View Single Post
  #1513  
Vechi 26.10.2009, 11:13:09
Danut7 Danut7 is offline
Banned
 
Data înregistrării: 30.07.2009
Religia: Ortodox
Mesaje: 2.543
Implicit

Citat:
În prealabil postat de tricesimusseptimus Vezi mesajul
Am amintit că despărțirea omului de Dumnezeu prin căderea în păcat a adus moartea pe acest pământ. Dumnezeu blestemă pământul din cauza lui Adam și sfârșește cuvântarea cu cuvintele:
„... până când te vei întoarce din pământul din care ai fost luat”. (Geneza 3,19)

Pentru locul în care mergeau morții (adică în pământul din care au fost luați) evreii aveau o denumire specială. Numeau acel loc „șeol”, cuvânt ce nu are o etimologie certă, dar care apare de peste 60 de ori în Scripturi împreună cu derivatele sale. Acest cuvânt definește lumea nevăzută a morții. Seamănă cu ceea ce am văzut la greci; hadesul. Dar, oare evreii înțelegeau prin „șeol”, același lucru pe care îl înțelegeau grecii prin „hades”?
Șeol” este tradus în Scripturi prin locuința morților.
Evreii considerau că locuința morților, șeolul, este un loc sub pământ și de multe ori se folosea în antiteză cu cerul; cerul este foarte sus, șeolul este foarte jos. Cuvântul șeol este definit adesea ca fiind sinonim cu mormântul (se poate vedea acest fapt atât în Scrierile Scripturii , cât și în materiale de specialitate, enciclopedii, dicționare, etc., nu mai amintesc Enciclopedia Iudaică să nu faceți Doamne ferește vreo alergie) și nici un om nu poate scăpa de el „Ce om trăiește care să nu vadă moartea și să-și izbăvească sufletul din locuința morților?” (Ps. 89,48). Sufletul merge în jos. Din țărână a fost luat omul și în țărână se va reîntoarce.
Șeolul este locul în care merg atât oamenii buni, cât și cei răi. Acest fapt poate fi văzut din următoarele texte:

„... Nu, fiul meu nu va merge cu voi, fiindcă fratele vostru a murit și doar el îmi mai rămâne. Și de-o fi să dea o slăbiciune peste el pe drumul pe care îl aveți de făcut, o să-mi pogorâți bătrânețile, îndurerate, în Sălașul Morților” (Septuaginta, vol. 1, Colegiul Noua Europă, Editura Polirom, pagina 152, Iași 2004, redând o parte din textul din Geneza 42: 38.)

Aruncați să fie păcătoși în locuința morților, toate neamurile care uită pe Dumnezeu
(Idem, pagina 58, redând o parte din textul din Psalmii 9: 18)

Speranța oamenilor fără prihană va fi în planul lui Dumnezeu de răscumpărare. Cel drept, ajunge și el în locuința morților, dar poate ieși de acolo prin răscumpărarea pe care Dumnezeu o aduce prin Mesia. Cu toate că ceea ce apărea în fața lui Iov era doar mormântul (Iov 17: 13), el vede mai departe de acesta (Iov 19: 25) prin promisiunea făcută de Dumnezeu.

Pentru că locuința morților este partea fiecărui om care a trăit pe pământ, fie bun, fie rău, în concepția biblică a unui Dumnezeu drept, nu putem spune că ea este reprezentată de Iadul despre care am auzit atâtea vorbindu-se. Nu se poate ca acolo să fie și cel bun și cel rău, ar semăna prea mult cu hadesul grecesc. Pentru evrei locuința morților nu era locul unde cei răi sunt pedepsiți sau unde cei buni sunt răsplătiți, ci era locul unde atât unii cât și ceilalți aveau să meargă la încetarea existenței, nu într-o stare conștientă, ci ca într-un somn.
Șeolul era locul de așteptare a judecății lui Dumnezeu in care erau strânși toți morții,un loc care inghite pe cei morți.Nu putem știi dacă unii aveau parte de locuri mai bune sau mai rele in Șeol.Scriptura totuși face o diferenta in modul de adresare despre cei drepți care mureau prin sintagma 's-a adăugat la poporul său'.Oricum știm ca locuința morților a suferit o schimbare o dată cu venirea si moartea lui Hristos, care zice in Apocalipsă că are cheile Morții(Șeolului) si a Iadului.La fel cum acest loc(Șeolul) a apărut ca urmare a unui mare eveniment și la fel cum și omul a devenit supus morții și a ajungerii in acest loc tot ca urmare a unui mare eveniment, la fel acest loc a suferit o schimbare ca urmare a unui alt mare eveniment,moartea și Învierea lui Iisus.Acest loc a apărut ca o transformare, s-a schimbat acaparându-l și pe om prin cădere și s-a modificat din nou prin Hristos.

Acum pe lânga întrebările lui ovidiu-s mai adaug și eu întrebările mele:

In legătură cu 'spiritismul' : Cine a fost cel care s-a arătat lui Saul in VT și de unde a apărut?Te-ai folosit adesea de cuvîntul spiritism in subiectul ăsta, ce înseamnă spiritism pentru tine și ce sunt spiritele astea? De unde vin duhurile necurate si unde se întorc.Cum 'funcționează' posedarea?De ce versetul pe care însăsi tu l-ai adus în discuție Eccl 12:7 vorbește de trup si de suflet(duh) separat?