View Single Post
  #1137  
Vechi 03.10.2009, 17:42:48
mariamargareta mariamargareta is offline
Banned
 
Data înregistrării: 04.12.2008
Religia: Ortodox
Mesaje: 1.366
Implicit 141. Comentariu la „Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa din 28-08-2009

141. Comentariu la Cuvântul lui Dumnezeu” de la Pucioasa din 28-08-2009



“Cuvântul” din 28 august a.c. este prilejuit de tradiționala adunare a pucioșilor prilejuită de sărbătoarea “Adormirea Maicii Domnului” (pe stil vechi), la care sunt invitați și admiratorii, nu numai adepții care au fost consacrați în ocazii anterioare. În acest an, “guguștiucii” care au venit să asculte serenade sulfuroase pe dealuri dâmbovițene au fost un grupuscul de admiratoare venit tocmai de pe meleagurile Clujului. Va să zică, se poate veni și de la Cluj la Pucioasa; înseamnă că episcopul Irineu ar fi putut și el de atâtea ori să vină ca admirator, în atâția ani din 1993 încoace (singur, sau chiar cu admiratoarele pucioșilor, acum) dar n-a voit. Povestea inventată de liderii pucioși, cum că “unsul lor” (Irineu) ar vrea să vină să-i vadă fiindcă îi e tare dor de ei (dar “nu poate, fiind ținut în lanțuri” de mitropolitul Bartolomeu Anania), este deci o minciună gogonată. Liderii pucioși nu se sfiesc însă să facă din țânțar, armăsar pe această temă, a “martorului Irineu cel întemnițat” (care, de fapt fiind liber, s-a deplasat într-un an chiar în fața porților “cetății” de la Pucioasa, unde a retractat în fața pucioșilor propria sa “mărturie”):

Vă prind acum sub mantia mea și pe voi, fiice credincioase, care ați venit pentru prima oară la izvorul Fiului meu. Ați venit cu dor din cetatea Clujului ca să beți din râul vieții, din cuvântul Fiului meu și ca să pășiți cu pasul pe pământul cel binecuvântat, pe care Domnul l-a sortit al Lui și al slujitorilor cuvântului Lui cel de azi în mijlocul neamului român. Am stat cu ocrotire peste corăbioara cu care ați plutit până la izvor. O, am în cetatea Clujului pe unsul Fiului meu, pe cel întemnițat acum între cei ce se simt stăpâni peste noroadele care rătăcesc fără păstor, căci așa arată turma cea de azi. O, îl țin în lanțurile necredinței lor, a nepăsării lor de Dumnezeu și de oameni, așa îl țin pe cel plăcut Fiului meu, și pe care El l-a ales martor al înnoirii bisericii Lui, căci biserica lor nu calcă pe urmele Fiului meu.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 19 august 2009)

Ca de obicei, “Cuvântul” se caracterizează și acum prin inconsecvențe, erori gramaticale și mai ales prin stilul încâlcit, prolix, repetitiv până la refuz, amestecat cu lingușiri la adresa liderilor pucioși dar și cu amenințări voalate la adresa celor care recent le-au dat liderilor cu flit, dezertând din “raiul” pucios.
Chiar prima frază dezvăluie o inconsecvență majoră între vorbe și fapte la pucioși:

“ Acest cuvânt este Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt, și în acest nume se botează și sunt apoi cei ce li se binevestește venirea împărăției cerurilor de către cei ce o binevestesc pe ea și pe Dumnezeul ei pe pământ peste oameni, căci multora le este dat să cunoască tainele lui Dumnezeu, și apoi să le facă ei cunoscute oamenilor pe pământ. Amin.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 28 august 2009)

O întrebare indiscretă: Unde se botează pucioșii, care fac aici atâta caz de botezul lor în numele Tatălui, al Fiului și al Sfântului Duh? O să ni se răspundă că “ei nu se mai botează”, deoarece adulții trăiesc în abstinență iar tinerii nu se mai căsătoresc și deci pucioșii nu mai fac copii. Deci, botezul la NIP este desființat din considerente practice. Insistăm, totuși: unde s-au botezat pucioșii, pe vremea când erau copii? Aici n-o să mai aibă încotro, dacă vor să fie de partea adevărului: toți pucioșii s-au botezat cândva în B.O.R., pe care astăzi ei o denigrează, fie direct (prin viu grai), fie indirect (printr-un dispreț manifest și o desconsiderare totală). Dacă o denigrează, mai este valid botezul lor săvârșit în biserica pe care ei n-o mai recunosc ca “adevărată”?

O greșeală gramaticală flagrantă pune sub semnul întrebării perfecțiunea absolută a “dumnezeirii pucioase”:


“În toate vremile de sub cer când Eu am grăit pe pământ am avut un popor căruia să-i grăiesc, și singur n-am grăit, chiar dacă celor ce le-am grăit n-au împlinit cuvântul Meu.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 28 august 2009) (în ultima propoziție, subiectul nu este este declinat la nominativ, ci la dativ!!!; corect ar fi fost “cei cărora”, sau măcar “cei celor ce” în loc de “celor ce”)

“Dezertorii” neascultători și nesupuși de la Pucioasa nu sunt uitați, ci sunt “atinși” în treacăt, ca să știe că acum sunt posedați de diavol și să mai știe cât rău le-au făcut ei, în urma lor, liderilor pucioși pe care i-au părăsit:

“O,
ce durere îmi fac cei ce cred Mie și apoi Mă părăsesc pentru ei înșiși! O, ce durere pe Mine că nu Mă pot bizui pe om! Dau să Mă sprijin cu omul, și apoi el se satură și nu mai stă cu Mine, ci Mă părăsește și se duce de la Mine și iese de sub greul Meu cel dătător de putere sfântă în om... Diavolul cel viclean este atras de om prin neascultare, prin nesupunere și prin cârtirea omului asupra celui ce-l căluzește pe el în duhul veșniciei, în duhul ascultării, ca nu cumva neascultarea lui să nască luiși pe diavolul, care se face duhul iscodirii în mintea omului, și apoi cârtire în om,...(Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 28 august 2009)

Pucioșii inventează acum un nou concept teologic, revoluționar: “viața veșnică care nu e veșnică, ci ține doar câte zile are omul pe pământ”. Ea se obține prin ascultarea necondiționată de liderii pucioși, în mâna cărora adepții pucioși trebuie să se predea necondiționat și definitiv, ca niște marionete fără urmă de personalitate, și să nu-i mai judece, căci legătura omului cu Dumnezeu se face acum numai prin liderii pucioși, și altfel nu se mai poate face:

Hai, mama Mea, hai să le dăm din duhul veșniciei învățătură de viață veșnică, ... Cel ce vrea să aibă în el viață veșnică până la sfârșitul său cel de pe pământ, acela este cel ce nu se încrede în sine și în judecata minții lui, ci stă în mâna celui de care ascultă pentru mântuirea sa, și prin care Domnul este cu el, iar altfel nu poate fi cu Dumnezeu omul... . Cel ce nu mai ascultă îl judecă pe cel de care a ascultat și îi dă în el început diavolului și apoi libertate în el, și așa atrage omul asupra sa viclenia diavolului.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 28 august 2009)

Tautologiile nu lipsesc nici ele, amestecându-se la concurență cu inconsecvențele. Veșnicia omului trebuie înțeleasă ca fiind ”veșnic mereu” (ca și când veșnicia ar putea admite eventual și sincope), deși am văzut că ține doar “până la sfârșitul său cel de pe pământ”:

“...căci fără iubirea de Dumnezeu în el omul nu este veșnic, veșnic mereu pe pământ.” (Citat din “Cuvântul lui Dumnezeu de la Pucioasa” din 28 august 2009)

Last edited by mariamargareta; 28.04.2010 at 11:41:09.