139. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VIII)
139. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VIII)
Comentariu la capitolul intitulat “Cine vorbea prin Sfânta Virginia?”
Acest capitol începe cu un motto semnificativ, un citat din Cuvântul lui Dumnezeu din 21 mai 1974:
„Israele, poporul Meu, nu schimba credința ta! Credința curată și nepătată este credința ortodoxă și religia ortodoxă. Amin.“ (citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 21 mai/3 iunie 1974).
Dacă ar fi meditat mai adânc la acest motto, părintele Nicodim ar fi sesizat că înșiși pucioșii, pe care el îi apără cu multă râvnă în această carte, sunt primii lui neîmplinitori. Desigur că, până la urmă, preacuviosul Nicodim a simțit pe pielea lui această neglijență, atunci când a fost șocat el însuși să constate că pucioșii sunt departe de religia ortodoxă, chiar dacă în privința credinței ortodoxe (teologia propriu-zisă) nu li se pot reproșa prea multe devieri. La viața religioasă însă, derapajele pucioșilor sunt atât de grave, încât îi plasează automat în vasta tabără a ereticilor. Preoția lor necanonică (botezată de ei “preoție după rânduiala lui Melchisedec), nerecunoașterea, neascultarea și nesupunerea față de ierarhii Bisericii, inovații năstrușnice în cultul creștin și în viața creștină, un monahism șchiop și slut (fără tundere în monahism, fără uniformă monahală, fără stareț/stareță și fără ascultare canonică de chiriarhul locului), instaurarea unei noi Biserici schismatice, numită Biserica Noul Ierusalim, sunt doar câteva dintre alterările grave ale vieții religioase la pucioși. Paradoxul este că pucioșii nu recunosc niciuna dintre acuzațiile care li se aduc , deși ele sunt mai mult decât evidente.
Nicodimul Pucios neglijează cu nonșalanță aceste grave anomalii, pentru a se lansa apoi imediat într-o polemică surdă cu contestatarii pucioșilor. El reproduce cu curaj în cartea sa o opinie profesorului Tache Sterea de la Facultatea de Teologie din București, convins fiind că acesta nu are dreptate și că l-ar putea cu ușurință combate. Părintele Tache însă, în această opinie, argumentează cu mult bun simț caracterul ocult al “mesajelor” Virginiei Tudorache, primite de ea în stare de catalepsie:
„În Ortodoxie nimic nu îngrădește libertatea omului. Somnul în care cădea Virginia, încalcă voința liberă a omului. Lucrarea de mântuire presupune sinergia voinței lui Dumnezeu și a omului. Fecioara Maria, când L-a primit pe Mântuitorul în ea, a fost perfect conștientă și și-a exprimat liber consimțământul, prin cuvintele: «Iată roaba Domnului». Virginia pare a fi posedată de un duh care încalcă libera ei voință și gândire, așa cum se întâmplă cu demonizații. Nici aceștia nu știu ce fac și ce zic, iar când îi slăbește diavolul, nu-și amintesc ce s-a întâmplat cu ei. Numai acest semn, și ar fi suficient să nu mai dai credibilitate cuvintelor acestei femei, oricare ar fi ele.
Așa se povestește în Pateric despre un călugăr pe care-l scula diavolul noaptea la rugăciune, până când l-a epuizat fizic. Abia apoi a mărturisit duhovnicului că un «înger» nu-l lasă noaptea să se odihnească suficient.
În concluzie, dacă această lucrare ar fi fost de la Dumnezeu, voința liberă și conștiența Proorociței Virginia nu ar fi fost alterate“. (Citat de la pag. 63 a cărții “Quo vadis, Ecclesia?”)
Nicodimul Pucios se lansează imediat în combaterea părerii părintelui Tache Sterea cum că “Dumnezeu nu alterează voința liberă și conștiența proorocilor săi”. Un prim argument pe care îl aduce este că “Dumnezeu nu este oficial”. În plus, Nicodimul Pucios mai afirmă (cităm de la pag.63-64):
“Sfânta Scriptură oferă numeroase exemple din care rezultă că maniera de comunicare dintre Dumnezeu și om nu a fost niciodată stereotipă și convențională, iar voința liberă a omului nu a fost nicicând încălcată.”
Păi atuncea părintele Tache avea dreptate zicând că: “dacă această lucrare ar fi fost de la Dumnezeu, voința liberă și conștiența Proorociței Virginia nu ar fi fost alterate“.
Mai mult, Nicodimul Pucios nici măcar nu este consecvent, deoarece el elaborează imediat o lungă demonstrație prin care se străduiește să ne convingă că proorocia Apocalipsei a fost primită de Sf. Ioan Evanghelistul pe când voința sa liberă era puternic alterată! Cităm de la pag.65 concluzia acestei demonstrații nicodimopucioșești:
“Așadar, nici o indicație despre așa-zisa „conștiință trează“ a proorocului, care devine vas al proorociei. Mai degrabă, totul s-a petrecut în extaz, în transă, într-o disociere temporară, dar profundă, între trup și duh.”
Nicodimul Pucios este însă consecvent în inconsecvență. El șarjează așadar, împotrivindu-se evidenței:
“Alterarea, chiar și parțială, a facultăților senzoriale, în prezența Ființei divine, este întâlnită și în alte ocazii.” (citat de la pag.65). Și Nicodimul Pucios ne înșiră “ocaziile” una după alta: Petru la Iope, Pavel în vis, din nou Petru pe când era scos din închisoare de către un înger, și iarăși Pavel, pe când era “răpit la al treilea cer”, Iezechiel în mijlocul unui câmp de oase, toți au avut (în opinia Nicodimului Pucios) “simțurile amorțite, sau adormite, sau suspendate temporar”. (citat de la pag.67). Reamintim că este vorba de același Nicodim care afirmase că “voința liberă a omului nu a fost nicicând încălcată” de Dumnezeu (citat de la pag. 64). Este însă greu de crezut că cineva care are simțurile “suspendate temporar”, cum era Verginica, și-ar mai putea exercita “voința liberă”, fie măcar și parțial. Dar pe Nicodimul Pucios aceste contradicții se pare că nu-l deranjează, ba dimpotrivă, sunt un stimulent ca să meargă mai departe cu supozițiile lui.
După ce ne “demonstrează” că de multe ori Dumnezeu a vorbit în vis cu proorocii Săi (caz în care voința liberă a proorocilor era, practic, suspendată) Nicodimul Pucios ne liniștește cu argumentul că Dumnezeu are la îndemână și alte mijloace de comunicare “în care voința liberă a omului nu poate fi pusă la îndoială” (Citat de la pag. 69).
Da, este adevărat, dar asta nu rezolvă cu nimic cazurile în care voința omului este încălcată! Este vorba de situații distincte, pe care Nicodimul Pucios vrea să le amestece pentru a le confunda însușirile caracteristice. Un procedeu deloc onest, dar se pare că eficient. Nicodimul Pucios inventează conceptul de “disponibilizare anticipată”, prin care, chipurile, proorocii dau undă verde lui Dumnezeu ca să le umple lor urechile oricând și oricum cu texte proorocești:
“Până la urmă, adevărații prooroci își exprimau voința liberă printr-o totală disponibilizare anticipată, expresie a dăruirii și a dragostei lor de Dumnezeu. Acest gest unic devenea expresia acceptării perene, definitive chiar, de a fi servi ascultători întru totul față de Dumnezeu.” (Citat de la pag. 71).
Ce minciună sfruntată! Câte împotriviri fățișe a avut Iona, și numai mânia lui Dumnezeu l-a înduplecat să-I fie prooroc pentru cetatea Ninive! Câte codeli și șovăiri a avut Ieremia, până ce a consimțit ca să-L asculte pe Dumnezeu! Chiar și Nicodimul Pucios constată acest lucru, fără să realizeze cât de ridicol este atunci când se contrazice pe sine:
“Proorocul Ieremia, fiind încă tânăr, încearcă să fugă de chemarea la proorocie: „O, Doamne Dumnezeule, eu nu știu să vorbesc, pentru că sunt încă tânăr.“ (Ieremia, 1/6).” (Citat de la pag. 72).
Halal “totală disponibilizare anticipată” la acești prooroci, pentru care pleda atât de sigur pe sine și cu atâta zel Nicodimul Pucios! Proorocii erau și ei oameni, cu slăbiciunile și cu limitele lor. Și cu cât erau ei mai responsabili, cu atât mai vârtos fugeau de “disponibilizarea anticipată” a Nicodomului Pucios, considerându-se nepregătiți și nevrednici pentru o misiune atât de mare.
Concluzia Nicodimului Pucios este stupefiantă: proorocul, care ar trebui să aibă voința liberă și nealterată, este de fapt lipsit total de discernământ, o “legumă” așa cum era Virginia Tudorache pe când primea “comunicările din cer”:
“Ca și în starea de vis, contribuția personală a proorocului aflat în trezie (exceptând dăruirea sa anticipată, totală și fără rezerve de îndoială în suflet) este irelevantă.” (Citat de la pag. 73).
|