...continuare:
Luă cuvîntul doctorul Mouroulis, ortopedist, și-mi spuse: „Noi știm că ești invalid trupește, nu și intelectual. Prin urmare, întrucît își cunoști situația, pentru ce ne întrebi? Nu, domnule Kalkandis, nu vei putea merge!” Atunci îi întreb și pe ceilalți: „Dumneavoastră, domnule Kostandakis?” „Din nefericire, nu!” „Dvs, domnilor de la fizioterapie, doamnelor și domnilor?” Toți au răspuns în sens negativ. „Însă eu, domnilor, vă spun sincer că pot să mă ridic, să stau drept și să umblu.” Unul dintre ei mă întrebă: „Pe ce te bizui de spui toate acestea?” „Pe Dumnezeu și numai pe El”, le răspund, „mă bizui pe dragostea lui Dumnezeu” „Te vei ridica acum?”am fost din nou întrebat. „Pentru dumneavoastră mă voi ridica mîine. Doresc să dedic primii mei pași lui Dumnezeu”: Cu aceste cuvinte am plecat. Am spus băieților să nu spună nimănui nimic.
După prînz, am chemat pe toți bolnavii în biserică să vadă minunea și acolo le-am comunicat că a venit timpul să umblu și că trebuie să aibă credință fierbinte și încredere totală în Dumnezeu, iar într-o zi anume, mai devreme sau mai tîrziu, va veni și rîndul lor, deoarece Dumnezeu nu este asemenea oamenilor, să facă discriminare. „Nu sunt eu cel mai bun dintre dumneavoastră”, am continuat, „dar judecățile lui Dumnezeu sunt necercetate”.
Printre cei de față, sosește la un moment dat părintele Thiseus, parohul Așezămîntului, și ne întreabă: „Ce se întîmplă fiilor, ce așteptați?” „Părinte”, îi spun, „a sosit ceasul să umblu.” „Slavă Domnului!” îmi spuse el. „Astăzi este ajunul praznicului Sfinților doctori fără de arginți.” „Cu atît mai bine”, îi răspund. Apoi îmi dă și sărut icoana Sfinților doctori fără de arginți. Mă apucă de brațe, mă ridic și încep să umblu drept prin bisericuță, cîntînd cu lacrimi în ochi: „Cine este DUMNEZEU mare ca Dumnezeul nostru...?” Ce clipă a fost aceasta...! Toți invalizii au început să plîngă și să strige cu putere: „Și noi, Doamne, vrem să umblăm astfel, ajută-ne!” A fost ceva cutremurător, care nu poate fi descris. Cu cîtă putere sufletească, toți împreună, plîngînd, am făcut paraclis și am preamărit pe Domnul cerului și al pămîntului...
După cum vă dați seama, după aceea, cei care m-au văzut, au rămas fără glas. Și acum, cei care stau încă departe de Dumnezeu, bizuindu-se doar pe opiniile lor științifice, cînd mă văd cum umblu, cum mișc mîinile, cum conduc mașina și cum fac canotaj, toți aceștia rămîn uluiți, ridicînd din umeri.
Aș vrea să vă aduc la cunoștință factorii care m-au ajutat să mă ridic: credința mea în Dumnezeu – tovarășul plin de afecțiune al omului, durerea, iubirea lucrătoare prin fapte și rugăciunile duhovnicului meu, părintele Filotei, și ale mamei mele.
Mare este slava Ta, Doamne, că ne trimiți durerea și suferința pentru a ne călăuzi pe drumul cel bun... Ce mare binefacere mi-a adus durerea în toți acești ani cît am avut-o tovarășă. Dacă nu aveam această durere, nu m-aș fi întors la Dumnezeu. Omul cel vechi îmi copleșise sufletul, cu tot ce aveam în mine. Dar, Atotbunul Dumnezeu, cu iubirea Sa nemărginită, a trimis această mare suferință care m-a ajutat să găsesc adevăratul sens al vieții, sens pe care în uitasem cu desăvîrșire. Iată marea semnificație a durerii. Fericiți cei ce o suportă cu răbdare, căci vor afla LUMINA care este HRISTOS.
Hristos se află totdeauna aproape de noi, lîngă noi, gata să ne ajute. Este suficient să-L chemăm.
Numai Hristos este Lumina lumii, Adevărul și Viața. Domnul ne avertizează: „În lume necazuri veți avea, dar, îndrăzniți, Eu am biruit lumea”.
Necazul de tot felul, boala, sărăcia, marginalizarea sensibilizează inima, îndemnînd-o spre rugăciune. Ne conduc spre pocăință și spre mărturisirea păcatelor, pun la încercare răbdarea și dragostea și-l ajută pe om să progreseze din punct de vedere moral și duhovnicesc
Mai tîrziu, pe data de 12 decembrie 1971, părintele Filotei scria printre altele și cele ce urmează: „Minunea vindecării absolute a domnului Stavros Kalkandis se datorează, desigur, Sfîntului Nectarie Taumaturgul, dar și credinței bolnavului. dacă acesta nu credea și nu se înfățișa cu credință la Taina Mărturisirii, nu s-ar fi vindecat sufletește. Și iarăși, dacă nu se prezenta cu credință la sfintele moaște ale Sfîntului, cerînd tămăduire, nu s-ar fi vindecat, ci ar fi rămas și pe mai departe paralizat, ar fi murit nevindecat și nu s-ar fi mîntuit, „căci fără credință este nu neputință să se mîntuiască cineva”, spune marele Apostol Pavel.
Această minune a uluit pe toți cei care il știau înainte paralizat, iar acum îl vedeau sănătos. A uluit pe mulți care auziseră despre ea, chiar și pe medici, care considerau boala incurabilă, necunoscînd și necrezînd că „cele ce sînt cu neputință la oameni sînt cu putință la Dumnezeu” și că „unde vrea Dumnezeu se biruiește rînduiala firii”.
Minunat este Dumnezeu întru Sfinții Săi și întru Sfinții de pe pămînt s-a preamărit Domnul.
Minunile urmează credinței. Cînd Domnul nostru Iisus Hristos a trimis pe ucenicii săi în lume, le-a zis: „Mergeți în toată lumea și propovăduiți Evanghelia la toată făptura. Cel ce va crede și se va boteza, se va mîntui, iar cel ce nu va crede se va osîndi. Iar celor ce vor crede, aceste semne le vor urma: în numele meu demoni vor izgoni, în limbi noi vor grăi, șerpi vor lua în mînă și, chiar ceva dătător de moarte de vor bea, nu-i va vătăma; peste cei bolnavi își vor pune mîinile și se vor face sănătoși” (Marcu 16, 15-18).
Să asculte cei puțin credincioși și să părăsească puțina lor credință, cei necredincioși să-și părăsească necredința, iar cei neevlavioși, lipsa de evlavie. Să asculte medicii și să afle că bolile, dacă nu le poate vindeca medicina, știința, cunoașterea, înțelepciunea sau tehnica, le vindecă credința fierbinte și desăvîrșită în Dumnezeu. Să asculte și să creadă că „cele ce la oameni sînt cu neputință, la Dumnezeu sînt cu putință” și „unde voiește Dumnezeu, se biruie rînduiala firii”.
Ca părinte duhovnic, consider că este de datoria mea ca, așa cum l-am îndrumat pe cel bolnav de paralizie – și care m-a ascultat cu supunere, s-a pocăit, s-a mărturisit, a crezut și s-a vindecat sufletește și trupește, tot astfel și pe voi, ca fii ai mei duhovnicești, vă rog, vă implor și vă avertizez să vă grăbiți a vă găsi un duhovnic și să vă mărturisiți păcatele cu zdrobire de inimă, cu smerenie și cu cucernicie.
Pocăiți-vă și credeți în adevăratul Dumnezeu, luînd exemplul celui bolnav de paralizie. Și vă informez că numai prin credință, pocăință și mărturisirea păcatelor vă veți mîntui și vă veți învrednici de Împărăția Cerurilor.
Cîți sînteți credincioși și lipsiți de evlavie, fie că sînteți intelectuali, avocați, doctori, ofițeri sau politicieni, îngrijiți-vă să credeți înainte de a veni moartea, căci va veni ceasul cînd nu veți mai avea în cine nădăjdui; și faceți roade vrednice de pocăință cît timp este ziuă, înainte să vă ajungă sfîrșitul, căci, dacă vă va găsi moartea în necredință, e-adevărat că veți crede atunci și vă veți pocăi, dar va fi prea tîrziu, întrucît în iad nu există pocăință.
Ca să vă ușurez calea spre pocăință, spre credință și mîntuire, vă îndemn pe toți să vă procurați NOUL TESTAMENT. Să nu vă pară rău să dați cîțiva lei, deoarece, dacă veți cumpăra un Nou Testament și îl veți citi, rugîndu-vă, și veți crede în ceea ce scrie și le veți pune în aplicare, adică le veți săvîrși, atunci, cu siguranță, veți cîștiga RAIUL. Gîndiți-vă că puteți cumpăra Raiul cu cîțiva lei și vă veți mîntui sufletele, care valorează mai mult decît întreaga lume. Veți cîștiga Împărăția Cerurilor de care nădăjduim să ne învrednicim cu toții, cu harul, cu îndurările și cu iubirea de oameni a Domnului și Dumnezeului și Mîntuitorului nostru Iisus Hristos, pentru rugăciunile Preacuratei Maicii Sale, de Dumnezeu Născătoare și pururea Fecioarei Maria, ale cinstitului, Înaintemergătorului și Botezătorului Ioan, ale sfinților, slăviților și întru tot lăudaților Apostoli, ale sfinților, măriților și bunilor biruitori mucenici, mărturisitori și ierarhi, ale Sfîntului părintelui nostru Nectarie și ale tuturor sfinților. AMIN.
Părintele Filotei Zervakos (ucenicul Sf.Nectarie)
__________________
Ție, Stãpâne, Iubitorule de oameni, Îți încredințãm toatã viața și nãdejdea noastrã, și cerem și ne rugãm și cu umilințã la Tine cãdem..."
|