Citat:
În prealabil postat de ghemis
...
Dupa sf.parinti,suferinta si bolile trupesti sunt ca o mana cereasca pentru oameni.Pe cel mandru il smereste iar pe desfranat il potoleste.Suferinta este modul prin care omul(crestinul) se afla intr-o permanenta legatura cu Dumnezeu prin rugaciune.Nu degeaba se spune ca Dumnezeu pe cine iubeste il pedepseste.Tocmai din acest motiv,sa nu se piarda in placerile lumesti,sa nu cada in capcanele vrajmasului, si sa mentina contactul cu EL mereu.Nu stii cum e omul nostru/? cand da de bine uita de Dumnezeu numai cand ajunge in necaz si-aduce aminte de EL.
Asa i-mi explic ca cei mai buni sufera mereu,pentru ca-i iubeste Dumnezeu.Pentru atei pare un paradox aceasta "corectie ", dar pentru noi crestini stim ca este pedagogia(iubirea) lui Dumnezeu pentru pacatele noastre si ne vrea indreptati ca sa beneficiem de Imparatia Cerurilor.
|
Doamne-ajuta!
Leon Bloy (1846 - 1917), scriitor, poet si eseist de orientare catolica, spunea foarte frumos: "
O, Hristoase, care te rogi pentru cei ce te rastignesc si-i rastignesti pe cei ce te iubesc!"
Parintele Arsenie Boca, asaltat de oameni impovarati de greutati, ii mustra:
"Mai, veniti la mine cand va e greu. Da' cat timp va fost bine, unde erati?"
Purtam in noi chipul lui Iisus Hristos inca de la botez. Sa ne aducem aminte cele ce se intampla in fata usilor bisericii inainte de botezul propriu-zis:
Preotul intreaba: Te lepezi de satana? si de toate lucrurile lui? si de toti slujitorii lui? si de toata slujirea lui? si de toata trufia lui?
Si raspunde cel ce vine sa se boteze la fiecare intrebare; iar de va fi prunc sau pagan de alta limba cel ce vine sa se boteze, atunci raspunde nasul sl zice: Ma lepad.
Preotul intreaba a doua oara: Te lepezi de satana? si de toate lucrurile lui? si de toti slujitorii lui? si de toata slujirea lui? si de toata trufia lui?
El sau nasul raspunde: Ma lepad.
Preotul intreaba a treia oara; Te lepezi de satana? si de toate lucrurile lui? si de toti slujitorii lui? si de toata slujirea lui? si de toata trufia lui?
El sau nasul raspunde: Ma lepad.
Preotul iarasi intreaba pe cel ce se boteaza: Te-ai lepadat de satana?
El sau nasul raspunde: M-am lepadat.
Preotul iarasi il intreaba a doua oara: Te-ai lepadat de satana?
EI sau nasul raspunde: M-am lepadat.
Preotul iarasi il intreaba a treia oara: Te-ai lepadat de satana?
El sau nasul raspunde: M-am lepadat.
Dupa aceea ii zice preotul: Sufla si-l scuipa pe el.
Iar el sau nasul sufla de trei ori si scuipa de trei ori.
Si facandu-se acestea, preotul intoarce cu fata spre rasarit pe cel ce se boteaza, care tine mainile slobode in jos, si il intreaba: Te unesti cu Hristos? Si raspunde cel ce vine sa se boteze sau nasul: Ma unesc. Preotul iarasi il intreaba a doua oara: Te unesti cu Hristos? El sau nasul raspunde a doua oara: Ma unesc. Preotul iarasi il intreaba a treia oara: Te unesti cu Hristos? El sau nasul raspunde a treia oara: Ma unesc. Apoi il intreaba preotul: Te-ai unit cu Hristos? El sau nasul raspunde: M-am unit. Si iarasi il intreaba preotul: Si crezi Lui?
Si el sau nasul raspunde: Cred Lui ca unui Imparat si Dumnezeu.
Apoi zice insusi cel ce se boteaza, sau nasul pruncului, sau preotul insusi, iar nu altcineva, dupa cum rau s-a obisnuit:
Cred intru unul Dumnezeu, Tatal atottiitorul, Facatorul cerului si al pamantului, vazutelor tuturor si nevazutelor. Si intru unul Domn Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Unul-Nascut, Care din Tatal S-a nascut mai inainte de toti vecii; Lumina din Lumina, Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, nascut, iar nu facut; Cel de o fiinta cu Tatal, prin Care toate s-au facut; Care, pentru noi oamenii si pentru a noastra mantuire, S-a pogorat din ceruri si S-a intrupat de la Duhul Sfant si din Fecioara Maria, si S-a facut om; si s-a rastignit pentru noi in zilele lui Pontiu Pilat si a patimit si s-a ingropat; si a inviat a treia zi, dupa Scripturi; si S-a suit la ceruri si sade de-a dreapta Tatalui; si iarasi va sa vina cu slava, sa judece viii si mortii, a Carui Imparatie nu va avea sfarsit. Si intru Duhul Sfant, Domnul de viata Facatorul, Care din Tatal purcede, Cel ce impreuna cu Tatal si cu Fiul este inchinat si slavit, Care a grait prin prooroci. intru una, sfanta, soborniceasca si apostoleasca Biserica. Marturisesc un botez, spre iertarea pacatelor. Astept invierea mortilor si viata veacului ce va sa fie. Amin.
Dupa sfarsirea Simbolului credintei, preotul zice iarasi catre dansul: Te-ai unit cu Hristos?
El sau nasul raspunde: M-am Unit.
Si preotul il intreaba: Si crezi Lui?
Si acela sau nasul raspunde: Cred Lui ca unui Imparat si Dumnezeu.
Si zice: Cred intru unul Dumnezeu..., tot, pana la sfarsit
Si dupa ce a rostit a dona oara Simbolul credintei, preotul iarasi il intreaba a treia oara: Te-ai unit cu Hristos?
El sau nasul raspunde: M-am unit.
Si iarasi il intreaba preotul: Si crezi Lui?
El sau nasul zice: Cred Lui ca unui Imparat si Dumnezeu.
Si zice: Cred intru unul Dumnezeu..., tot, pana la sfarsit.
Si dupa ce a rostit a treia oara Simbolul credintei, iarasi il intreaba preotul, de trei ori zicand: Te-ai unit cu Hristos?
Si el sau nasul raspunde de trei ori: M-am unit.
Apoi zice preotul: Si te inchini Lui?
El sau nasul, inchinandu-se; zice: Ma inchin Tatalui si Fiului si Sfantului Duh, Treimii Celei de o fiinta si nedespartite.
Apoi zice preotul:
Binecuvantat este Dumnezeu, Care voieste ca toti oamenii sa se mantuiasca si la cunostinta adevarului sa vina, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
Apoi zice preotul rugaciunea aceasta, intrand in biserica:
Domnului sa ne rugam
Stapane Doamne, Dumnezeul nostru, cheama pe robul Tau (N) catre luminarea Ta cea sfanta si-l invredniceste pe dansul de acest dar mare al Sfantului Botez. Dezbraca-l pe dansul de cele vechi si-l innoieste pentru viata de veci. Si-l umple de puterea Sfantului Duh, spre unirea cu Hristos, ca sa nu mai fie el de acum fiu al trupului, ci fiu al Imparatiei Tale. Cu buna-vrerea si cu harul Unuia-Nascut Fiului Tau, cu Care binecuvantat esti cu Preasfantul si bunul si de-viata-facatorul Tau Duh, acum si pururea si in vecii vecilor. Amin.
continua