Citat:
În prealabil postat de antoniap
Ceea ce curata Dumnezeu prin rugaciunile preotului nimeni nu are voie sa numeasca spurcat. Daca preotul care este duhovnic cu simtul raspunderii se face garant si se roaga pentru noi, putem dobandi iertarea pacatelor. Iertarea pacatelor se face prin pocainta, nu prin Sfanta Impartasanie! Sfanta Impartasanie ne ofera Har daca facem pocainta, adica ne ajuta sa progresam duhovniceste. Altminteri, toata lumea s-ar mantui numai luand Sfanta Impartasanie!
Vad ca incet si sigur ideile catolice patrund si la noi si asta nu e bine. Ori suntem ortodocsi si marturisim pana la capat acest lucru, ori schimbam denumirea site-ului. O ortodoxie cu practici catolice nu mai e Ortodoxie.
|
Cum se spune la impartasanie? 'Se impartaseste robul sau roaba lui Dumnezeu N, pentru iertarea pacatelor si viata vesnica'.
Asta e formula ortodoxa, nu catolica.
Se vede si din rugaciunile dinainte de impartasanie pe care le citim acasa: ne rugam printre altele ca prin uimpartasanie sa fim curatiti de pacate.
Pacatul nu este numai un acft concret, ci este boala fiintei noastre, departarea de Dumnezeu. Numai prin focul dumnezeiesc luat cu credinta si dorinta de a ne schimba se poate curata aceasta 'boala' a pacatului.
Pacatele se iarta prin spovedanie, dar SI prin impartasanie. Impartasania e pecetea vietii noastre, e pecetea si a pocaintei noastre pe care o manifestam mai ales in taina spovedaniei, dar si in restul timpului.
In multe locuri se practica impartasania deasa, si fara spovedanie necesara de fiecare data: Grecia, tarile arabe, tarile din Europa occidentala.
A se citi scrierile parintelui Alexandru Schmemann in acest sens.
Nu ne mantuim automat, luand impartasania, ci luand-o cu credinta si frica de Dumnezeu (cum se spune tot la slujba ortodoxa), si facand-o sa dea roade in viata noastra.