View Single Post
  #1127  
Vechi 22.09.2009, 23:28:47
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 139. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VIII)

139. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(VIII)
Comentariu la capitolul intitulat “Cine vorbea prin Sfânta Virginia?”

-- urmare --

Odată demonstrat faptul că era normal ca Virginia să primească mesaje despre care să nu aibă habar, Nicodimul Pucios trece la registre mai înalte: “A dat vreodată diavolul sfaturi bune?” (Citat de la pag. 73). Întrebarea e cu tâlc: Îndată ce mesajele Virginiei erau pline de îndemnuri bune, înseamnă că ele nu puteau aduce cu sine proorocii de la diavolul, ci de la Dumnezeu. Uită Nicodimul Pucios de proverbul românesc: “ajunge un par la un car de oale”. Adică, e suficient ca 1 la mie din învățătura “proorocească” a Virginiei să aibă otrava ereziei, ca celelalte 999 de părți bune să nu mai fie de nici un folos. De altfel, aici remarcăm o logică viciată profund la părintele Nicodim: el pleacă de la premisa falsă că “diavolul nu poate da niciodată sfaturi bune”. Îl contrazicem cu patos: dimpotrivă, cea mai eficientă lucrare distructivă este să amesteci binele cu răul, pentru a nu se mai ști unde și ce și cum trebuie corectat. Sfaturile bune sunt doar pentru adormirea conștiinței, iar cele rele (amestecate între cele bune), sunt pentru uciderea ei.
Nicodimul Pucios se străduiește să convingă că diavolul, chiar dacă ar da sfaturi bune până la o vreme, tot va trebui “în cele din urmă “să-și dea arama pe față” (Citat de la pag. 73). Problema este că, odată conștiința omului adormită, o “dare pe față” a aramei diavolului ar fi lipsită de orice reacție de împotrivire. Tocmai de aceea a și fost adormită conștiința celui amăgit de „sfaturi bune”
Nicodimul Pucios se întreabă candid:
“Cât să mai așteptăm, așadar, până ce presupusa înșelăciune a diavolului își va arăta, concret și la vedere, „roadele“, pentru ca să le putem da, în sfârșit, dreptate celor care astăzi calomniază gratuit Cuvântul lui Dumnezeu și pe Sfânta Virginia?” (Citat de la pag. 74).
Îi răspundem noi: Nu mai așteptăm. Roadele acestuei înșelăciuni sunt însăși amăgirea Nicodimului Pucios pe care, într-un moment de trezire, a avut puterea s-o scuture de pe el, despărțindu-se definitiv de liderii pucioși și de ereziile lor.
Dar, pe vremea când le cânta liderilor pucioși în strună și le scria această carte pentru interesul lor, Nicodimul Pucios era în altă barcă, fiind convins că știe încotro merge și că îi bate vântul din pupa.
Ultimul paragraf al acestui capitol, intitulat “Adevărul, demonstrat matematic”, este o mostră de infantilism îngâmfat, prin care la Nicodimul Pucios totul pare a fi posibil, inclusiv de a face din rahat, bici. Nicodimul Pucios se sforțează să demonstreze “matematic” că albul este negru, și viceversa. Pentru că Sfânta Virginia era “...detașată senzorial de lumea materială” (Citat de la pag.75), Nicodimul Pucios concluzionează că “...prin Sfânta Virginia nu vorbea omul”. Suntem înclinați a-i da dreptate la acest punct, dar tot avem o nedumerire: Cum rămâne cu afirmația anterioară: “ voința liberă a omului n-a fost nicicând încălcată”? Era de acord Virginia să vorbească gura fără ea?
Al doilea pas al “demonstrației” încearcă să concluzioneze că “prin sfânta Virginia nu vorbea diavolul” (Citat de la pag. 76). Argumentul – deși dezvoltat în 7 puncte cvasi-echivalente – se rezumă la postulatul “vorbirea Virginiei purta în sine atributele dumnezeirii” . Ei și? Nu ne avertizează Sf. Ap. Pavel că “însuși satana se preface în înger al luminii”? (v. 2Cor. 11,14). A vorbi frumos și elevat este principalul atu pentru escrocii cei mai stilați. Înșelăciunea nu cunoaște limite, ci dimpotrivă, ea se bazează tocmai pe depășirea sau spargerea limitelor. Diavolul e rău, dar nu e prost. El poate da clase oricui vrea să se apuce de escrocherii, căci el “ este mincinos și tatăl minciunii” (v. Ioan, 8,44)
Nicodimul Pucios s-a înșelat amarnic la acest punct, și asta a putut-o constata el însuși ceva mai târziu, chiar “pe pielea lui”, dar atunci era deja prea târziu, căci înșelăciunea pucioșilor își făcuse efectele asupra lui.
Nicodimul Pucios concluzionează ușuratic și entuziast că “ ...prin sfânta Virginia vorbea Dumnezeu” (Citat de la pag.77). Chiar dacă am admite așa ceva, tot nu putem admite acea concluzie a lui care extrapolează la timpul prezent o situație care este de domeniul istoriei:
Cuvântul lui Dumnezeu este, așadar, al lui Dumnezeu, și este de la Dumnezeu, și este Dumnezeu, și Dumnezeu este Cuvântul (Citat de la pag.77). Dacă am admite că acest “cuvânt al lui Dumnezeu” era pe vremea Verginicăi al lui Dumnezeu , adică “ ...prin sfânta Virginia vorbea Dumnezeu” , de ce am admite în mod obligatoriu că este și astăzi, când Virginia nu mai este? Nicodimul Pucios a trișat aici printr-un joc de cuvinte, dar curând după aceasta el va fi victima propriei sale înșelătorii.
Nicodimul Pucios era, dar nu mai este.