Iar această mântuire prin apă închipuia botezul, care vă mântuiește astăzi și pe voi, nu ca ștergere a necurăției trupului, ci ca deschiderea cugetului bun către Dumnezeu, prin învierea lui Iisus Hristos, (1 Petru 3:21)
traducerea mai ortodoxa;
In Ioan 9:1-38 vedem un simbol al botezului in scaldatoarea Siloam , in care Iisus ii spune omului orb sa se spele.Mai mult ca sigur omul orb nu stia cu cine vorbeste si cine este Cel ce l-a trimis in scaldatoare sa se spele(stia totusi ca se numeste Iisus).Evident a avut destula credinta ca sa il asculte si sa se spele.Doar dupa ce a fost spalat a dezvoltat o deschidere si mai mare a inimii si a cugetului spre identificarea lui Iisus Hristos , cel care i-a daruit vederea, un crescand discernamant care l-a recunoscut pe Iisus intai ca prooroc,apoi ca un om de la Dumnezeu si apoi ca Dumnezeu vrednic de toata slava si inchinaciunea.
La fel este si botezul , apa care ne mantuieste si prin care dobandim deschiderea cugetului spre Dumnezeu.
"din momentul in care ne botezam harul este ascuns in profunzimea intelectului ascunzandu-si prezenta , chiar si de perceptia intelectuala.Cand cineva incepe sa il iubeasca pe Dumnezeu cu tarie , atunci intr-un mod misterios prin intermediul perceptiei intelectuale harul comunica din bogatiile sale sufletului.Atunci daca cineva vrea sa staruie si sa ramana in descoperirea aceasta cu bucurie incepe sa nazaiasca si sa se descotoriseasca de toate bunurile temporare spre dobandirea mosiei in care a gasit comoara ascunsa a vietii(Mt 13:44).Asta pentru ca atunci cand cineva se elibereaza de toate bogatiile lumesti descopera locul unde este ascuns harul lui Dumnezeu.In masura in care suflentul avanseaza harul divin se descopera tot mai mult intelectului." (tradus de mine din engleza in romana - De la Sf Diadochos de Photiki (Filocalia Vol.. 1; Faber și pg. Faber. 279)
Last edited by Danut7; 05.09.2009 at 12:14:22.
|