View Single Post
  #1010  
Vechi 05.09.2009, 08:13:40
condor
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

Citat:
În prealabil postat de Iustin32 Vezi mesajul
Am citit (spicuit). Presupun ca autorul lucrarii este de buna credinta si nu pune de la el unele afirmatii, ca si cum ar fi facute de Sfantul Iustin Martirul.

Sfantul Iustin Martirul recunoaste ca, la inceput a impartasit invatatura lui Platon (care cuprinde si filozofia sufletului nemuritor - preluata, in mod gresit, de unii crestini).

„eu însumi, pe când mă găseam împărtășind învățăturile lui Platon,- spune Sfantul Iustin Martirul.

Asa ca, putem spune ca la inceput Sfantul Iustin a avut idei gresite, influentate de filozofia lui Platon, pentru ca apoi sa revina la idei biblice. Nu invers.

In concluzie, este posibil ca acele afirmatii, postate de dvs., sa fie facute de Sfantul Iustin Martirul, la inceput, pentru ca apoi, dupa ce a cunoscut Sfanta Scriptura, sa se corecteze si sa spuna:

Sfantul Iustin Martirul, in lucrarea "Dialog cu iudeul Tryphon", cap. 80.
"Daca intalnesti persoane care isi zic crestini, dar care neaga invierea mortilor si sustin, dimpotriva, ca sufletele lor vor fi luate la cer de indata ce mor, pe acestia sa nu-i socotesti crestini".

Alt text din Sfantul Iustin Martirul:
"Asadar sufletul se impartaseste de viata, de vreme ce Dumnezeu vrea ca el sa traiasca, Apoi cand Dumnezeu nu vrea ca el sa mai traiasca, el nu se va mai impartasi de ea. Fiindca a trai nu este o insusire a lui asa cum este insusirea lui Dumnezeu; ci dupa cum un om nu traieste totdeauna si sufletul lui nu este pentru totdeauna asociat cu trupul, intrucat oridecateori aceasta armonie trebuie intrerupta, sufletul paraseste trupul si omul nu mai exista; da, oridecate ori sufletul trebuie sa-si inceteze existenta, spiritul de viata ii este luat si nu mai exista sufletul, ci merge inapoila locul de unde a fost luat." Dialogul cu Trifon cap.6

Cred ca sunteti de acord cu mine asupra faptului ca Sfantul Iustin Martirul nu putea fi o persoana oscilanta, care sa creada mai intai in filozofia lui Platon (ca sufletele sunt nemuritoare), apoi sa treaca la un alt fel de gandire si sa scrie "Dialog cu iudeul Trifon", pentru ca apoi sa revina la adoptarea filozofiei platonice si sa propovaduiasca nemurirea sufletului.