View Single Post
  #1117  
Vechi 20.09.2009, 14:19:50
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 134. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(III)

134. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(III)
Comentariu la capitolul intitulat “Cetatea sfântă Noul Ierusalim”

-- urmare --

Oricum ar fi, 1991 sau 1992 n-au adus nici cea mai mică schimbare în peisajul universal; nicidecum schimbările apocaliptice ale respectivei „proorocii”. De asemenea, nici din 1992 încoace nu s-a văzut vreo schimbare majoră în lume: nici sfârșitul puterii absolute a diavolului, nici sfârșitul lumii sau al veacurilor, nici Judecata cea Mare. Toate aceste rămân doar în închipuirea pucioșilor care sunt convinși că ele s-au întâmplat, deși realitatea înconjurătoare îi contrazice în mod categoric.

Urmează un paragraf intitulat “Împărăția cerurilor pe pământ”. Este o viziune idilic- sămănătoristă asupra comunității Noul Ierusalim de la Pucioasa care, în afară de faptul că și-a autoimpus niște ciudățenii în ținută, îmbrăcăminte și hrană, nu se deosebește cu nimic de alte comunități care își propun o “viață creștină de obște”. Minciuna, înșelătoria, invidia, ura, clevetirea, lenea, lăcomia, necredința, abjurarea, trădarea, arghirofilia, adulterul, deznădejdea dusă până la tentativa de suicid, n-au dispărut nici la creștinii pucioși, ci doar s-au diminuat într-o proporție semnificativă: la unii mai puțin, la alții mai mult. Pe ansamblu însă, nici nu poate fi vorba de “sfințenie” ci de “aspirația colectivă la sfințenie”, aspirație care de fapt o au toți creștinii de pretutindeni, care sunt cât de cât responsabili. Neîmplinirile pucioșilor sunt uneori atât de izbitoare și supărătoare, încât “Cuvântul lui Dumnezeu” abundă în mustrări și dezvăluiri (mai mult aluzive, ca să fie protejată cât de cât imaginea de ansamblu a comunității) asupra unor situații incompatibile cu statura creștinească.

În acest context, a folosi pentru Noul Ierusalim de la Pucioasa expresia “Împărăția cerurilor pe pământ” nu mai este un eufemism, ci de-a dreptul o batjocură sfidătoare. Nicodimul Pucios chiar crede că cititorii lui sunt proști sau orbi, ca să nu observe cât de multe și grave sunt anomaliile adunate de-a lungul timpului în “obștile” de la Pucioasa, Târgoviște și de aiurea?
Nicodimul Pucios accentuează în schimb (dacă n-o poate face pe plan duhovnicesc) asupra realizărilor materiale ale pucioșilor, făcute din truda lor, cu lucrul mâinilor, dar și cu bani străini, sau cu donații materiale primite ca ajutoare. El enumeră căsuțele, corturile, silozurile și fântânile zidite de pucioși. Se elogiază în scrierea sa așa-zisele “Sărbători ale Creștinătății Românești”, organizate abuziv în numele întregii creștinătăți, deși aici numai pucioșii erau considerați creștini. Aceste sărbători erau organizate bianual la Pucioasa, dar la un moment dat au fost anulate de către liderii pucioși, pătrunși și ei de lipsa lor de eficiență. Cu toate acestea, deși Nicodimul Pucios știa foarte bine că aceste “sărbători” erau anulate de câțiva ani buni, el le prezenta ca fiind foarte actuale. Nici din anul apariției cărții (2006) încoace, aceste “sărbători” nu s-au mai reluat.

Singurele activități “duhovnicești” menționate de Nicodimul Pucios sunt editarea unui ziar mensual, organizarea unor expoziții de sculptură, pictură și așezări rurale, spectacole de muzică, poezie și “teatru creștin”.

Ultimul paragraf al acestui capitol este intitulat “Hrisovul – Cuvânt de mărturie”. Este vorba de un document conceput în anul 1991 și care ar trebui să guverneze exact viața creștinilor pucioși. În realitate, el nu se mai respectă decât parțial, pentru că de atunci încoace liderii pucioși au impus alte norme, mai stricte și mai ciudate. Peștele și măslinele (“mâncarea săracului”) au fost interzise, deși “Hrisovul” mărturisea că sunt îngăduite. Cei care ar dori să intre în locașul bisericii, sau măcar în curtea ei, vor constata că sunt opriți, deși împlinesc toate cerințele din “Hrisov”. Liderii pucioși Mihaela Tărcuță și Nicolae Nedelcu au limitat la maximul accesul în așa-zisa mănăstire de la Pucioasa (“mănăstire” despre care Nicodimul Pucios nu amintește nimic, fiind un subiect prea delicat, datorită multiplelor ei încălcări ale canoanelor), așa încât aici nu pot intra decât câțiva “aleși”, confirmați nominal de către cei 2 stăpâni absoluți: Mihaela și Nicușor.

Nicodimul Pucios încheie acest paragraf cu o frază optimistă, dar profund mincinoasă:

“ Acesta este legământul cel nou, și, totodată, cuvânt de mărturie a începutului de viață autentic creștină, condusă nemijlocit de către Dumnezeu. ” (Citat din cartea "Quo vadis, ecclesia?", pag. 25 )

Viața pucioșilor de la Pucioasa nu poate fi “autentic creștină” îndată ce minciuna, nedragostea și erezia sunt încă la ele acasă, iar conducerea nemijlocită a pucioșilor aparține celor doi lideri absoluți: Mihaela Tărcuță și Nicolae Nedelcu, care își exercită puterea în chip discreționar.

Last edited by mariamargareta; 28.04.2010 at 12:21:32.