View Single Post
  #1116  
Vechi 20.09.2009, 13:00:32
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit

134. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(III)
Comentariu la capitolul intitulat “Cetatea sfântă Noul Ierusalim”


Părintele Nicodim încearcă să dovedească aici o continuitate proorocească asupra așa-zisei “Cetăți Sfinte Noul Ierusalim” de la Pucioasa. În acest sens, o primă tentativă este aceea de a identifica “cetatea” de la Pucioasa cu cea proorocită în cartea Apocalipsei, la temeiurile 3,12 și 21,10.
Or, o minimă comparație ilustrează mai degrabă deosebirile, decât asemănările dintre cele două “cetăți”. Mai întâi de toate că la Pucioasa nu se poate vorbi despre o “cetate” decât la peiorativ, sau cel mult în termeni poetici. Ograda lui Ilie Bunea, chiar dacă a fost întărită cu ziduri înalte de 2 metri ca să nu mai pătrundă nici picior de orătanie de la vecini, rămâne ceea ce a fost: o ogradă țărănească, acum cu ifose apocaliptice. Trecem cu vederea deocamată faptul că sintagma “cetate sfântă” este incompatibilă cu un teren luat cu japca de către liderii pucioși prin înșelăciune de la Ilie Bunea, pe motiv că “terenul era de fapt al lui Dumnezeu, și Iliuță trebuia să I-l dea înapoi, ca să nu-L supere”. Ăsta până la urmă e un caz penal de escrocherie calificată, care e de competența justiției, nu a noastră, a celor care observăm “fenomenul” din exterior.
Așadar, nici vorbă de “cetate” în termenii amintiți de Apocalipsa, 21,16-22: lungimea și lățimea ogrăzii lui Ilie Bunea nu au 12000 de stadii (2200 km), înălțimea zidurilor nu este de 144 de coți (69,12 metri); zidăria nu este din iaspis; cetatea nu este de aur curat, temeliile zidurilor cetății nu sunt împodobite cu pietre scumpe (iaspis, safir, halcedon, smarald, sardonix, sardiu, hrisolit, beril, topaz, hrisopras, iachint, ametist); cele 12 porți al “cetății” sunt de fapt 12 uși ale “templului” și nu sunt din mărgăritare; cetatea nu are o piață din aur curat și nici templu, în timp ce “cetatea” pucioșilor are un “templu” în mijlocul ei. Nicodimul Pucios, deși știa mai mult ca sigur de aceste grave neconcordanțe, nu s-a sfiit să identifice Cetatea Noul Ierusalim de la Pucioasa cu cetatea Noul Ierusalim proorocită în Apocalipsă. Paradoxal, Nicodimul Pucios se contrazice grav pe sine atunci când, într-un alt capitol (este vorba de capitolul MONTANISM ȘI „NEOMONTANISM“, și anume la paragraful“Apocalipsa: cartea împotmolirii înțelepților lumii”) de la pag.85, Nicodimul Pucios pretinde că toate cele arătate mai sus și neîmplinite încă se vor împlini abia atunci când o altă cetate, de data asta aidoma cu cea din Apocalipsă, va coborî din cer pentru a o desăvârși pe prima, adică pe caricatura zidită de pucioși. Atunci, de ce o mai identifică el pe prima cu cea desăvârșită, care n-a venit încă, iar în celălalt capitol pretinde că doar “o prefigurează”? Cităm pentru autentificare:
“... tot așa, Cetatea Sfântă Noul Ierusalim, zidită la Pucioasa cu mâini curate, de către oameni îndeletniciți cu lucrarea sfințeniei, prefigurează Cetatea Sfântă nefăcută de mână, Ierusalimul cel ceresc, care se va pogorî din cer, după ce va fi fost făcut cerul cel nou și pământul cel nou. Aceasta va împlini, dar tot duhovnicește, celelalte aspecte ale proorociei, care nu puteau fi zidite în 1992 la modul propriu, de mâna omului (v. Apocalipsa, 21/16-21):
1. – cetatea de aur curat, ca sticla cea curată;
2. – lungimea, lățimea și înălțimea cetății, fiecare de câte 12000 de stadii (2200 km);
3. – zidăria zidului, de iaspis, limpede cum e cristalul;
4. – zidul înalt de 144 de coți (70 metri);
5. – temeliile zidului, împodobite cu douăsprezece pietre scumpe (iaspis, safir, halcedon, smarald, sardonix, sardiu, hrisolit, beril, topaz, hrisopras, iachint și ametist);
6. – cele douăsprezece porți, lucrate din douăsprezece mărgăritare: fiecare poartă, dintr-o perlă;
7. – ulițele cetății, din aur curat, și străvezii ca sticla.” (Citat din cartea "Quo vadis, ecclesia?", pag. 85 ).
Singura potrivire (și aceea, doar parțială) este aceea că atât “cetatea” pucioșilor, cât și cetatea Apocalipsei, nu au (cităm din Apocalipsa, cap21, vers.23) “ ...trebuință de soare, nici de lună, ca să o lumineze”. Asta pentru simplul motiv că ele sunt iluminate în alt mod: pe cea a Apocalipsei (cităm din nou din Apocalipsa, cap.21, vers.23) “ ...slava lui Dumnezeu a luminat-o și făclia ei este Mielul”, în timp ce pe “cetatea” pucioșilor, pucioșii au luminat-o, iar făclia ei este becul electric la 220V.
Ar mai fi o deosebire mai puțin semnificativă. Despre porțile cetății Apocalipsei se spune că (cităm din Apoc. 21,25) “ ...nu se vor mai închide ziua”. Despre porțile “cetății” de la Pucioasa se știe că nu se deschid nici ziua, nici noaptea, ele fiind un simbol al separării pucioșilor de lume.
Apoi se apelează la o profeție atribuită Sf. Nifon al Constantianei, care sugerează că sfârșitul veacurilor și Judecata cea Mare vor avea loc în anul 1992 ( anul construirii bisericii de la Glodeni-Vale fiind 1991). Părintele Nicodim vede în această proorocie că (cităm): “...sfârșitul puterii absolute a diavolului în lume [...] s-a proorocit a fi anul 1992 după Hristos: “ Și atunci se va arăta cel fără de lege, pe care Domnul Iisus îl va ucide cu suflarea gurii Sale și îl va nimic cu strălucirea venirii Sale” (II Tes.2/8)” (Citat din cartea "Quo vadis, ecclesia?", pag. 20 ). Apoi, Nicodimul Pucios concluzionează în fals:
“ Împlinirea acestei Scripturi este Coborârea Cuvântului lui Dumnezeu, căci el este “suflarea gurii Sale” care nimicește fărădelegea, prin venirea lui Dumnezeu, Cuvânt, pe pământ” (Citat din cartea "Quo vadis, ecclesia?", pag. 20 )
De ce spunem “în fals”? Pentru că nu la anul 1992 este reclamată de către pucioși coborârea “Cuvântului lui Dumnezeu,” ci la anul 1955. Atunci se pretinde că a început, prin Verginica, această “lucrare” sau lucrătură a “Cuvântului” în lume. Amestecarea intenționată de către Nicodimul Pucios a reperelor temporale este un procedeu incorect și imoral. Anul 1992 nu reprezintă nimic (reamintim că 1991 este anul zidirii și târnosirii bisericii de la Glodeni-Vale), dar ca să salveze aparențele, Nicodimul Pucios recurge la un șiretlic. El pretinde că perioada 22 iulie 1991-12 decembrie 1991 (adică, de la punerea pietrei de temelie a bisericii până la târnosirea ei) corespunde cu primele luni ale “anului bisericesc 1992”. Se știe că anul bisericesc începe la 1 septembrie, deci Nicodimul Pucios presupune că 1 septembrie 1991 coincide cu prima zi a anului bisericesc 1992. În această logică, prima zi a primului an bisericesc (anul 1 după Hristos) ar fi trebuit să fie la 1 septembrie anul zero! Dar, întrucât se știe că Nașterea Domnului a fost serbată de creștini mai întâi la 6 ianuarie, apoi la 25 decembrie, rezultă că prima zi a primului an bisericesc (1 septembrie, anul zero) are loc cu circa 3 luni înainte de Nașterea lui Hristos, adică trei luni înainte de începerea erei creștine, ceea ce dovedește că raționamentul părintelui Nicodim este forțat și deci inacceptabil. Anul zidirii bisericii de la Glodeni-Vale a fost 1991 și va rămâne 1991, oricât s-ar strădui Nicodimul Pucios să demonstreze că 1991 era 1992, ca să-l „potrivească” cu anul „proorociei sfântului Nifon al Constantianei”.