Sabatul definește relația noastră cu Dumnezeu.
Contrar scriitorilor dispensaționaliști și ai așa-numitului „legământ nou", care reduc Sabatul la o poruncă ceremonială mozaică, dată exclusiv pentru evrei, Ioan Paul recunoaște corect că „porunca Sabatului... este adânc înrădăcinată în planul lui Dumnezeu. Aceasta este cauza pentru care, spre deosebire de multe alte precepte, el nu este pus în contextul stipulațiilor strict cultice, ci în Decalog, cele 'zece vorbe', care reprezintă tocmai stâlpii vieții morale înscriși în inima omului. Punând această poruncă în contextul etic general, Israel și apoi biserica declară că nu o consideră doar o problemă de disciplină religioasă a comunității, ci o expresie de terminantă și de neînlăturat a relației noastre cu Dumnezeu, anunțată și expusă în revelația biblică. Aceasta este perspectiva în cadrul căreia creștinii trebuie să descopere astăzi porunca Sabatului".17
Ce afirmație profundă, vrednică de meditat! Păzirea Sabatului „nu este doar o problemă de disciplină religioasă a comunității, ci o expresie determinantă și de neînlăturat a relației noastre cu Dumnezeu". Pentru a aprecia adevărul acestei afirmații, este important să ne amintim că viața noastră este o măsură de timp și felul în care ne folosim timpul arată prioritățile noastre. Credincioșii care îi dau prioritate lui Dumnezeu în cugetarea și trăirea lor în ziua de Sabat dovedesc că Dumnezeu contează in viața lor. în felul acesta, păzirea Sabatului este într-adevăr „o expresie determinantă și de neînlăturat a relației noastre cu Dumnezeu".
Ioan Paul dezvoltă acest aspect în mod elocvent, spunând: „Relația omului cu Dumnezeu cere timp de rugăciune explicită, în care relația devine un dialog intens, implicând fiecare dimensiune a persoanei. 'Ziua Domnului' este, prin excelență, ziua acestei relații, când bărbați și femei înalță cântarea lor spre Dumnezeu și devin glasul întregii creațiuni".18
|