View Single Post
  #1119  
Vechi 20.09.2009, 22:36:55
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 135. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(IV)

135. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(IV)
Comentariu la capitolul intitulat “Sobornicitatea Bisericii Noul Ierusalim - o dimensiune pnevmatologică”

-- urmare--

De altfel, prima “proorocie” a Verginicăi este ea însăși o mostră de inconsistențe și contradicții:
“ ... Eu sunt Domnul Iisus Hristos. Nu sunt în trup, ci sunt în Duh...” afirmă “glasul”, despre care ulterior se va spune de nenumărate ori că și-a ales trupul neputincios al Verginicăi ca să vorbească prin el (deși pretindea că “...nu sunt în trup...”). Chiar părintele Nicodim, fără să vrea, adaugă imediat un citat demascator din care rezultă că Dumnezeu-Duhul vorbea din trup și cu glas de femeie:
“... Nu vă îndoiți de glasul Meu, și credeți cuvintelor Mele prin această gură neputincioasă, că vreau să vă nasc din nou, din Duh” (citat de la pag.30)
Părintele Nicodim conchide, defăimător, că ultimii 2000 de ani au fost irosiți în zadar de către Biserica Ortodoxă, pentru că “bisericile lumii” nu și-au făcut datoria. Dacă ar fi așa, înseamnă că și nenumăratele jertfe ale martirilor au fost zadarnice, și degeaba îi cinstim ca sfinți, pentru că nu merită. A trebuit deci să apară “sfinții pucioși” de după 1955, ca să repare lucrul de mântuială ( și nu de mântuire) al predecesorilor lor.
Nicodimul Pucios se lansează apoi într-o alambicată analiză a evoluției Bisericilor (Ortodoxă și Catolică) în istorie, concluzionând că Duhul Sfânt s-a retras, odată cu minunile Sale, golind de harisme ambele Biserici. Dacă minunile văzute ar fi dovada obligatorie a prezenței Duhului Sfânt în Biserică, ar fi de așteptat ca, odată cu înființarea Bisericii Noul Ierusalim în anul 1955 să reapară și harismele de care fuseseră golite cele două mari Biserici: minuni, vindecări, grăiri în limbi, tâlmăciri, etc. Or, cu câteva excepții (amintite de niște “mărturii” complet neverificabile, care se referă la perioada în care “proorocea” Verginica”) nici o minune și nici o harismă și nici o vindecare nu au fost consemnate în Biserica Noul Ierusalim. Ba, dimpotrivă, la capitolul “vindecări” pucioșii stau foarte prost, fiindcă mereu aleargă la medici și mereu se îndoapă cu medicamente, iar mulți dintre ei au și murit de pe urma bolilor.
După ce afirmase limpede că o singură biserică locală (Biserica Noul Ierusalim, desigur!) va fi primită la Cină în sala pregătită de nuntă (la pag. 29, rândul 13 de sus), Nicodimul Pucios o întoarce din condei, pretinzând că pilda celor 10 fecioare simbolizează 10 Biserici locale, care sunt invitate la nuntă, dintre care 5 sunt primite și 5 nu. Pentru ca apoi să revină din nou la teza protocronistă:
“ O singură Biserică locală – cea românească, născută creștină și crescută prin jertfa de martiri – mai corespundea întrucâtva” (citat de la pag.32)
Biserica Ortodoxă Română nu răspunde însă chemării pucioșilor și atunci “...întrucât ea n-a primit înnoirea în duh, sobornicitatea ei a pierdut asistența Duhului, căci Duhul lucrează unde și cum voiește (v. Ev. Ioan, 3/8)” (citat de la pag.33)
Observăm aici răstălmăcirea subtilă a Scripturii: Nicodimul Pucios face trimitere la Ioan 3:8, dar acolo se spune despre vânt că “suflă unde voiește” și că “astfel este cu oricine e născut din Duhul”, și nu Duhul Însuși ! Dar, se pare că la Nicodimul Pucios, scopul scuză mijloacele. Important este că obiectivul și l-a atins: să ne convingă că “Duhul” pucios e imprevizibil și că orice schimbare dorește, o va face, chiar dacă se va contrazice pe sine la nevoie.
Nicodimul Pucios se străduiește apoi să dovedească faptul că “sobornicitatea de Duh a Bisericii de Nou Ierusalim” este “sfatul care unește cerul cu pământul” (citate de la pag.33), adică sobornicitatea bisericii se reduce doar la dialogul dintre Dumnezeu și “proorocul” pe care El și l-a ales. Deși se folosește termenul “sfat” pentru a sugera o comunicare globală, biunivocă, între Dumnezeu și “poporul” Său, în realitate “poporul” recepționează indirect și pasiv mesajele, care sunt mai întâi “filtrate” și “cosmetizate” de către “proorocii” pucioși. Adesea, această “filtrare” constă în modificări masive ale textelor originale mai vechi, deoarece “proorocii” pucioși își permit chiar să-L corecteze pe Dumnezeul lor.
Respingerea bisericii Noul Ierusalim de la Pucioasa de către Biserica Ortodoxă Română este percepută de părintele Nicodim ca similară respingerii lui Mesia de către cărturari și farisei. Efectul ei imediat este “ întunecarea comuniunii Bisericilor locale din lume, care aduc ofrandă trupul lui Hristos prin Euharistie.” (citat de la pag.33). Ni se sugerează aici că în bisericile din Biserica Ortodoxă Română pâinea și vinul folosite la Euharistie devin în chip îndoielnic și părelnic Trupul și Sângele Domnului, iar caracterul sobornicesc al Bisericii se pierde.
Singura “mireasă înțeleaptă” rămâne, în opinia părintelui Nicodim, biserica Noul Ierusalim de la Pucioasa. Ea este “rămășița aleasă prin har” (citat de la pag.34) care “naște popor de sfinți” (citat de la pag.34) Cât de sfinți sunt, rămâne de văzut; deocamdată înregistrăm între ei dihonii, clevetiri, batjocuri, ură, trădări, defăimări. Total inoportună apare așadar pretenția Nicodimului Pucios care spune:
“ Ei se fac pildă vie pentru poporul român, pentru tot poporul creștin...” (citat de la pag.35)
Ferească Dumnezeu de așa pildă! Desigur că, printre pucioși mai sunt rătăciți și creștini de calitate, dar ei sunt în minoritate evidentă.