View Single Post
  #1121  
Vechi 21.09.2009, 12:31:22
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 136. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(V)

136. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(V)
Comentariu la capitolul intitulat “ Omul creștin, fiu al bisericii celei adevărate, al cărei cap este Iisus Hristos: Biserica Noul Ierusalim”

--urmare--

Așadar, condiționarea sine qua non ca Biserica să fie condusă neapărat de un prooroc care să-l dirijeze pe patriarh îndeaproape și să facă lobby printre episcopii din Sfântul Sinod este absurdă, mincinoasă și necanonică. Ea este o invenție pură de-a pucioșilor, prin care ei își evidențiază propria Biserică (de fapt, o simplă mișcare sectară) ca fiind “singura biserică adevărată”.
Nicodimul pucios pretinde că duhul proorociei a lucrat ani de zile în mod “constant” în Biserică, pentru a se putea lansa imediat într-o “demonstrație” intitulată Fisuri în “succesiunea apostolică”.
Această demonstrație încearcă să ne convingă că actualii episcopi ai Bisericii Ortodoxe Române sunt necanonici, pe motivul că (cităm de la pag. 38) “în lanțul succesiunii s-au produs fisuri”. E o acuzație gravă, dar care se întoarce ca un bumerang împotriva celui care a formulat-o. Dacă în Biserică a existat o prezență “constantă” a proorocilor, deci ei s-au putut “înlănțui” unii pe alții, cum de au permis ei ca lanțul succesiunii apostolice să se rupă? Ce au păzit ei atunci, și de ce a mai fost nevoie să se “înlănțuie” unii pe alții, într-o prezență “constantă”, dacă au lăsat Biserica fără o ierarhie validă, transformând-o într-o caricatură? Dacă Biserica nu mai are ierarhie validă (episcopi, preoți și diaconi) înseamnă că slujirea lor actuală este ca o scenetă de teatru, plictisitoare prin repetarea ei inflexibilă. Iar “proorocii” sunt regizorii care-i manipulează pe acești clerici cabotini.
Nicodimul Pucios bate șeaua ca să priceapă iapa: Bisericii îi trebuia un nou început, nu numai pe plan proorocesc (prin Verginica) ci și pe plan ierarhic (la început s-a încercat prin episcopul Irineu, care avea preoția clasică și canonică; dar dacă tentativa aceasta a eșuat, a fost inventată o nouă “preoție”, denumită de pucioși “preoție după rânduiala lui Melchisedec”). Aceasta ar justifica înființarea unei noi Biserici, pe care pucioșii o denumesc abuziv “Biserica Noul Ierusalim”, exploatând în interes personal o sintagmă cunoscută, preluată de Biserică în slujbele și în cântările ei, din cartea Apocalipsei.
Nicodimul Pucios îi anatemizează apoi pe teologii cărturari, citând cu patos din Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa acele amenințări care i se potrivesc perfect de bine chiar lui:
“ Vai oamenilor care se zic pe sine că sunt cu legea Bisericii și care au scris cărți peste cărți despre numele Meu și al legilor Mele, căci nu sunt cărțile acelea. Acelea sunt pământ. și în pământ se întorc...” (Citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 21 nov./4 dec.1992)
Părintele Nicodim se circumscrie apoi unei “realități” curente, făcându-se că nu observă că ea nu este valabilă și pentru perioada 1955-1990: pretenția că Dumnezeu le vorbește “direct” oamenilor (deci, fără intermediari). Cităm de la pag.40:
“ Este cel puțin absurd ca atunci când Dumnezeu vorbește direct, împlinind făgăduința Sa care zice “ Iată, Eu cu sunt voi în toată vremea” (Ev. Matei 28/20)tocmai atunci cei vizați să sară ca arși și să strige: “Nu a vorbit Dumnezeu, ci altcineva în numele Lui!” sau “Nu acesta este Dumnezeu!”
Admițând că, într-adevăr, astăzi Dumnezeu îi vorbește “direct” Mihaelei Tărcuță, iar ea Îl aude vorbind ca pe o adiere de vânt și Îi consemnează vorbele în caiete, pentru a fi citite ulterior mulțimilor, ne întrebăm de ce în perioada 1955-1990 Dumnezeu n-a procedat la fel de simplu, vorbindu-i Verginicăi și lelicăi Maria la ureche? Treizeci și cinci de ani (1955-1990) Dumnezeul Pucioasei a vorbit ca un ventrilog, cu voce de femeie, și de aceea mulți au afirmat din capul locului: „Nu a vorbit Dumnezeu, ci altcineva în numele Lui” . Oare nu vorbea Verginica cu gura ei și cu vocea ei, în numele Lui? Oare nu făcea și lelica Maria același lucru? Iată de aceea oamenii spuneau: „Nu acestea este Dumnezeu!” Referindu-se exclusiv la perioada actuală, când Mihaela pretinde că aude în cap sau în urechi vocea lui Dumnezeu, Nicodimul Pucios ascunde cu bună-știință din raționamentul său despre „vorbirea directă a lui Dumnezeu” treizeci și cinci de ani de „vorbire indirectă”.
În fine, capitolul se încheie cu o definire multiplă a puciosului-practicant, denumit de părintele Nicodim „ omul creștin, fiu-copil al lui Dumnezeu”:
- puciosul de rând are umilința de a se lăsa condus de liderii pucioși, impunându-și să creadă că Dumnezeu este Cel care îl conduce, și nu oamenii;
- puciosul trebuie că are dragoste de frați, și încă o dragoste din cele jertfitoare. Dar va trebui să ne facem că nu vedem nenumăratele accese de ură, dispreț, umilință, clevetire, trădare, înjosire, care apar frecvent între unii pucioși;
- puciosul a renunțat la mila față de semenii săi, considerând-o „milă păguboasă”, și a înlocuit-o cu mila față de liderii pucioși care sunt considerați reprezentanții aleși și văzuți ai unui Dumnezeu imaginar, Dumnezeul Pucioasei;
- puciosul crede în promisiunile lui Hristos ( dar toți creștinii de pe toate meridianele globului pământesc cred și ei la fel);
- puciosul Îl așteaptă înfrigurat pe Hristos, Care trebuie să revină pe pământ dintr-o clipă într-alta; spre deosebire de alți creștini, el își pregătește cu grijă hainele albe de nuntă, pe care le poartă de pe acum, ca să se obișnuiască cu ele. Nunta spirituală a lui Hristos va avea loc exclusiv cu singura biserică sobornicească și apostolească de pe pământ, care nu poate fi alta decât Biserica Noul Ierusalim;
- puciosul se roagă cu stăruință pentru toți cei morți de la Adam încoace, dar se ferește ca de foc să se roage pentru păcătoșii cei vii, căci aceștia, păcătoși fiind, ar putea folosi puterea rugăciunii și împlinirea ei pentru a face și mai mari, și mai multe păcate. În plus, vii fiind, păcătoșii n-au decât să se roage singuri pentru ei înșiși, ceea ce morții nu mai pot face;
- puciosul ia în serios îndemnul „Fiți sfinți, precum Tatăl vostru sfânt este în ceruri” (I Petru, 1,16) și se zidește pe sine cărămidă vie în zidul Cetății Sfinte Noul Ierusalim, asemenea Anei din legenda meșterului Manole de la mănăstirea Curtea de Argeș. El se declară pe sine sfânt și se străduiește din răsputeri să creadă ceea ce spune. Iar când mai greșește, ca tot omul, el se umilește și se pocăiește, mângâindu-se cu gândul că nu-i așa de ușor să fii sfânt. Mai cazi, te mai ridici... Până la urmă, intenția contează.