140. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(IX)
140. Încă o "taină" a pucioșilor, descifrată: cartea "Quo vadis, ecclesia?"(IX)
Comentariu la capitolul intitulat “Montanism și Neomontanism”
-- urmare--
§5. Hrisovul de la Pucioasa și rigorile lui
Nicodimul Pucios susține apoi că “rigurozitatea” Hrisovului “mănăstirii” Noul Ierusalim este un lucru firesc, cerut (în coordonate diferite) și în alte mănăstiri. Lui i se mai pare firesc și faptul ca o mănăstire să-și impună propriile sale “rigurozități”, fără însă de a le raporta și la canoanele aflate în vigoare. Întrebarea firească pentru început va fi însă următoarea: Este incinta de la Glodeni Pucioasa, împreună cu biserica și viețuitorii ei, o mănăstire autentică? Răspunsul tranșant este: Nu! Ea nu este mănăstire din mai multe motive:
- viețuitorii ei nu sunt tunși în monahism, după canoanele Bisericii
- viețuitorii ei nu poartă haina monahală
- viețuitorii ei nu au un stareț sau o stareță de care să facă ascultare
- viețuitorii ei nu au așezăminte separate pe sexe, ci trăiesc în devălmășie, bărbați și femei, chiar dacă folosesc pentru dormit clădiri separate (excepție fac doar liderii pucioși Mihaela și Nicușor, care dorm în aceeași cameră, deși nu sunt căsătoriți)
- viețuitorii ei nu sunt sub ascultarea unui episcop ortodox – și aceasta pare a fi încălcarea esențială și sursa tuturor celorlalte.
Iar dacă nu sunt închinoviați într-o autentică mănăstire canonică, de ce ar mai impune ei alte restricții, numite de preacuviosul Nicodim “rigurozități”? Cui folosesc ele? Nicodimul Pucios mai ascunde aici un lucru: deși toți pucioșii respectă cu strictețe toate “rigurozitățile”, numai unii (aleși pe sprânceană de către liderii pucioși) au dreptul concret și real de a pătrunde în incinta păzită a așa-zisei “mănăstiri”, iar aceștia sunt extrem de puțini. Ceilalți trăiesc în curți separate și nu au pătruns niciodată dincolo de porțile ”mănăstirii”, iar în biserica-templu, nici atâta.
§6. A fi sau...a nu fi, căci ...va fi (tertipuri teologice nicodimopucioșiene)
Preotul Adrian Niculcea constată cu uimire că pucioșii pretind, ca niște autentici pungași ai cuvântului răstălmăcit, că toate proorociile din Biblie privind România (!!?) s-au împlinit prin actul solemn al înălțării bisericii-templu de la Glodeni-Pucioasa. Cităm de la pag.89 care este părerea părintelui Niculcea:
„Aflăm astfel din textul intitulat "Legământ nou – Cuvânt de mărturie" că prin înălțarea bisericii-templu de la Glodeni- Pucioasa "se împlinesc toate proorociile din Cartea Adevărului (?) cum că România va fi regina aleasă și binecuvântată pentru popoare, va fi nou Canaan, nou Eden și nou Ierusalim". Urmează apoi citatul din Apocalipsă, capitolul 21: "Și am văzut cetatea sfântă, Noul Ierusalim, pogorându-se din cer de la Dumnezeu..."
Ne întrebăm care ar putea fi acea misterioasă Carte a Adevărului, care să cuprindă asemenea proorocii despre România? Apocalipsa în nici un caz, cel puțin în forma pe care o cunoaștem. S-ar părea că este vorba de profețiile lui Sundar Singh“.
Aici, Nicodimul Pucios răstălmăcește cu nerușinare adevărul, transformând timpul prezent folosit în Hrisov (cităm): “se împlinesc toate proorociile din Cartea Adevărului” într-un “prezent-continuu” inventat de el, care se prelungește în mod nedefinit în viitor:
“...se referă la un proces în derulare, de durată, pentru care construirea Mănăstirii Noul Ierusalim se constituie exclusiv ca un reper luminos în negura timpului. Exprimarea „se împlinesc toate proorociile“ trebuie înțeleasă, așadar, ca fiind ea însăși o proorocie aflată într-o continuă desfășurare, într-un prezent continuu, care se va sfârși și se va desăvârși atunci când va veni Cel Desăvârșit.
Deocamdată, acest prezent continuu se prelungește în viitor. Spre exemplu: „România va fi regină aleasă și binecuvântată între popoare“ abia când alegerea ei (care, de altfel, este făcută din veșnicie, de către Dumnezeu) și binecuvântarea dată de Dumnezeu odată cu nașterea ei în istorie, vor fi recunoscute de celelalte popoare.” (citat de la pag.89-90)
Exemplul cu România, ales de către Nicodimul Pucios, îi dă pe față șmecheria ieftină. Adică, România va fi “regină” aleasă de Dumnezeu abia atunci când vor binevoi alții (cei mai mulți dintre ei fiind de altă religie) s-o recunoască de “țară aleasă”. Cred că va trebui să așteptăm mult și bine clipa aceea (căci asta ar trebui să însemne scamatoria nicodimopucioșească referitoare la “prezentul continuu care se prelungește în viitor”).
Adrian Niculcea constatase corect că timpul săvârșirii acțiunii (la data Hrisovului, adică în anul 1991) este prezentul: “se împlinesc toate proorociile”; deci, la data scrierii articolului ( anul 2006), Nicodimul Pucios ar fi trebuit să scrie că “s-au împlinit toate proorociile”. Dar, întrucât ele nu s-au împlinit, ci încă sunt în curs de împlinire până la calendele grecești, Nicodimul Pucios (crede că) salvează el situația, inventând “prezentul continuu” românesc (după modelul englezesc, probabil), care este “în derulare, de durată” (citat de la pag.90). De aceea el construiește acest tertip teologico-gramatical și afirmă textual, după cum am mai văzut:
“Exprimarea „se împlinesc toate proorociile“ trebuie înțeleasă, așadar, ca fiind ea însăși o proorocie aflată într-o continuă desfășurare, într-un prezent continuu, care se va sfârși și se va desăvârși atunci când va veni Cel Desăvârșit. Deocamdată, acest prezent continuu se prelungește în viitor.”(citat de la pag.90).
Ingenioasă metodă de a uni trecutul, prezentul și viitorul într-o minciună mare și gogonată, numită “proorocie aflată într-o continuă desfășurare” (adică, nu se mai împlinește niciodată, dar încă ne dă speranțe). România este, așadar (dar nu este încă) “regină aleasă și binecuvântată între popoare” (v.pag.90). Adică, este când va fi, dar nu este când este și nici înainte nu era, când era. Ăsta-i prezentul continuu al Nicodimului Pucios, care se prelungește în viitor, târând tot trecutul după el.
Pentru cei care încă mai ezită să creadă că România este (dar va fi) simultan “nou Canaan, nou Eden, și nou Ierusalim” (v. pag. 89) oracolul de la Pucioasa le sugerează să accepte măcar că e Nou Ierusalim, și așa se va declara mulțumit:
“Dacă nu pot vedea duhovnicește în România un nou Canaan și un nou Eden, ei vor trebui măcar să recunoască faptul că nou Ierusalim ea este deja, căci așa a numit-o Domnul: „...ea este Noul Ierusalim, care va triumfa peste toate popoarele și peste toate înălțimile.“ (citat din Cuvântul lui Dumnezeu, 30 septembrie/13 octombrie 1990).” (citat de la pag.90)
Dacă era riguros, Nicodimul Pucios ar fi scris: “...căci așa au zis liderii pucioși că a numit-o Domnul”, pentru că dumnealui nu L-a auzit vreodată pe Domnul să-i fi făcut lui o asemenea destăinuire despre Noul Ierusalim, pe care el s-o preia apoi și s-o transforme în declarație solemnă.
|