View Single Post
  #112  
Vechi 28.09.2009, 16:56:48
ciprian85 ciprian85 is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 02.03.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 92
Implicit

Citat:
În prealabil postat de condor Vezi mesajul
Cred ca exagerati. Neo-protestantii nu o denigreaza pe Maria, mama Domnului Iisus Hristos. Dimpotriva, ii acorda acelasi respect pe care i l-au acordat si Sfintii Apostoli.

Iar in ceea ce priveste inchinarea la morti, sau la oase de morti... cred ca este o problema la dvs. Nu trebuie sa va suparati pe altii ca nu sunt de acord cu inchinarile dvs. de tip pagan.

Draga condor noi nu ne inchinam la morti si la oase de morti, ci la sfinti care pentru noi ortodocsii sunt VII in imparatia lui Dumnezeu si care pot sa mijloceasca pentru noi in fata Lui, la fel cum au mijlocit pentru lume inca din viata aceasta pamanteasca. Cinstirea sfintilor nu are nimic pagan, ci este foarte bine fundamentata pe Biblie. Pentru a arata aceasta, din lipsa de timp am sa postez aici un mesaj pe care l-am scris pentru un alt topic:

Citat:

Citat:
În prealabil postat de iustinian
a). in momentul in care omul a murit - faptele lui bune (daca a facut), sau rele vor fi cantarite de Dumnezeu si in functie de acestea isi va primii rasplata (crezul ortodox scoate in evidenta acest lucru).
b). nu are nimeni dreptul sa ceara inchinarea altor oameni pt ca toata viata a trait exemplar (si sunt convins ca acesti oameni care au trait in smerenie nu ar fi de acord ca trupurile sau anumite parti din trupurile lor sa ajunga obiecte de inchinare pt alti oameni.
Intrebarea mea este: de ce oamenii aleg si alearga (uneori se calca in picioare), mai degraba sa se inchine la aceste moaste decat sa le urmeze exemplu; sa traiasca in smerenie si cu frica LUI DUMNEZEU asa dupa cum ne este numele: Ortodox = drept credincios

Draga Iustinian sfintii nu au nevoie de cinstea noastra, de inchinarea noastra. Noi suntem cei care avem nevoie de ajutorul lor, de mijlocirea lor pentru noi in fata lui Dumnezeu. Acesti oameni au fost sfinti in trup, si ca urmare si trupuirle lor au fost atinse de sfintenie, dar si obiectele ce le-au folosit. Credeam ca ai inteles asta din raspunsurile ce ti le-am dat pe un alt thread, unde ti-am adus si exemple foarte clare din Biblie in care oameni(atat vii cat si morti) bineplacuti lui Dumnezeu au mijlocit pentru semenii lor in fata lui Dumnezeu. Daca ai fi citit Biblia cu atentie ai fi aflat despre mijlocirile lui Avraam, Moise, si a celorlalti prooroci(oameni bineplacuti lui Dumnezeu) pentru semenii lor atunci cand se aflau in aceasta lume, dar si dupa ce au plecat din aceasta lume: invierea mortului atins de oasele(moastele) unui prooroc, sau minunile facute prin intermediul cojocului purtat de Ilie inainte de a fi ridicat la cer intr-un car de foc. Un exemplu din Noul Testament: spui ca ai citit Biblia, si ca urmare ar trebui sa fi aflat despre vindecarea femeii ce suferea de scugere de sange doar prin atingerea de vesmantul Mantuitorului. Mantuitorul chiar se opreste din drumul Sau prin multime simtind cum o mare putere se scursese din el prin atingerea femeii respective de haina sa desi in acelasi timp il atingeau si alti oameni care se inghesuiau sa ajunga la el. La fel cum femeia respectiva s-a atins cu credinta de vesmnatul Mantuitorului(Dumnezeu si Om, modelul de viata al fiecarui sfant) la fel noi: crestinii ortodocsi si cei catolici atingem cu evlavie si credinta obiectele ce au apartinut Mantuitorului, Maicii Sale, sfintilor sai, dar si trupurile acestora. Cred ca ti-am adus suficiente argumente pentru a intelege de ce noi crestinii ortodocsi si cei romano-catolici tinem la loc de cinste moastele sfintilor si obiectele folosite de catre acestia in timpul vietii(incepand cu Sf. Mahrama, Sf. Giulgiu, Braul Maicii Domnului....).


Citat:
În prealabil postat de iustinian
c). deschide Biblia si citeste la Apocalips 22;8-9 si vei gasi inca un motiv foarte important pe care sa-l cantaresti bine (app de inchinarea la aceste moaste).
Ti-am explicat foarte clar citatul respectiv intr-un alt thread dar si prin ce am scris mai sus. Leapada odata ochelarii de cal ca nu iti sta bine.... :)
La noi la ortodocsi este permis fiecarui om sa citeasca Biblia dar de interpretat nu o interpreteaza oricine. Pentru asta au existat/exista preoti, episcopi, oameni invatati cu o solida pregatire atat laica dar si duhovniceasca(care au primit Harul Duhului Sfant prin Botez si eventul mai apoi prin Hirotonie, oameni care prin viata pe care au dus-o /o duc s-au straduit sa dobandeasca si sa pastreze Harul Duhului Sfant) care au scris carti care ne ajuta sa intelegem Biblia fara a cadea in tot felul de erezii. Din pacate acesta nu s-a intamplat in lumea neoprotestanta unde fiecare individ incepand cu academicieni si profesori universitari si sfarsind cu semianalfabeti se intrec care mai de care in interpretarea Sf. Scripturi, cu rezultate tot mai surprinzatoare odata cu trecerea anilor.



Citat:
În prealabil postat de iustinian
d). Singurul care poate spune despre cineva ca este sfant este DOAR DUMNEZEU, iar daca acel trup sau parte din trup nu a intrat in putrefactie nu constituie un motiv pentru care ar trebui sa credem ca este sfant.
Aici nu pot decat sa-ti dau dreptate. Starea trupului la X ani dupa moartea unui om nu ne poate spune daca acesta a fost sau nu sfant. Dupa cum ti-am spus si intr-un alt thread exista sfinti ale caror trupuri au putrezit. Singurul care poate spune despre cineva ca e sfant e Dumnezeu care ne arata aceasta prin puterea(darurile) cu care ii invredniceste pe sfintii Sai inca din timpul vietii: darul de a face minuni(vindecari...), darul inaintevederii, cunoasterii sufletelor oamenilor, etc, dar si prin minunile pe care Dumnezeu le face prin intermediul moastelor sau obiectelor ce au apartinut sfintilor. Ca urmare procesul de canonizare in BO este foarte complex si lung: este analizata in detaliu viata persoanei propusa spre canonizare cu scopul de a evidentia daca persoana respectiva a fost invrednicita de Dumnezeu cu daruri(daca a fost considerat inca din timpul vietii de catre Dumnezeu ca fiind prieten al sau - sfant), dupa care se cerceteaza perioada scursa de la moartea persoanei respective(cautand semne/intamplari prin care Dumnezeu ne indica ca omul respectiv a avut o viata sfanta - vezi exemplu ce ti l-am dat mai sus din Vechiul Testament despre invierea mortului prin atingerea de oasele unui proroc). De regula inceperea procesul de canonizare este determinat de astfel de minuni care au loc dupa moartea unui sfant.
Reply With Quote