Nu stiu cine esti Ovidiu-s,dar vad ca devii paranoic.La tine toti cei care au o alta parere decat tine sunt sectari.N-am mai vazut niciodata un om atat de subiectiv.Si chestia cu conturile devine tragi-comica.Tie ti se pare ca pe acest forum toti cei care au alte pareri decat tine de fapt sunt o singura persoana.Am vazut si mai sus ca ai mai acuzat si pe altii ca ar fi nu stiu cine.Nu-mi produci decat zambete.Si chiar daca ai avea dreptate,sa zicem prin absurd,ca toate ideile tale sunt adevarate(nimeni nu poate spune ca are dreptate intrutotul,decat Cel Drept),modul prin care ti le sustii nu face decat sa inspire neincredere in cei care poate sunt inclinati sa iti dea crezare.Aici schimbam idei.Nimeni nu zice ca este singurul care detine adevarul si ar trebui sa il urmam.Pur si simplu discutam cateva aspecte importante,cautam raspunsuri biblice,pe care altii poate nu sunt in stare sa ni le dea,nimic mai mult.Eu te respect si ii respect si pe ceilalti de pe acest site crestin la urma urmei,iar daca cineva crede ca nu am dreptate nu ma supar,poate sa imi spuna opinia,dar cu eleganta,sa respectam totusi contextul in care ne aflam,asa cum si eu as putea crede despre altii ca nu au dreptate.
Dar sa revenim la ceea ce a spus condor si la celelalte comentarii adaugate.In legatura cu ziua a 7(aceasta evident ca este sambata,duminica fiind ziua intai a saptamanii,zi in care biblia spune ca a inviat Isus),ea a fost sfiintita de Dumnezeu dupa sfarsitul creatiei.Si ca sa aduc argumente citez din geneza:
"Geneza 2:2 În ziua a șaptea Dumnezeu Și-a sfârșit lucrarea, pe care o făcuse; și în ziua a șaptea S-a odihnit de toată lucrarea Lui pe care o făcuse.
Geneza 2:3 Dumnezeu a binecuvântat ziua a șaptea și a sfințit-o, pentru că în ziua aceasta S-a odihnit de toată lucrarea Lui, pe care o zidise și o făcuse."Intr-adevar nu se vobeste despre o porunca data lui Adam,dar se pune intrebarea:Daca Dumnezeu a binecuvantat ziua a saptea,oare aceasta nu a devenit o zi speciala?
Acum ca inainte de aparitia lui Moise,ritualurile specifice ale respectarii sabatului nu existau,nu stim cum respectau primii oameni aceasta zi,aceasta este o alta poveste.Schimbarea rolului zilelor de sambata si duminica ce-i drept au facut-o niste oameni(nu stiu exact anul sau conciliul,mi se pare ca in vremea lui Constantin cel Mare) si ea a fost acceptata prin argumente biblice,pe care Danut 7 a stiut foarte bine sa le aduca,nu le mai repet si eu.Dar ce este sabatul la urma urmei?Sabatul privit simplist este o denumire.Multi pot considera duminica a fi de fapt sabatul,daca pot sa ma exprim astfel,ziua in care il cinstesc in mod deosebit pe Dumnezeu.Unii pot considera a fi sabat in fiecare zi,slujindu-l pe Dumnezeu netinand cont de ce zi e.Ai spus ca Isus a aratat cum sa tinem sabatul.Curios lucru.Acum sa admitem ca Isus a facut multe minuni in zilele de sabat,dar El a Slujit Lui Dumnezeu tot timpul,nu a facut deosebire intre zile cand era vorba sa spuna oamenilor despre Imparatia Cerului,desi mergea la templu,probabil in zilele de sabat(intr-una din imprejurari dand pe vanzatori afara din templu).Asa cred ca este cel mai bine,sa slujim Domnului tot timpul,asa ne-a aratat Isus sa facem.
Am vazut ca au fost aduse citate biblice atat pro si contra sabat.Trebuie totusi sa privim si dincolo de sensul propriu al cuvintelor,mai ales ca Biblia a fost scrise cu cateva mii de ani inainte de noi,cand oamenii aveau alte perceptii si moduri de exprimare.Trebuie sa tinem cont de aceste lucruri mai ales cand ne referim la Apocalipsa lui Ioan,care este o carte profetica.De multe ori referindu-se la "sabat" poate ei intelegeau altfel decat intelegem noi astazi prin sabat,adica priveau sabatul printr-un sens mai larg.Altii au dreptul sa ma contrazica,eu asa vad lucrurile.
Cat despre Miller,probabil ca a fost baptist(un fel de dizident intr-adevar),dar stim ca Ellen White l-a sustinut,i-a rastalmacit profetiile,iar apoi in sanul comunitatii adventiste au mai aparut asemenea previziuni,pana au fost interzise(poate asta stii mai bine decat mine,pentru ca eu doar m-am informat din anumite carti pe care le consider a fi obiective).
Nu stiu de ce pretinzi ca mint,nu am nici un motiv sa fac aceasta,nu e stilul meu.
Cat despre "sufletul unui mort",cine a vorbit despre sufletul unui mort?Mortii nu au suflete,oamenii au,ca la urma urmei moartea inseamna despartirea sufletului de trup,mortul deci inseamna doar trup,trup care este un fel de"ambalaj"al sufletului.Sufletul si trupul alaturi de duh,sunt trei componente ale omului.Una este trecatoare(trupul),celelalte vesnice.Ca sa stii la ce ma refer prin suflet o sa iti citez din Matei 16

'“Ce i-ar folosi unui om sa castige toata lumea daca, si-ar pierde sufletul?” La sufletul acesta ma refer,despre care vorbea si Isus.Sufletul omului tind sa cred ca este o entitate constienta(ca sa argumentez aduc din Matei 25, 31-45,din care extrag doar:"Atunci, toți cei care stau de-a dreapta vor întreba: 'Doamne, când am făcut noi toate acestea?"),dar nici pomeneala sa mosteneasca parti si suferinti trupesti(Biblia spune ca acolo nu va mai fi nici moarte,nici tristete,nici durere,nici plans).Sufletul nu l-am inventat eu sau altcineva,a fost pus in noi de Dumnezeu(Geneza 2:7 "Domnul Dumnezeu a făcut pe om din țărâna pământului, i-a SUFLAT în nări SUFLARE de viață, și omul s-a făcut astfel un SUFLET viu."suflet deriva asadar de la verbul "a sufla").Avand atatea argumente biblice ar fi imposibil sa neg,eu personal,existenta sufletului si vesnicia sa.Cat despre iad,nici aceasta nu este o inventie a oamenilor.In Biblie in Vechiul Testament este folosita denumirea de locuinta mortilor,dar aceasta nu este iadul de care se va vorbi in Noul Testament.Isus asa cum ne spune Biblia a luat cheile Locuintei Mortilor,platind plata pacatului atat pentru cei de dinaintea Sa,cat si a acelora de dupa EL.Locuinta mortilor nu mai exista.In schimb,locul ei a fost luat de iad,sau cum vreti sa-l numiti.Despre iad sau iazul de foc,gheena vorbeste si Isus:
"Matei 18:8 Acum, dacă mâna ta sau piciorul tău te face să cazi în păcat, taie-le și leapădă-le de la tine. Este mai bine pentru tine să intri în viață șchiop sau ciung, decât să ai două mâini sau două picioare, și să fii aruncat în focul VESNIC."(cred ca stim cu totii ce inseamna vesnic).Daca nu ar fi existat iadul totul ar fi fost foarte simplu.Pai unii si-ar trai viata oricum ca doar dupa nu ii mai asteapta nimic.Lucrurile nu sunt totusi atat de simple.Isus spune ca acolo va fi "plansul si scrasnirea dintilor"care dupa umila mea parerea aceasta inseamna intr-adevar un chin nesfarsit.Iar nimicirea vesnica nu este totuna cu nimicirea pentru totdeauna,vesnic trimite cu gandul la ceva continuu,nesfarsit,daca ne uitam prin dictionare.Acum am auzit ca se discuta si la Vatican ca ideea iadului sa fie anulata.Pai bine,viata ar fi mai comoda daca dupa nu te mai asteapta nimic,ci "o nimicire rapida fara chinuri".
Ai spus ca "Adventistii nu cred in chinul nesfarsit al pacatosilor",ma intreb pe ce baza nu cred adventistii asta? Fiindca sufletul este vesnic tocmai de aeea o nimicire brusca nu este posibila.Dar cum miscarea adventista a anulat vesnicia sufletul,e de la bine inteles sa nu mai existe si "iazul de fos"vesnic.Pai pe Lucifer de ce nu l-a distrus Dumnezeu total,nu l-a facut sa dispara?Ii place Lui Dumnezeu sa-i faca pe cei care au murit departe de El sau pe cei care s-au razvratit sa se chinue vesnic?Eu nu cred ca ii place acest lucru,dar noi nu Ii dam de ales.
Acum ca toata imaginea si imaginatia oamenilor cu privire la iad,cu origini din evul mediu,prin care clerul incerca sa-i faca pe oameni sa creada de frica in ceea ce ei le spuneau,asta este o alta chestiune.S-a format un intreg folclor pe baza acestei conceptii.In iad nu vor fi "cazane cu smoala"sau mai stiu eu ce.Unii sustin ca si ideea focului n-ar trebui privita mot a mot.Focul s-ar putea referi la durerea launtrica,la dezamagirea fata de tine insuti.Poate acolo nu vor exista chinuri trupesti,fiindca trupul insusi este parasit de trup(aici dezbaterile sunt aprinse),ci dureri sufletesti,mult mai mari chinuri sunt cele legate de suflet decat cele trupesti.Picatura chinezeasca stim bine ca ii face pe oameni sa vorbeasca mai repede decat torturile fizice.Exista o vorba:"mai bine imi dadea o palma decat sa imi vorbeasca astfel".E clar si demonstrat stiintific ca suferintele sufletesti "dor"mai mult decat cele trupesti.Indiferent insa de aceste aspecte,iadul este o realitate,pe care noi nu o putem nega scriptural.Fara iad nici raiul nu ar mai fi atat de frumos,pentru ca spunea cineva:"un lucru este mai frumos decat altul doar prin comparatie".