Vsovi, în afară de incantații poetice puerile gen
smoala-oala-boala, ai prostul obicei de a răstălmăci lucrurile. Dacă ai fi avut curiozitatea să cercetezi contextul, ai fi observat că Hristosul Pucioasei "cheamă" la dialog pe ucenicii și pe ucenițele de acum 2000 de ani ai Hristosului Cel Adevărat, ca să le vorbească și ei liderilor pucioși (denumiți aici "fiii de la izvor"). Iar ei, ascultători, vin și vorbesc "în cor de Duh Sfânt" (dacă înțelegi matale cum vine asta: "...-
Poate în cor!"). Iată textul pe larg:
O, fii strânși la izvor, acum veți sta cu ucenicii și cu ucenițele Mele, cei de acum două mii de ani, căci dorul lor de mărturisire arde în cer, și dorul nu se stinge decât pe pământ. Fiți casă celor din cer, fiți primitori de oaspeți, fiți iconomi plini de credincioșie, căci cei din cer învață pe cei de pe pământ duhul credincioșiei, duhul cel curat pentru cei ce sunt casa lui Dumnezeu pe pământ. Amin, amin, amin.
– În cor de Duh Sfânt rostim cuvânt, Doamne, căci Tu ne-ai îmbrăcat pe noi în Duhul Sfânt, în puterea cea de sus după ce Te-ai dus la Tatăl prin învierea și prin înălțarea Ta apoi iarăși în Tatăl, din Care purcezi și prin Care Te slăvești, slăvindu-L pe El întru Tine. Acum două mii de ani în Ierusalim S-a coborât după cincizeci de zile de la învierea Ta Duhul Sfânt al Tatălui și al Fiului Său peste ucenicii și ucenițele Tale, peste cei ce au suferit cu Tine și pentru Tine ca să Te vestești Tu Dumnezeu adevărat din Dumnezeu adevărat, crezut de noi că ai venit din cer pe pământ după om. Ne-ai învăluit atunci în puterea Duhului Sfânt, iar pe cei adunați în Ierusalim în ziua aceea i-ai dăruit cu duhul înțelegerii și al cunoașterii tainelor Tale, și au văzut ei atunci limbile de foc, limbile Duhului Sfânt așezându-se peste ucenici, iar ei au grăit lor apoi în limbile acelea, și orice neam adunat în ziua aceea la Ierusalim auzea și știa prin ucenici și înțelegea tainele Tale, tainele Duhului Sfânt, și a rămas de mărturie ziua aceea, iar noi suntem martorii ei. În așa limbi grăim noi astăzi poporului adunat la izvor pentru sărbătoarea noastră în mijlocul lui.
Așadar, fraza nu se desparte și nu se interpretează așa cum ți-ai permis tu , ci cu totul altfel:
1. – În cor de Duh Sfânt rostim cuvânt, Doamne, căci Tu ne-ai îmbrăcat pe noi în Duhul Sfânt, în puterea cea de sus după ce Te-ai dus la Tatăl prin învierea și prin înălțarea Ta - așadar aici este vorba numai de Fiul, căci El este Cel ce a suflat Duhul Sfânt peste ucenici ("luați Duh Sfânt...etc", vezi în Biblie), Cel ce a înviat, Cel ce s-a înălțat la ceruri.
2....
și prin înălțarea Ta apoi iarăși în Tatăl, din Care purcezi și prin Care Te slăvești, slăvindu-L pe El întru Tine. -așadar aici e vorba de Fiul care se întoarce prin Înălțare la Tatăl, din care purcede (zic ei, pucioșii) Or, tocmai aici constă erezia. Studiază puțin Crezul creștin ca să vezi de ce.