Citat:
În prealabil postat de condor
Ia citeste dumneata Porunca a patra din Iesirea 20:8-11. Printre alte, se spune:
"ziua a saptea este ziua de odihna închinata Domnului, Dumnezeului tau. Caci în sase zile a facut Domnul cerurile, pamîntul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihna si a sfintit-o."
Se vorbeste si despre ceea ce a creat Domnul pentru noi (nu numai pentru evrei) si despre odihna Domnului.
De ce nu cauti dumneata si pe site-ul pe care te afli ( http://www.crestinortodox.ro/diction...t-ialomiteanul )? Este vorba de Calist Ialomiteanul, care se numea "botoseneanul", pe vremea cand a scris lucrarea (1902).
Prin credinta in jerfa Sa: " Fiindca atît de mult a iubit Dumnezeu lumea, ca a dat pe singurul Lui Fiu, pentru ca oricine crede în El, sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica."(Ioan 3:16)
Sper ca ati observat inutilitatea inchinarii pagane la chipuri, icoane, oase, fecioare, sfinti, etc. Cred ca sunteti de acord cu mine ca Domnul Iisus Hristos a facut totul si nu are nevoie de completari.
|
"ziua a saptea este ziua de odihna închinata Domnului, Dumnezeului tau. Caci în sase zile a facut Domnul cerurile, pamîntul si marea, si tot ce este în ele, iar în ziua a saptea S-a odihnit: de aceea a binecuvântat Domnul ziua de odihna si a sfintit-o."
Se vorbeste si despre ceea ce a creat Domnul pentru noi (nu numai pentru evrei) si despre odihna Domnului.
Problema e ca voi luati versetul acela literal.Ce insemna ziua a saptea pentru om si ce a insemnat ea pentru Adam, alta decat starea aceia in prezenta si comuniune cu Dumnezeu, starea de sfintenie.La fel inseamna si pentru evreii si pentru crestini.Iar porunca nu se limiteaza strict la o anume a saptea zi.Ci "ziua" a saptea reprezinta starea de comuniune si pace cu Dumnezeu care e necuprins de timp.
Iesire 20
8. Adu-ți aminte de ziua odihnei, ca să o sfințești.
9. Lucrează șase zile și-ți fă în acelea toate treburile tale,
10. Iar ziua a șaptea este odihna Domnului Dumnezeului tău: să nu faci în acea zi nici un lucru: nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici sluga ta, nici slujnica ta, nici boul tău, nici asinul tău, nici orice dobitoc al tău, nici străinul care rămâne la tine,
dar spune si ca ce fapt divers tin ei ziua odihnei sambata :
Deuteronom 5
12. Păzește ziua odihnei, ca să o ții cu sfințenie, cum ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău.
13. Șase zile lucrează și-ți fă toate treburile tale;
14. Ziua a șaptea este ziua de odihnă a Domnului Dumnezeului tău. Să nu faci în ziua aceea nici un lucru: nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici boul tău, nici asinul tău, sau alt dobitoc al tău, nici străinul tău care se află la tine, ca să se odihnească robul tău și roaba ta cum te odihnești și tu.
15. Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea îi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie.
La fel si crestinii tin Duminica pentru ca in ziua asta Iisus a Inviat din morti, si ne-a dezrobit din mainile vrajmasului, aducandu-ne din nou in comuniune cu Dumnezeu.
(
http://www.crestinortodox.ro/diction...t-ialomiteanul )? Este vorba de Calist Ialomiteanul, care se numea "botoseneanul", pe vremea cand a scris lucrarea (1902).
nu stiu de cand la tine Ialomiteanul = Botoseneanul ; De cand e Ialomita in Botosani?Nu este mentionat nicaieri ca , Calist Ialomiteanul ar fi numit Botosaneanul;Si printre scrierile lui Calist Ialomiteanul nu apare nicaieri "Istoria bisericeasca" din 1902.
in legatura cu "mantuirea" din punctul vostru de vedere: Prin care credinta?