View Single Post
  #11  
Vechi 08.09.2009, 20:57:49
Iustin32 Iustin32 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 05.05.2008
Mesaje: 814
Implicit

Citat:
În prealabil postat de condor Vezi mesajul
Pai, acolo este problema. Are multe taine.

In Sfanta Scriptura, in Noul Testament, gasiti cuvantul "taina" de cca 20 de ori. Dar, cu vre-o doua exceptii, se vorbeste despre taine "descoperite", "care v-au fost facut cunoscute", etc.

"nu vreau sa nu stiti taina aceasta" (Romani 11:25)
"iata va spun o taina" (1 Corinteni 15:51)
"a binevoit sa ne descopere taina voiei Sale" (Efeseni 1:9)
"sa fac cunoscuta cu indrazneala taina Evangheliei" (Efeseni 6:19)
etc.

Tainele ortodoxiei te indeamna spre misticism.
Tainele crestinismului biblic (lasat de Mantuitorul si Apostolii Sai) te indeamna spre cunoastere.
Daca erai corect postai toate cele 20 de versete in care se vorbeste de taine. De ce nu le-ai pus macar pe cele 2 exceptii:
1. Așa să ne socotească pe noi fiecare om: ca slujitori ai lui Hristos și ca iconomi ai tainelor lui Dumnezeu.(1Cor. 4,1)

31. De aceea, va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va alipi de femeia sa și vor fi amândoi un trup. 32. Taina aceasta mare este; iar eu zic în Hristos și în Biserică. (Efes 5

Sfintele Taine nu sunt niste secrete care duc la misticism ci sunt lucrari vazute instituite de Mantuitorul Iisus Hristos si incredintate Sfintei Sale Biserici prin care se impartaseste celor ce le primesc harul nevazut al Duhului Sfant, scopul fiind sfintirea si mantuirea acestora.
Din punct de vedere ecleziologic ele sunt mijloace prin care Hristos uneste cu Sine si cu Biserica pe toti cei ce cred in El, asadar ele au o functie unificatoare a credinciosilor in Hristos si in Biserica conform:


16.
Paharul binecuvântării, pe care-l binecuvântăm, nu este, oare, împărtășirea cu sângele lui Hristos? Pâinea pe care o frângem nu este, oare, împărtășirea cu trupul lui Hristos? 17. Că o pâine, un trup, suntem cei mulți; căci toți ne împărtășim dintr-o pâine. (1Cor 10, 16-17)
__________________
Om rational este cel ce ingaduie sa fie indreptat. Iar cel ce nu ingaduie sa fie indreptat e neom caci s-a pogorat pe sine in randul dobitoacelor. (Sf. Antonie cel Mare)
Reply With Quote