View Single Post
  #1120  
Vechi 21.09.2009, 08:59:26
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 136. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(V)

136. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(V)
Comentariu la capitolul intitulat “ Omul creștin, fiu al bisericii celei adevărate, al cărei cap este Iisus Hristos: Biserica Noul Ierusalim”


Titlul acestui capitol este aluziv. Nicodimul Pucios sugerează că Biserica Ortodoxă Română (despre care pucioșii pretind în mod ipocrit că o respectă) fie nu este o biserică adevărată, fie are alt cap decât pe adevăratul Iisus Hristos, fie (mai degrabă!) amândouă aceste însușiri o caracterizează. În schimb, la fel ca toate sectele de altfel, singura biserică adevărată, singura care Îl are cap pe Hristos, ar fi Biserica Noul Ierusalim.
Textul care-i urmează va dezvolta pe larg aceste idei insolente.
Se pornește de la o aserțiune care pare a fi corectă: nu toate bisericile pot fi adevărate, ci acest privilegiu îl poate avea cel mult una dintre ele. Părintele Nicodim ia în calcul și posibilitatea ca nici una dintre biserici să fie adevărată, contrazicându-se singur, căci doar cu puțin mai înainte afirmase că Hristos le-a promis creștinilor că va fi cu ei în toate zilele, căci Biblia așa mărturisește. Or, tocmai aici rezidă slăbiciunea raționamentului său. A înființa o biserică nouă (Biserica Noul Ierusalim) presupune că cea de dinaintea ei (Biserica Ortodoxă Română) s-a despărțit măcar o zi de Hristos (sau Hristos S-a despărțit măcar o zi de ea) astfel ca să fie nevoie de o restaurare a bisericii tradiționale. Altminteri, fie “restaurarea” făcută de pucioși nu era necesară (dar totuși s-a făcut, în virtutea unor ambiții pur omenești), fie se ajunge la existența temporară a două biserici adevărate și în același timp rivale (căci ambele pretind că-L reprezintă pe Hristos, deși merg pe căi diferite!) ceea ce este absurd.
Nicodimul Pucios găsește imediat și criteriul esențial și infailibil care desemnează o biserică drept “adevărată”: biserica adevărată trebuie neapărat să fie condusă de unul sau mai mulți prooroci. El nu știe sau a uitat că Biblia afirmă contrarul: “Legea și proorocii au fost până la Ioan; de atunci împărăția lui Dumnezeu se binevestește și fiecare se silește spre ea.”(Luca 16,16) . Așadar, zice Nicodimul Pucios, dacă nu are prooroci, biserica nu este adevărată! Mai mult, el pretinde că prezența proorocilor în Biserică a fost promisă de Hristos ca fiind “constantă”. Cităm de la pag. 37:
“ Dumnezeu a promis prezența constantă a proorocilor printre sau peste cei aleși a-I fi succesori: “De aceea, Eu trimit la voi prooroci și înțelepți și cărturari; dintre ei veți omorî și veți răstigni, dintre ei veți biciui în sinagogi și îi veți urmări din oraș în oraș “(Ev. Matei, 23/24)”
Este o mostră tipică a răstălmăcirii Scripturii de către Nicodimul Pucios. Hristos a promis prooroci, dar nu a promis o prezență “constantă” a acestora printre creștini. Nici în Vechiul Testament, proorocii nu se înșirau ca mărgelele pe ață, nici nu se călcau pe bătături. Prezența unui prooroc într-o anumită vreme este un act excepțional, cerut de împrejurări excepționale. Dacă ar fi adevărat ce pretinde părintele Nicodim, ar trebui să regăsim “în mod constant” prooroci în Biserică și înainte de 1955, anul apariției “proorociței” Virginia. Este adevărat că tradiția orală a pucioșilor vorbește despre existnța unor “prooroci” obscuri în zona dâmbovițeană chiar înainte de Verginica, iar Cuvântul lui Dumnezeu afirmă la un moment dat că la o nuntă din împrejurimile Pucioasei s-au adunat 5 prooroci deodată! “…O, copiii Mei, am ținut să reînnoiesc nunta din Cana Galileii și să vă arăt taina nunții creștine. Nunta creștină este o mare taină a bisericii Mele…Iată mireasa de azi… Am venit la această nuntă cu cinci prooroci, și va rămîne mărturie, căci ca aceasta nu a mai fost și nici nu va mai fi.” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 1 iulie 1956). Activitatea acestor “prooroci” rămâne însă obscură, iar efectele păstoririi lor sunt nule, îndată ce a fost nevoie ca Verginica să apară în peisajul proorocesc și să preia hățurile pentru a restaura întreaga Biserică din temelii.
Iar în anul 1976, pe lângă Verginica, reconfirmată în treapta de Trâmbiță-Prooroc, se instituie o nouă demnitate, aceea de profet-apostol:
“ Acest trup prin care am grăit se numește Trâmbiță, se numește Prooroc. Iar pe voi vă numesc profeți-apostoli.” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 7 ianuarie 1976). Este vorba mai degrabă de un titlu onorific fără nici un fel de acoperire, deoarece din “apostolia” lor s-a ales praful, căci nimic n-a rămas consemnat în istoria sau în tradiția bisericii.
Nicodimul Pucios, afirmând că Hristos a promis o prezență “constantă” a proorocilor în Biserică, Îl face mincinos pe Hristos, căci înainte de Verginica nu s-au mai consemnat oficial alți “prooroci” care s-ar fi ridicat din Biserica Ortodoxă Română și ar fi proorocit. Chiar dacă am admite existența unor prooroci a căror activitate este tăinuită, adică nulă (deoarece nu se cunoaște nici un crâmpei din ea), sau existența “trâmbițelor apocaliptice” (o gogoașă a pucioșilor, care-i îmbracă pe Iosif Trifa, Petrache Lupu de la Maglavit, Arsenie Boca, Ioan Silviu Iovan, Veronica Barbu-Gurău și Verginica Tudorache-Stoica cu aura “proorociei”), în nici un caz nu se poate vorbi de o prezență “constantă” a duhului proorocesc în Biserică.
Poate că se contrazice Biblia? Cum se armonizează cele două versete prin care cei doi evangheliști par că spun lucruri contradictorii? Să le reamintim:
“Legea și proorocii au fost până la Ioan...”(Luca 16,16)
“De aceea, Eu trimit la voi prooroci și înțelepți și cărturari...“(Ev. Matei, 23/24)”
Proorociile erau și ele de două feluri. Unele erau simple proiecții ale viitorului în prezent, care făceau prevestiri legate de viața biologică de zi cu zi, și erau menite să-i întoarcă pe păcătoși de la nelegiuirile lor. Altele erau însă legate de viața veșnică și de mântuire, care legau viitorul de prezent, consemnându-l în scrieri sacre, pentru a se putea spune mai târziu despre ele “...ca să se împlinească Scriptura”. De acest tip au fost proorociile mesianice, care-L vesteau pe Hristos și toate încercările prin care El urma să treacă. Proorocii erau și ei “mici” și “mari”, după cum vestirile lor erau preponderent de prima sau de a doua categorie. Sau, erau prooroci despre care Biblia le amintește doar numele, dar nu și proorociile lor (exemplu: proorocița Hulda). Așadar, după Ioan Botezătorul nu mai sunt prooroci “mari”, care să aducă noutăți fundamentale pentru mântuirea omului, ci numai prooroci “mici” și “foarte mici”, care prevestesc viitorul apropiat, pentru a trezi poporul la viața duhovnicească. Le-am spus “foarte mici” pentru că de la ei nu numai că n-a rămas nimic, dar nici măar numele nu le-a fost consemnat. Iată și un asemenea exemplu:
“Și acesta avea patru fiice, fecioare, care prooroceau.” (Fapte, 21,9)
Acest verset, foarte drag pucioșilor pentru că ei îl exemplifică ori de câte ori afirmă că și Verginica a fost “proorociță”, ne arată indirect (prin laconismul său) că nu toate proorociile se refereau la lucruri fundamentale pentru creștinism. Un alt exemplu urmează imediat, în care se ilustrează concret că “proorociile” Noului Testament (exceptând cartea Apocalipsei, care tocmai pentru că este o excepție a fost integrată în totalitate în Sfânta Scriptură) se referă la lucruri minore care urmează să se întâmple în viața curentă a creștinilor:
“Și rămânând noi acolo mai multe zile, a coborât din Iudeea un prooroc cu numele Agav;
Și, venind el la noi, a luat brâul lui Pavel și legându-și picioarele și mâinile a zis: Acestea zice Duhul Sfânt: Pe bărbatul al căruia este acest brâu, așa îl vor lega iudeii la Ierusalim și-l vor da în mâinile neamurilor.” (Fapte, 21,10-11)
Or, această “proorocie” a lui Agav nu aducea nimic nou la ceea ce Însuși Domnul anunțase mai înainte, ci doar confirmă spusele Lui:
“De aceea, Eu trimit la voi prooroci și înțelepți și cărturari; dintre ei veți omorî și veți răstigni, dintre ei veți biciui în sinagogi și îi veți urmări din oraș în oraș “(Ev. Matei, 23/24)”
În concluzie, dacă ne vom referi la proorociile “mari”, importante pentru viața Bisericii și pentru mântuirea omului, întotdeauna va prevala promisiunea și totodată avertismentul biblic:
“Legea și proorocii au fost până la Ioan; de atunci împărăția lui Dumnezeu se binevestește și fiecare se silește spre ea.”(Luca 16,16)

Cât despre “proorociile” pucioșilor, ele nu sunt nici măcar “mici”, deoarece sunt pline de contradicții și de prevestiri mincinoase, care nu s-au mai împlinit niciodată și nici șanse pentru viitor nu se mai întrevăd pentru ele.