Citat:
În prealabil postat de Danut7
Uite de ce tin evreii ziua a saptea sambata:
Deuteronom 5
12. Păzește ziua odihnei, ca să o ții cu sfințenie, cum ți-a poruncit Domnul Dumnezeul tău.
13. Șase zile lucrează și-ți fă toate treburile tale;
14. Ziua a șaptea este ziua de odihnă a Domnului Dumnezeului tău. Să nu faci în ziua aceea nici un lucru: nici tu, nici fiul tău, nici fiica ta, nici robul tău, nici roaba ta, nici boul tău, nici asinul tău, sau alt dobitoc al tău, nici străinul tău care se află la tine, ca să se odihnească robul tău și roaba ta cum te odihnești și tu.
15. Adu-ți aminte că ai fost rob în pământul Egiptului și Domnul Dumnezeul tău te-a scos de acolo cu mină tare și cu braț înalt și de aceea îi-a poruncit Domnul Dumnezeul tău să păzești ziua odihnei și să o ții cu sfințenie.
|
Orice faptă a lui Dumnezeu în favoarea noastră constituie un motiv pentru care să ne „aducem aminte”, adică să reflectăm, să recunoaștem și să apreciem această iubire și purtare de grijă. Scopul lui Dumnezeu este ca în ziua Sabatului tot ce vine în opoziție cu părtășia personală și directă dintre Creator și ființa creată să fie lăsat la o parte. Sabatul este o zi în care avem fericitul privilegiu să cunoaștem mai bine pe Tatăl nostru din ceruri, cunoașterea căruia este viața veșnică (Ioan 17,3). A-L cunoaște pe Dumnezeu înseamnă a-L iubi (vezi 1 Ioan 4,8), a-L cinsti și a prețui dovezile bunătății Sale părintești (Romani 1,21).
Eliberarea lor din Egipt a constituit un motiv în plus pentru care izraeliții să cinstească Sabatul, totuși chiar cuvintele poruncii a patra arată spre originea Sabatului la creațiune (Exod 20,8-11) ca motiv pentru porunca de aici de „a păzi ziua de Sabat și a o sfinți”. Trebuie să-ți reamintesc că forma în care a rostit Dumnezeu cele Zece Porunci pe Sinai este cea dată în
Exod 20, nu în Deutronom 5. După cum arată și numele ei, cartea Deutronom este o recapitulare a diferitelor legi transmise lui Israel la Sinai, cu explicații suplimentare date de Moise într-o încercare de a imprima în popor importanța păzirii cu credincioșie a tot ce le fusese poruncit să facă. Dacă amintirea eliberării din Egipt în legătură cu porunca a patra urmează să fie luată ca limitând păzirea ei, în principiu, la cei care au fost astfel eliberați – Israelul literal – atunci principiile Celor Zece porunci ca întreg aparțin numai iudeilor, pentru că atât aici (Deutronom 5,6), cât și în Exod 20,2, Dumnezeu prezintă Legea Sa ca fiind întemeiată pe faptul că îi scosese din țara Egiptului.
După cum Israelul literal a fost eliberat din robia Egiptului, tot așa poporul lui Dumnezeu de astăzi a fost eliberat de robia păcatelor (Romani 6,16-18). Sabatul devine astfel pentru creștin o aducere aminte nu numai despre Creațiune, ci și despre restatornicirea chipului lui Dumnezeu în propria inimă și minte. Sabatul este astfel un „semn” al sfințirii (Ezechiel 20,12), al răscumpărării și al Creației.
Citat:
În prealabil postat de Danut7
La fel si crestinii tin Duminica pentru ca in ziua asta Iisus a Inviat din morti, si ne-a dezrobit din mainile vrajmasului, aducandu-ne din nou in comuniune cu Dumnezeu.
|
Foarte frumos, dar eu zic s-o țină bină că în curând o să cadă (împreună cu prăbușirea întregului Babilon).