Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Presupun ca realizati ca as putea cu aceeasi pertinenta sa va intreb ce legatura exista intre dumneavoastra si Plesu? N-am intervenit in disputa. Putin ma intereseaza ce spune sau se pretinde Plesu. Habar nu am cine este Roncea. M-a deranjat felul in care intelegeti sa duceti un dialog prin apelare la atac la persoana in momentul in care sinteti contrazis. Si aici, atita timp cit forumul este public pot sa ma interpun indiferent ca va convine sau nu.
|
Între mine și Pleșu nu există nici o legătură în afara faptului că trăim sub soarele aceleiași Românii și de multe ori se nimerește ca părerile noastre să coincidă. Există, în schimb, diferență între situația Dvs. și cea a lui „Traditie1” și cea a mea și a lui Pleșu: Pleșu nu e aici ca să se apere — și nici nu cred că va apărea. Apoi, am intervenit pentru că ceea ce exprimă „Traditie1” se înscrie în deja „tradiția” linșajului public la adresa anumitor intelectuali care (surpriză?...) sunt cei ce se pronunță deschis împotriva remanențelor vechii nomenclaturi și care nu se sfiesc să numească la fel de deschis problemele pe care poporul român le are. Aici miza nu e de a fi sau nu contrazis, ci aceea a normalității vs. obscenitatea publică.
Atacul meu la persoana Dvs. a coincis ca debut cu momentul în care ați început Dvs. atacul la persoana mea mistificându-mi spusele.
Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Nu cred ca sinteti vizitat de vreo forma de orgoliu, mi-ati demonstrat ca sinteti de-adreptul posedat de orgoliu. Prin ceea ce spuneti inteleg foarte bine ca va raportati numai la perfectiune. Probabil ati reusit cumva sa depasiti toate etapele de mai bine, ceea ce explica de ce numai o persoana perfecta poate fi indreptatita sa va evidentieze "imperfectiunile".
|
Dacă mă raportez la perfecțiune înseamnă că nu o posed și că imperfecțiunea mea îmi este evidentă și că o accept. V-am mai spus că nu stați tocmai bine la capitolul logică. Pe de altă parte, există o diferență între imperfecțiune și rea intenție. Pe aceasta o ilustrați Dvs. cel mai bine pe acest thread. De aceea nu îmi place ca imperfecțiunile mele să fie atacate de cei a căror intenționalitate este viciată. Sub atacul lor și în raport cu el, imperfecțiunile mele încep să apară ca virtuți. Și nu cred că e sănătos.
Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Iertati-ma, nu va sint mama ca sa-mi pretindeti un asemenea comportament. Si nici nu am mistificat ceva. Nu sint eu de vina ca perfectiunea dumneavoastra mai da si rateuri lasind in exprimare si logica posibilitate de interpretare. Postarile lui Traditie1 sint cit se poate de decente. Nu am observat niciodata sa-si jigneasca partenerul de discutie. Din pacate, asa cum am aratat nu pot spune acelasi lucru despre dumneavoastra.
|
Stimate domnule „orthodoxia.i.thanatos”, spusele mele sunt susceptibile de interpretare precum oricare spuse ale oricărui om normal — numai psihoticii au iluzia univocității. Dar ceea ce Dvs. ați făcut nu e interpretare — și nu înțeleg de ce vă încăpățânați să vă sustrageți responsabilității de a recunoaște că mi-ați mistificat cuvintele. De altfel, ați recunoscut-o chiar Dvs. când ați scris negru pe alb că „ați preferat să speculați oportunitatea pe care v-am oferit-o prin exprimarea mea neglijentă”. Cum spuneam, spusa oricărui om este imperfectă în sensul în care nu poate avea niciodată referința desăvârșită, fără rest, la obiect — de aici figurile de stil, metaforele, metonimiile, aluziile, formulările eliptice etc. — adică întreaga bogăție a limbajului uman. Cuvântul perfect, fără rest și care Își conține absolut propria interpretare, fiind autoreferențial, aparține doar lui Dumnezeu. Atunci, chestiunea apare iarăși exact pe dos decât ați spus: cel obsedat de suprimarea imperfecțiunii și care caută univocitatea până și a vorbelor sunteți tocmai Dvs., nu eu. Fără să mai pomenesc răutatea gratuită de a „specula” pe restul pe care îl lasă orice cuvânt omenesc pentru a găsi tot felul de parataxe prin care să puteți, apoi, condamna. A căuta pricină pentru cele mai mici imperfecțiuni, a vâna și a specula în orice condiții pe restul unui om încercând a-l prinde în laț, este atributul și privilegiul „acuzatorului”. Nu cred că ați fi măgulit de o analogie tocmai cu „el”.
Apoi, modul prin care contraziceți din nou evidențele în propoziția: „Postarile lui
Traditie1 sint cit se poate de decente” este din nou revelator pentru selecția subconștientă și manipulativă pe care o operați. Pentru ca cineva să fie scandalos și să altereze spațiul public, nu e nevoie să-și jignească partenerul de discuție. E suficient să apară în spațiul public cu mistificările ordinare despre care vorbeam mai sus.
Citat:
În prealabil postat de orthodoxia.i.thanatos
Scaparile sint in comportament. Jigniti oameni atunci cind sinteti contrazis. Si asta ma deranjeaza.
|
Și pe mine mă face să zâmbesc amar reaua-credință cu care persistați în imputări imaginare.