P.Cleopa:
,,... eu soro, cind am fost botezat,s-a rugat nasul meu si cu preotul ca sa fiu primit ca ostas al lui Hristos iar cind s-a sfirsit am fost uns ostas. Ce ostas sa ma mai fac... si al cui ?".
deci ii spune eu soro, deci nu o nega ci ii spune sora, sora nu dupa mama ci in Hristos caci Parintele shtia ce vorbeshte...
apoi ne arata de unde porneshte ostashia in Hristos, de la rugaciunea nashului shi a preotului...
apoi vorbeshte de ungere ca osatash shi nu asha ca orice neoprotestant...
cand intreaba la sfarshit ce ostash sa se mai faca ... shi al cui? este foarte clar pentru cei ce pricep ca prin intrebare defapt afirma despre calugarie ca este linia intai a Oastei Domnului... deci sora sa il tragea spre liniile dindarat, din mirenie... o mirenie ceva mai activa, mai traitoare, mai ostasheasca, mai luptatoare cu patimile shi pacatul dar totushi nu chiar asha pe viatza shi pe moarte cum e calugaria, lupta pe viatza shi pe moarte pentru Hristos...
deci parintele nu a negat OD ci a aratat ca starea calugareasca este defapt ostashia de pe linia I, shi a incercat sa-i fereasca de viespii sectarishti neoprotestantzi care vin sa-i sminteasca shi sa faca shi cei din OD dupa razvratirile shi nemultzumirile shi absurditatzile lor... deci a incercat sa-i indrume prin raspunsul lui shi nicidecum sa-i osandeasca...
caci poate ca nashul shi preotul faceau parte din OD... iar parintele Cleopa a fost primit de Hristos chiar in linia I...
ca mi-am adus aminte de filmul ala frumos:
"Noi cei din linia I" ... unde noi sunt ei sfintzii...
|