View Single Post
  #1114  
Vechi 19.09.2009, 21:31:35
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 133. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(II)

133. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(II)
Comentariu la primul capitol al cărții, intitulat “Cuvântul care vine din ceruri”


Ca motto, acest capitol prezintă două citate. Primul este preluat din cartea lui Isaia, cap.62, vers.1 și se referă la Ierusalimul biblic. Cuvintele-cheie din acest citat sunt “Pentru Sion nu voi tăcea...”, iar părintele Nicodim încearcă să ne convingă că prin cuvântul “Sion” proorocul Isaia se referea de fapt la colinele dâmbovițene de la Glodeni-Vale de lângă Pucioasa, și nu la Sionul Biblic. Adică pentru ele nu va tăcea Domnul, căci pucioșii le denumesc Sionul cel Nou; și de aceea “Cuvântul lui Dumnezeu” se aude astăzi la Pucioasa, pentru că Domnul aici nu va tăcea, ci va vorbi neîncetat. Pentru a ne întări această sugestie, Nicodimul Pucios adaugă imediat cel de-al doilea motto, preluat de data aceasta din “Cuvântul lui Dumnezeu”:

“Eu nu am tăcut nicicând pe pământ și mereu am grăit din cer peste cei ce aud și împart grăirea Mea” (Citat din cartea “Cuvântul lui Dumnezeu”, 16 mai 2004)

Din păcate, al doilea motto nu e atât de “exact” ca primul, care localizează precis, prin cuvântul Sion, locul vorbirii lui Dumnezeu. De aici, cineva mai cusurgiu ar putea reclama că Dumnezeu nu vorbește numai la Pucioasa, ci pe tot pământul. Condiția vorbirii n-ar fi legată așadar de un loc anume, ci mai degrabă de niște “primitori” amabili, care sunt gata să răspândească apoi de jur-împrejur tot ceea ce au primit “de la Domnul”. Și chiar așa și este: nu numai la Pucioasa se primește ““Cuvântul lui Dumnezeu””, ci peste tot unde se găsesc unii care se cred “primitori”. Să o menționăm acum doar pe Vassula Ryden care, ca un globe-trotter neobosit, “primește” și ea de zeci de ani “Cuvântul lui Dumnezeu” și apoi îl răspândește peste tot pământul. Și ca ea sunt mulți alții.
De la bun început, Nicodimul Pucios scoate în evidență necesitatea stringentă ca Dumnezeu să vorbească numai la Pucioasa în zilele noastre (“la capătul timpului”), și nu în alt loc și nu mai devreme. Raționamentul lui e simplu:
- Dumnezeu este Cuvântul;
- El a fost de la început, dar este și astăzi, și în veci este și va fi;
- Astăzi oamenii nu vor să-L mai asculte, deși El le vorbește neîncetat din veci;
- De aceea, nemaisuportând neascultarea oamenilor, El Își alege singur niște “ascultători” care să-L asculte. Ei vor fi “Israelul cel Nou”, “Sionul cel Nou” și “Ierusalimul cel Nou”, căci El noi le face pe toate. Și pentru că n-a găsit alții mai buni, i-a ales pe cei de la Pucioasa. (I-a ales până i-a cules, căci și ei s-au dovedit de 50 de ani încoace la fel de neascultători ca și cei dinaintea lor.)
Pe ce criterii și-a ales El acest “Ierusalim Nou”? Cităm aici din cartea părintelui Nicodim:

“ De aceea, Dumnezeu Și-a ales acum, la capătul timpului, un Ierusalim Nou, din rămășița de creștini care-L mai ascultau și Îl iubeau cu adevărat și Îl așteptau cu dor, să vină pe norii cerului, după cum era proorocit în Scripturi. [...] Acestuia, Noului Ierusalim, Dumnezeu îi vorbește din cer, neîncetat, în ultimii cincizeci de ani.“ (Citat din cartea "Quo vadis, ecclesia?", pag. 8 )

Se impune aici să facem imediat o remarcă: această “rămășiță” aleasă să fie Noul Ierusalim de la Pucioasa s-a dovedit a fi la fel de nestatornică, de șovăielnică și de neascultătoare ca și restul de creștini care nu fuseseră “aleși”. Stau drept mărturie zeci de “Cuvinte” pucioase, aprige și mustrătoare la adresa unor “cetăți” întregi de creștini pucioși. Aceste “cetăți” erau de fapt “obști” mai numeroase de adepți care locuiau în aceeași comună sau același oraș. Adepții pucioși din aceste “obști” s-au dezamăgit mai întâi de amânarea prelungită a unor “proorocii”, apoi de neîmplinirea lor, și în fine, atunci când a avut loc moartea mentorului lor, Virginia Tudorache-Stoica, pe care ei o credeau o sfântă care nu va muri, ci îi va conduce și-i va însoți la întâlnirea cu Hristos pe norii văzduhului. Hemoragia de credincioși care părăseau secta a urmat și după moartea Verginicăi, și chiar s-a accentuat atunci când la conducerea triburilor de pucioși au venit doi noi lideri, ceva mai școliți și fără scrupule. Stă mărturie dezertarea sistematică a multor adepți, dintre care, cei mai proeminenți au fost dezamăgiți de dezacordul strident dintre învățătura promovată de liderii pucioși și conduita discordantă, necanonică și adesea nesăbuită a acestor lideri. Ca și de la Verginica și de la lelica Maria, și de la liderii pucioși s-au înșirat de-a lungul timpului o lungă listă de “proorocii” care nu s-au mai împlinit vreodată, dovedind în continuare că sursa “proorociilor” era mincinoasă.
Nicodimul Pucios își continuă apoi pledoaria în acest prim capitol al cărții cu un lung pomelnic de sfinți care au primit cuvânt direct de la Dumnezeu (ca și când ar exista cineva dintre dreptmăritorii creștini care ar contesta acest lucru). Zis și făcut. Mai întâi el scormonește prin Biblie, desoperind “oul lui Columb”: Cain, Noe, Avraam, Agar, Rebecca, Isaac, Moise, Aaron, Varlaam, Iosua, Iuda, Ghedeon, Manoe, Samuel, David, Solomon, Iehu, Miheia, Zaharia, Iov, toți aceștia au auzit cu urechile lor glasul lui Dumnezeu. Altă “descoperire” epocală a părintelui Nicodim este că toți, dar absolut toți proorocii mari și mici (dintre care el îi citează doar pe Natan, Gad, Ioad, Ahia, Ilie, Elisei, Isaia, și mai ales pe proorocița Hulda – o femeie, deci! a se lua aminte, deci nu numai la Noul Ierusalim sunt femeile proorocițe!) au primit mesaje de la Dumnezeu, căci L-au auzit vorbindu-le! Ca și când proorocii ar putea prooroci de la sine!? Evident că Dumnezeu le vorbea în fel și chip, fie aievea, fie în viziuni, fie în vise minunate.
Nicodimul Pucios menționează apoi 3 cazuri concrete în care, după Înălțarea Sa la ceruri, Domnul Hristos le-a vorbit apostolilor Săi. Este vorba de Saul (Pavel), de Petru și de Ioan, ucenicul cel iubit. Este dreptul lui Dumnezeu de a vorbi cu sfinții Lui, drept pe care nu i-L contestă nimeni, dar aici se conturează condiția esențială care precede această vorbire: aceea ca sfinții să fie... sfinți. Or, la Pucioasa avem de-a face cu o cu totul altă situație. Dintre persoanele care se pretinde că ar fi primit sau primesc în prezent “Cuvântul lui Dumnezeu” (Virginia Tudorache-Stoica, lelica Maria Tudorache, Mihaela Tărcuță și Nicolae Nedelcu), numai una este considerată sfântă de către pucioși . Este vorba de Virginia Tudorache ( “Sfânta Virginia”).
În plus, dacă despre cei doi lideri pucioși actuali (Mihaela Tărcuță și Nicolae Nedelcu) părerile sunt împărțite ( unii adepți îi divinizează în mod neoficial sau îi consideră “sfinți”, dar alții care s-au “fript” cu ei nu pot să-i mai sufere, considerându-i niște nebuni impostori), apoi despre “mama lelica” (Maria Tudorache) părerile sunt cvasi-unanime, reproducând linia oficială trasată de liderii pucioși: “deși a primit și ea “Cuvântul lui Dumnezeu” la fel ca și Verginica, lelica n-a fost sfântă!”. Nu numai că astăzi pucioșii înșiși nu o mai tratează ca pe o sfântă, dar chiar se străduiesc să o acopere cu uitarea, sau măcar să o țină sub un con de umbră, bagatelizându-i rolul și considerând-o un fel de “punte de trecere” între “sfânta” Verginica și “sfinții” Mihaela Tărcuță și Nicolae Nedelcu.
Dacă “lelica Maria” n-a fost sfântă, de ce i-a vorbit Domnul ani de zile în șir?
Dacă Domnul i-a vorbit “lelicăi Maria”, de ce liderii pucioși nu vor s-o considere sfântă? De ce ar fi doar o “punte de trecere”, doar ca să fie călcată în picioare de cei care vor să alerge tropăind pe punte direct în brațele liderilor pucioși Mihaela Tărcuță și Nicolae Nedelcu?
Mulți care au cunoscut-o pe “lelica Maria” pot mărturisi că avea niște calități pe care liderii pucioși Mihaela și Nicușor nu le au: era blândă, miloasă și sensibilă. Și cum la umbra copacilor falnici se crește greu, mai întâi trebuie tăiați copacii, pentru a crește apoi și buruienile în voie, bucurându-se și ele de lumina soarelui.