Citat:
În prealabil postat de peetor
tricesimusseptimus ma faci sa cred ca „The Jewish Encyclopedia” este biblia ta.O fi avand dreptate in unele versete(mai ales in Vechiul Testament),dar in Noul Testament nu mai are rost sa privesti din perspectiva iudaica.
|
Deocamdată am luat în discuție această perspectivă ebraică (pe lângă cea greacă). Nu poți înțelege bine NT pînă ce nu ai înțeles VT. De fapt denumirile acestea sunt arbitrare, cred că mai corect ar fi
Primul Testament și
Al Doilea Testament. Și cine ar fi mai autorizați să vorbească despre gândirea ebraică decât evreii înșiși? Astfel că un necunoscător al limbii ebraice, va lua ca referință „The Jewish Encyclopedia” fără a face din ea
biblia sa.
Citat:
În prealabil postat de peetor
Daca tu consideri duhul a fi respiratia,atunci cum explici pasajul din Petru referitor la inchisoarea duhurilor?
|
În primul rând, dacă ești cinstit (și nu am dubii în această privință), trebuie să recunoști că pasajul din
1 Petru 3 nu se referă la "
închisoarea duhurilor", ci la duhurile din "închisoare" cărora le-a predicat Hristos pe vremea Potopului (în/prin același Duh în/prin care a fost înviat) punct. Asta ca să avem tabloul complet.
Dacă dorești amănunte, trebuie să vezi ce înseamnă acel plural [
pneumata] tradus de Cornilescu și Anania prin
duhurile.
Suflarea [„
respirația”] este una din caracteristicile de bază ale ființelor vii și, printr-o figură de vorbire (sinecdocă), în care o parte caracteristică a unui lucru reprezintă totul/întregul,
pneuma înseamnă „persoană”. Așadar cuvântul „
duhurilor” poate face referire la ființele umane vii. De fapt se pare că prima parte a versetului 20 identifică aceste duhuri cu oamenii care trăiau pe pământ chiar înainte de Potop. Ele erau ființe umane tot atât de reale și vii ca și cele „
opt suflete” din v. 20.
"
Închisoarea" de care vorbește v.19 [Gr.
phulake, = „strajă”, „pază”], deci un loc unde oamenii erau supravegheați și păziți, o „închisoare”. Contextul este cel care hotărăște dacă apostolul Petru vorbește aici la propriu sau la figurat. Dacă este înțeleasă la propriu, această „închisoare” ar fi, așa cum sugerezi tu, un loc unde sufletele celor decedați, ca duhurile din v. 19, sunt păzite până când li se hotărăște soarta. Dacă este înțeles la figurat, cuvântul „
închisoare” se referă la starea spirituală a „
duhurilor” „răzvrătite”. Folosirea figurată a cuvântului „închisoare” nu este o noutate în Biblie (vezi Isaia 42,7; compară cu Isaia 61,1; Luca 4,18). Cât de legați erau antediluvienii în închisoarea păcatului este evident din Geneza 6,5–13 și din faptul că numai opt persoane au scăpat din ea (1 Petru 3,20). Numai Domnul Hristos poate să-i elibereze pe oameni din obiceiurile și dorințele rele prin care îi încătușează Satana.
Citat:
În prealabil postat de peetor
De ce atunci cand Pavel vorbeste despre inviere face referiri doar la trup?
|
Dar despre ce să vorbească? Desigur tu - care încă gândești în termenii dualismului- nu poți concepe că învierea asta înseamnă: un trup readus la viață (și bineînțeles schimbat într-un trup nesupus degradării). Sufletul este persoana însăși.
Citat:
În prealabil postat de peetor
Eu nu am spus ca sufletul se duce dupa moarte drect in rai unde isi primeste rasplata.Aici trebuie sa facem o distinctie intre perioada de dinainte de jertfa lui Isus si perioada de dupa.Iti spun sigur ca inainte de jertfa lui Isus sufletele mergeau in Locuinta mortilor si asta din pricina pacatului adamic care apasa toata omenirea generatie dupa generatie.Dupa jertfa lui Isus asa cum vedem in Apocalipsa Isus " a luat cheile Locuintei mortilor"adica sufletele celor neprihaniti nu mai sunt acolo si sufletele celor neprihaniti care vor mai muri de acum la fel nu vor mai merge in Locuinta mortilor.
|
Și aici ești încă destul de confuz: sufletul nu se duce în Rai, dar se duce în Cer... Și ce anume te îndreptățește a face distincție între înainte și după Hristos? S-a schimbat ceva în biologia omului? Nu tot la fel mor oamenii, nu tot la fel oamenii care mor merg în "Locuința morților" AKA mormânt?
Citat:
În prealabil postat de peetor
Vor merge in cer,asa cum vedem din Fapte intamplarea cu Stefan,cand se poate concluziona ca duhul a plecat alaturi de Hristos,dupa ce "cerurile" s-au deschis..
|
Alte confuzii:
1. confunzi
duhul cu
sufletul (respectiv cu ceea ce crezi tu că este sufletul).
2. Ștefan nu a mers la cer, ci a cerut ca Iisus să-i primească duhul. Se folosește iar expresia
pneuma = duh, suflare, răsuflare. Adică e perfect în acord cu antropologia biblică dinainte de Hristos (gândirea ebraică din VT pe care mi-o ceri s-o arunc): în momentul morții,
suflarea de viață merge la Cel care a dat-o. Și această
suflare de viață, adiere, răsuflare, nu are cum să fie o entitate ce gândește, simte, etc...
Citat:
În prealabil postat de peetor
Dar si acest loc tot un loc de asteptare este.Nimeni nu isi primeste rasplata faptelor sale bune si a vietii sale neprihanite pana ce intreg numarul oamenilor mantuiti nu va fi terminat.
|
E cu totul absurdă și nebiblică ideea aceasta a "garderobei" în care sufletele drepților stau atârnate în cui în așteptarea primirii răsplătirii. Aceasta ar fi nu antecamera Raiului, ci un adevărat Iad! Imaginează-ți să te vezi în standby cu conștiința de sine, cu inteligență și cu simțuri dar să nu poți face nimic pentru familia ta care te plânge și apoi o viață întreagă cum se chinuie pe pământ... Un astfel de Dumnezeu care ar proceda astfel, ar rivaliza în cruzime și răutate cu diavolul însuși! Dar nu... Dumnezeu a rânduit bine lucrurile. Când cel drept moare, trece la odihnă, la somnul inconștient al morții din care se va trezi doar la înviere, urmând să primească imediat răsplătirea cerească.
Citat:
În prealabil postat de peetor
(ceea ce spun sunt interpretari asupra textelor scripturii,nu mai scriu versetele ca postarea ar lua proportii si vad ca nu va plac postarile lungi)
|
Adevărat, sunt doar interpretări. Însă niște interpretări ce nu iau în seamă contextul general al Scripturii privitor la starea omului în moarte.
Citat:
În prealabil postat de peetor
Isus cand S-a inaltat la cer a spus ca "pleaca sa ne pregateasca un loc".Deci acel loc ne este pregatit si continua sa fie pregatit pana la revenirea Mantuitorului
|
Uite ce zice textul:
3. Și dacă Mă voi duce și vă voi găti loc,
iarăși voi veni și
vă voi lua la Mine, ca să fiți și voi unde sunt Eu. (Ioan 14)
Te întreb:
1.
de ce să mai vină, dacă drepții ce au murit deja s-au dus în sus?
2.
De ce să îi mai ia la El, dacă aceștia
deja sunt la El?