View Single Post
  #49  
Vechi 23.09.2009, 14:51:40
Fani71 Fani71 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 15.04.2009
Locație: Bruxelles
Religia: Ortodox
Mesaje: 4.666
Implicit

[quote=Rafaela;116712]

Nu mai incep discutia cu 'necuratia', despre care am scris in alte parti ce cred.
Sa o punem deci in paranteza si sa presupunem ca din cauza sangelui pe care il pierde femeia nu ar trebui sa se impartaseasca in aceste 40 de zile dupa nastere, si chiar sa nu intre in biserica.
Buuuun.

Dar este o aberatie totala, de care nu am mai auzit de altfel la nici un preot, si pe care n-am vazut-o practicata de NIMENI, nici chiar de cei mai hiperortodocsi dintre ortodocsi, sa spui ca o mama cu scurgere de sange nu are voie sa-si alapteze copilul in primele 40 de zile, ba nici sa-l atinga, daca acesta este botezat!!! (ar insemna ca nu are voie sa isi atinga nici sotul si sa intre in camera lui, nu?daca este botezat.. Nu vorbesc aici de relatiile trupesti (care oricul sunt fizic imposibile in aceasta perioada, in general), ci in general; si nici de nimeni altcineva sa se atinga, sa stea in carantina, ca o ciumata; fratilor, nu va dati seama la ce absurditati se poate ajunge?)

Cum scria altcineva, daca nu-l alaptezi 40 de zile, sau chiar doar doua trei de la inceput, laptele se pierde. Ar insemna ca biata femeie sa nu-si mai alapteze copilul, ci sa-l dea la doica (NB cine isi mai permite asa ceva in zilele noastre?) sau sa-i dea biberon (,a , pardon, sa-i dea tatal, ca mama n-are voie sa-l atinga).

Esti sigura ca ai inteles ce a spus preotul? Eu cred ca el a zis altceva si ai inteles tu asa...
Pentru ca si aici este o neintelegere:

[quote=Rafaela;116712]
6. Mai mult ca atât, Biserica interzice prin Sfintele Canoane ca la botez să participe soț și soție. De ce? Pentru că ei devin cumătri între ei, părinți spirituali ai aceluiași copil, cu alte cuvinte, frate și soră. Canonul zice despre preoți: "De nu va fi alt preot, singur, preotul sa-și boteze pruncul său, iar el, sa-l boteze cu alt primitor (naș). Iar el, de va fi primitor (naș) pruncului său, atunci se desparte de femeia sa, adică de mama pruncului, pentru că s-au facut între dinșii cumătri" - Trebnic, 102. Chiar dacă preotul se face primitor al copilului său, el devine un alt grad de rubedenie cu mama copilului, cel spiritual. Tot așa și cei doi părinți, care participă la botez.[/font]

Este vorba de nasire, nu de participarea la slujba botezului!! Cum sa devina mama si tatal parinti duhovnicesti daca nu sunt nasi??
Expresia 'a boteza un copil' are mai multe intelesuri pe romaneste:
1 A-l duce la biserica sa-l boteze preotul
2 A fi nas sau nasa
3 A il boteza, preot fiind

In postarea de mai sus mi se pare ca cele trei sensuri sunt amestecate.
__________________
"Dacă nu putem fi buni, să încercăm să fim măcar politicoși." (Nicolae Steinhardt în Jurnalul fericirii)
Reply With Quote