140. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(IX)
Comentariu la capitolul intitulat “Montanism și Neomontanism”
-- urmare--
§3. Biserica-templu de la Pucioasa
Prima interogație retorică pe care Nicodimului Pucios și-o propune a o analiza este “Biserica poate fi templu?” (citat de la pag. 81) El încearcă să superficializeze gravitatea obiecției ridicată de părintele Niculcea referitoare la inconsecvența pucioșilor, care declară că cetatea NIP are un “templu” în mijlocul ei, în timp ce Apocalipsa, referindu-se la cetatea Noul Ierusalim care va fi coborâtă din ceruri, declară: “...și templu n-am văzut în ea căci Domnul, Dumnezeu Atotțiitorul și Mielul, este templul ei” (Apoc. 21,22)
Nicodimul Pucios deturnează sensul real al obiecției (a fost, sau n-a fost proorocită prezența templului în cetatea Noul Ierusalim?) către o dilemă colaterală: este, sau nu este adecvat termenul de “templu”, atribuit bisericii zidite la Glodeni-Pucioasa?. Cu dibăcie și “profesionalism”, pe o pagină întreagă, preacuviosul Nicodim “dovedește” că da, termenul respectiv este adecvat deoarece cuvântul “templu” poate fi acceptat, in extremis, pentru orice biserică ortodoxă. El nu răspunde însă la întrebarea “a fost sau nu a fost proorocită prezența templului în cetatea Noul Ierusalim?” decât printr-un lanț de sofisme, menite să arunce într-un con de umbră răspunsul pe care însăși Scriptura îl dă acestei întrebări (v. Apoc. 21,22)
§4. O cetate, două cetăți
Nicodimul Pucios pretinde că împlinirea proorociei privind (cităm de la pag.84) “evenimentele consemnate în continuare în capitolul 21 al Apocalipsei” nu este de actualitate, deoarece aceste evenimente nu sunt contemporane cu noi la modul propriu!!! El adaugă:
“ La modul figurat, adică duhovnicește, da, are loc împlinirea unei proorocii sub ochii noștri: se naște o Cetate Sfântă, Noul Ierusalim, care „se pogoară din cer“ în anul 7500 de la facerea lumii (anul bisericesc 1992); adică este construită după planuri dictate detaliat, din cer, prin cuvânt dumnezeiesc,...”
Oare Nicodimul Pucios chiar nu sesizează ridicolul afirmațiilor sale? A existat vreodată o proorocie adevărată care s-a împlinește “la modul figurat”? Și asta înseamnă că se împlinește “duhovnicește”? Biserica de la Glodeni este ea o iluzie, sau ceva indubitabil de concret? Nu este ea o împlinire la modul propriu a aspirațiilor pucioșești? Dar de când modul figurat înseamnă “duhovnicește”? Și atunci, modul propriu cum mai este? Poate fi aplicat “modul figurat” așa cum pretinde Nicodimul Pucios, prin construirea concretă (la modul propriu, de data aceasta) a unei biserici “după planuri dictate detaliat, din cer” ? Coborârea din cer a cetății se rezumă doar la “coborârea din cer a planurilor ei de execuție”?
Nicodimul Pucios recunoaște că biserica de la Glodeni este un “kitch” care pastișează la modul meschin cetatea Noul Ierusalim din Apocalipsă, dar promite că ea doar o prefigurează (cităm de la pag.84):
“...prefigurează Cetatea Sfântă nefăcută de mână, Ierusalimul cel ceresc, care se va pogorî din cer, după ce va fi fost făcut cerul cel nou și pământul cel nou. Aceasta va împlini, dar tot duhovnicește, celelalte aspecte ale proorociei, care nu puteau fi zidite în 1992 la modul propriu,
de mâna omului (v. Apocalipsa, 21/16-21)”
Și Nicodimul Pucios se vede nevoit să înșire nu una, ci 7 neîmpliniri, una mai stufoasă decât alta, care dovedesc cu vârf și îndesat că biserica de la Pucioasa nu este decât un surogat zidit la repezeală din materiale ieftine și stricăcioase. Iată ce însușiri ar fi trebuit să aibă această cetate, dacă ar fi coborât cu adevărat din cer:
1. – cetatea să fie de aur curat, ca sticla cea curată;
2. – lungimea, lățimea și înălțimea cetății, fiecare de câte 12000 de stadii (2200 km);
3. – zidăria zidului să fie de iaspis, limpede cum e cristalul;
4. – zidul să fie înalt de 144 de coți (70 metri);
5. – temeliile zidului să fie împodobite cu douăsprezece pietre scumpe (iaspis, safir, halcedon, smarald, sardonix, sardiu, hrisolit, beril, topaz, hrisopras, iachint și ametist);
6. – cele douăsprezece porți să fie lucrate din douăsprezece mărgăritare: fiecare poartă, dintr-o perlă;
7. – ulițele cetății să fie din aur curat, și străvezii ca sticla.
Este vreuna dintre ele împlinită măcar în parte? Nicidecum. Dimpotrivă, biserica de la Glodeni este atât de perisabilă, încât mereu plouă prin acoperiș iar pucioșii tot cârpesc la ea în fiecare an în preajma Paștilor, străduindu-se să-i dea un aer cât mai sărbătoresc (adică mai comercial, căci la comerțul de imagine ei nu s-au zgârcit niciodată). Totuși, Nicodimul Pucios își imaginează cu patos că (cităm de la pag.85):
“zidirea văzută de pe pământ are o corespondență în ceruri: cetatea din lumea nevăzută, care se va pogorî din cer la plinirea vremii: „Se lucrează și temelie pe pământ, și temelie în cer. Voi lucrați aici cu cerul, și alți copii de ai Mei lucrează în altă parte cu cerul, și este cerul tot, în mare serbare, în ziua aceasta“.”
O nouă mărturisire, așadar, că “cetatea” sfântă” de la Pucioasa este un fals ordinar! Ea nu are decât o legătură fantasmagorică cu adevărata cetate a Apocalipsei! Și întrucât temelia “mișcării” religioase de la Pucioasa este un fals, falsă este și toată șandaramaua care a fost zidită deasupra ei!
Mai mult, Nicodimul Pucios se contrazice grav și la etapa coborârii din cer a adevăratei cetăți a Apocalipsei. Deși la pag.84, după cum am arătat deja, el pretindea că (cităm) “Cetatea Sfântă nefăcută de mână, Ierusalimul cel ceresc, [...] se va pogorî din cer, după ce va fi fost făcut cerul cel nou și pământul cel nou”, la pagina 86 el “proorocește” cu totul altceva: nu va mai coborî din cer o cetate nouă, care să respecte toate standardele proorocite în cartea Apocalipsei (despre lungime, lățime, temelie, zidărie, porți, ulițele cetății) ci va fi schimbată (transfigurată) cea veche de la Glodeni, pe baza proorociei “Iată, noi le facem pe toate”:
“În etapa finală, odată cu venirea Domnului și cu împlinirea voinței Lui („Iată, noi le facem pe toate.“, Apocalipsa, 21/5), locașul sfânt se înnoiește, așa cum tot universul va fi transfigurat („Și am văzut cer nou și pământ nou“ – Apocalipsa, 21/1) și devine din pietricica albă (v. Apocalipsa, 2/17), Chivotul – Sfânta Sfintelor Bisericii Cerești, „tronul lui Dumnezeu și al Mielului“ (Apocalipsa, 22/1). România devine Noul Canaan, dar nu în sens de țară-stat, care delimitează strict administrativ un teritoriu în care se vorbește limba română, ci, mai degrabă, ca areal al strămoșilor noștri, a căror răspândire geografică pe o zonă de circa 2200 km diametru, pare a fi, după aprecierile istoricilor, întru totul plauzibilă.”
O înșiruire de baliverne care se contrazic grav cu afirmațiile anterioare și care compromit definitiv orice sâmbure de condescendență și compasiune care ar putea eventual veni din partea cititorului.
Ca s-o dreagă, oracolul de la Pucioasa adaugă imediat că:
“...în aceeași etapă, la plinirea vremii, Cetatea Sfântă Noul Ierusalim, cea nefăcută de mână, și care împlinește (duhovnicește!) toate profețiile de amănunt (dimensiuni, materiale prețioase, strălucire cerească), descrise în capitolul 21 al Apocalipsei, se va pogorî din cer și va îmbrăca într-o ocrotire cerească pământul român, țara strălucirilor, proorocită de Proorocul Daniel (v. Apocalipsa, 21/2; Daniel, 11/41).”
Vor fi așadar două cetăți sfinte cu numele Noul Ierusalim: una a pucioșilor (zidită în 1991 și apoi “reînnoită duhovnicește” odată cu venirea Domnului) și una pogorâtă din ceruri, la plinirea vremii. Nicodimul Pucios nu ne mai spune cum vor fi plasate ele: una într-alta, sau una după alta (sau poate, una peste alta? Cine știe!?)
Un lucru merită însă a fi corijat: pretenția pucioșilor și a preacuviosului lor “purtător de cuvânt” și totodată “oracol de Pucioasa” că proorocul Daniel s-ar fi referit cumva la România atunci când folosea sintagma “țara strălucirilor” este total nefondată. Nu numai că proorocul Daniel nu localizează nicăieri această “țară”, dar din contextul biblic reiese că ea nu poate fi alta decât Țara Sfântă, adică Israelul istoric.
Last edited by mariamargareta; 28.04.2010 at 11:35:23.
|