolida poziția, Ion Preoteasa venise cu “săru’mâna” la liderii pucioși, cerându-le ceva “ajutoare”, adică ceva suflete bune de pus la treabă. Mai precis, în varianta minimală, liderii pucioși să-i “dea” vreo 2-3 “măicuțe” de la Pucioasa, care să vină să-i facă lui pe ordonanțele. Iar în varianta maximală, pe lângă măicuțe, să-i “dea” și 1-2 preoți de nădejde pe care el urma să-i integreze co-slujitori în “Biserica” lui (dintre care pe unul ar fi urmat să-l avanseze la rangul de episcop-vicar, printr-o procedură de hirotonire similară, adică tot la Kiev și tot în Biserica rușilor albi). Avea nevoie de încă un episcop ca să poată apoi hirotoni episcopi în țară, fără să mai fie nevoie să se ducă și să se roage iarăși de rușii albi, și apoi să-și înjghebeze și un mic Sinod. Liderii pucioși s-au gândit imediat la părintele Nicodim, sperând că infiltrându-l în coasta lui Ioan Preoteasa vor realiza o manevră strategică: vor avea și ei în sfârșit un episcop cu hirotonie validă, pe care ar fi urmat să-l extragă ulterior din biserica lui Ioan Preoteasa și să-l dedice exclusiv păstoririi Bisericii Noul Ierusalim (BNI). Pasă-mi-te, liderii pucioși știau foarte bine că BNI este în defect pentru că, neavând episcop canonic, ea nu este Biserică!

Cât despre “măicuțe” nici vorbă să-i “dea” ei lui Preoteasa vreuna dintre servitoarele lor de la Pucioasa. Așa că i-au zis lui Preoteasa așa: că ei n-au nimic împotrivă ca să-i dea, însă ei n-au nici un ascendent asupra fetelor (minciună!), deoarece ele sunt libere să meargă unde vor (altă minciună!): dacă vor voi să meargă cu Preoteasa, să meargă. Bineînțeles că liderii pucioși știau că nici o fată nu va pleca de la Pucioasa sau de la Târgoviște fără “binecuvântarea” liderilor pucioși, așa că n-aveau nici o emoție pe tema aceasta. I-au prezentat câteva fete lui Ioan Preoteasa, dar toate l-au refuzat.

Aparent inexplicabil, deși liderii pucioși i-au cerut să aleagă varianta lui Preoteasa (desigur, dacă și el este de acord) părintele Nicodim i-a refuzat. Începuse deja să se îndoiască de “sfințenia” liderilor pucioși și de “gândurile lor bune”, iar despre Ioan Preoteasa avea deja o impresie formată, ca de un cal breaz. Ioan Preoteasa se anunța deci dinainte, prin trecutul său, ca un partener dubios: aventurier, răspopit de B.O.R. și apoi promovat ca arhiereu printr-o manevră de o canonicitate îndoielnică (este de presupus că a ascuns episcopilor ruși care l-au hirotonit faptul că fusese deja caterisit ca preot, deci episcopii ruși hirotoneau un mirean ca episcop?), cu activități suspecte în antecedente (în America). Slujirea arhierească de sub tutela unui asemenea “episcop” ar fi stat deci sub semnul întrebării în ce privește canonicitatea, mai ales că o “promovare” ierarhică nu se poate face fără știrea episcopului de care trebuie făcută ascultarea.

Între timp, părintele Nicodim a aflat și despre conflictul ireconciliabil dintre liderii pucioși și cel care ar fi trebuit să fie primul (dar nu mai era de mult) dintre cei trei “preoți unși” ai NIP: Iliuță Bunea. Brusc, se sfărâma sub ochii lui mitul “troiței sfinte” prin care Dumnezeu, la rugăciunile și la întreitele lor liturghii de noapte, urma să transfigureze lumea toată. Dragostea frățească dintre pucioșii aflați la cel mai înalt nivel ierarhic, promovată ca model absolut pentru toți pucioșii de pretutindeni, s-a dovedit a fi o imensă cacealma, care ascundea o ură profundă, cancerigenă în cel mai înalt grad spiritual și absolut ireconciliabilă, dintre “frați”.

Și atunci, părintele Nicodim a defectat. I-a părăsit brusc pe liderii pucioși și s-a întors spăsit în B.O.R. A șters toate postările de pe blogul părintelenicodim.wordpress.com , lăsând doar titlurile, sub care a trântit câteva citate revelatoare din Biblie care sugerează (celor care știu să citească printre rânduri) la ce revelație a ajuns, după propria sa experiență tragi-comică de la Pucioasa.

Liderii pucioși n-au disperat la început, fiind deja obișnuiți cu “dezertările”. Abia mai târziu au realizat dimensiunea catastrofică a dezastrului. La început ei au tot crezut că este vorba de un moft pasager, iar opțiunea părintelui Nicodim ar putea fi reversibilă. Dovada o constituie un “Cuvânt în șoaptă”, ticluit de ei la data de 16 septembrie 2007 ca venind din cer de la Dumnezeu, și prin care sperau să-l înduplece pe părintele Nicodim să se întoarcă.
Demersul lor a fost zadarnic: părintele Nicodim nu s-a mai întors niciodată la Pucioasa.S-a retras discret și din lumea văzută, câteva luni mai târziu.

Părintele Nicodim nu mai este printre noi, dar aventura lui printre pucioși rămâne un model viu, o experiență care poate da mult de gândit și altor curioși, bântuiți de neliniști vis-vis de “mișcările” pseudo-religioase care se tot înmulțesc, ca ciupercile după ploaie.

Last edited by mariamargareta; 28.04.2010 at 10:57:40.