View Single Post
  #143  
Vechi 12.09.2009, 14:00:18
HoratiuM HoratiuM is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 24.08.2009
Mesaje: 170
Implicit

Citat:
În prealabil postat de topcat Vezi mesajul
Evolutia, identic cu mecanica cuantica, nu are necesitati.
In ambele teorii intervine hazardul, probabilitatea.
Asta nu inseamna ca evolutionismul nu e determinist si ca nu se bazeaza pe niste legi.
Tin sa iti amintesc ca definitia cuvintului specie a fost data acum ceva vreme. Faptul ca o specie nu poate fi clar definita, in lumina ultimelor descoperiri, nu inseamna ca evolutionismul nu e corect. Din contra
Aș fi recunoscător dacă un fizician, așa cum vă pretindeți, ar fi mai atent la ceea ce spune. Aștept din partea Dvs. o revizie la afirmația: "mecanica cuantică nu are necesități, în ea intervine hazardul, probabilitatea".

Ca sugestie, vă indic problemele grave pe care le asumați: ignorați deliberat că mecanica cuantică are legi; putem, de pildă, lua drept lege chiar coincidența stărilor contradictorii ale unui electron.

În al doilea rând, nu văd cum ar putea această disciplină de ramură să se mai afle în câmpul științei dacă nu ar avea o minimă coerență cu vocație de universalitate.

În al treilea rând, probabilitatea însăși are legi, nu se lucrează acolo nemijlocit și nediferențiat cu hazardul.

În al patrulea rând, nu păreți să aveți proprietatea propriilor termeni când vorbiți despre hazard - dacă în mecanica cuantică apar situații nesubsumabile în termenii logicii non-contradictorii, aceasta nu înseamnă automat că avem a face cu hazardul; nu tot ceea ce scapă observației empirice ține de hazard. Presupoziția este complet arbitrară.

În sfârșit, dacă există o doză de hazard care permite totuși formarea de structuri, de particule cuantice care stau apoi la baza realității macroscopice, această doză trebuie să fie strict determinată și atunci avem a face cu un "hazard bastard" (dacă-mi e permis calamburul care nu mi se pare inexact în esența lui), căci un hazard pur înseamnă o totală singularitate a oricărui moment subatomic, deci o radicală lipsă de legătură între un proces și altul, între o stare și alta, între un element și altul. O totală, absolută discontinuitate între toate acestea ar însemna pulverizarea completă a materiei, o desființare a ei care nu ar mai ține de nici unul dintre nivelele subatomice, ci ar ține de ontologicul însuși. Am fi, cu alte cuvinte, în prezența Neantului pur. În Neantul pur nu e posibilă nici o sinteză determinată, nici o unitate sau legătură determinată între vreun moment sau altul, ceea ce face ca acolo să fie suprimate nu particulele, ci "ceva"-ul determinat însuși, orice fel de cuantă de ființă determinată. O asemenea contingență, ruptură absolută între momente nu poate face, însă, obiectul unei științe empirice, nemijlocite din partea unui subiect determinat cum este ființa umană. Concluzia este că discontinuitățile subatomice trebuie să aibă dincolo de ele o coerență de cu totul alt ordin care să fie capabilă de o sinteză fundamentală a oricărei discontinuități, de orice fel de calitate și oricât de radicală ar putea fi ea.

Cu aceasta, însă, v-am dat deja "definiția" teologică a Substanței divine: Dumnezeu are în el unitatea nemijlocită și indislocabilă a tuturor și a oricărei discontinuități, rupturi, antinomii, El fiind Identitatea pură și absolută în Diferența pură și absolută. Prezența Diferenței în El este, însă, absolută, totală și reală, fiind, de fapt, același lucru cu Substanța. Ceea ce înseamnă că prin unitatea acestei fundamentale diferiri de Sine nu putem vorbi decât despre o reflecție absolută, adică despre Conștiința absolută - conștiința nefiind altceva decât unitate în și prin negativ, în și prin diferit. (Toate acestea sunt arhicunoscute de la Hegel încoace în filosofie și de la Niceea 325 încoace în teologie. Nu spun lucruri noi.)

Așa și cu chestiunea cu juxtapunerea elementară, pe care Dvs. și "ai2" n-ați înțeles-o.

Last edited by HoratiuM; 12.09.2009 at 14:58:07.
Reply With Quote