Subiect: Botezul in BOR
View Single Post
  #180  
Vechi 20.11.2009, 04:02:56
mihailt mihailt is offline
Senior Member
 
Data înregistrării: 04.01.2008
Locație: Bucuresti
Religia: Ortodox
Mesaje: 3.194
Implicit

Ei ala e blogul unui catolic.Atata vreme cat BC nu anatemizeaza ideile lui Anselm de Canterbury care a zis ca Dumnezeu Tatal a trimis pe Dumnezeu Fiul sa fie jertfit ca sa ii plateasca jignirea de i-au adus-o oamenii pacatuind nu prea ar trebui sa existe dialog teologic.
Ca aceasta dogma ataca ce se teologhiseste despre Sfanta Treime si mai mult decat celalta ratacire cu purcederea Duhului Sfant si de la Fiul.Ca doar zice Sfantul Ioan Damaschinul ca Sfanta Treime Tatal Fiul si Sfantul Duh au aceeasi vointa.
http://www.balamand.edu.lb/theology/JoWrit_trinity.htm
Din ce absurditati au propovaduit duhurile rele prin Anselm de Canterbury ar rezulta ca Dumnezeu Tatal era manios si Dumnezeu Fiul ne-a luat apararea fata de Dumnezeu Tatal.Iar noi nu am fost mantuiti de urmarile pacatului ci de mania lui Dumnezeu...
Cititi ce zice IPS Ierotheos in "deosebire dintre papism si ortodoxie":
http://www.crestinortodox.ro/diverse...m-si-ortodoxie
"Potrivit lui Anselm, Dumnezeu in fiinta Sa este dragoste si dreptate. Pacatul savarsit de Adam, ca si oricare pacat al omului, este o jignire adusa dreptatii lui Dumnezeu. Dreptatea lui Dumnezeu este jignita prin savarsirea pacatului si, ca urmare, cerinta unei pedepse este o necesitate a firii dumnezeiesti. Din felul exprimarii, s-ar parea ca Dumnezeu e supus unei oarecare legi a necesitatii. De aceea el are nevoie de satisfacerea si imbunarea dreptatii Sale, fapt care s-a savarsit prin intruparea lui Hristos, a doua persoana a Sfintei Treimi, si prin jertfirea Sa pe Cruce. Deci, scopul intruparii Cuvantului si al jertfirii Sale pe Cruce era imbunarea dreptatii dumnezeiesti, ce fusese jignita de pacatul omului."
Aceasta erezie impreuna cu infailibilitatea papala sunt cele mai cumplite inselari dracesti care sunt propovaduite in BC.
Si parintele Staniloae spunea la fel cu IPS Ierotheos Vlachos.
Si IPS Ierotheos zice ca aceasta e erezie:
"Parerea sa nu este intemeiata din punct de vedere ortodox, putand fi socotita drept eretica. Putem afla la Sfintii Parinti elemente ce combat invatatura lui Anselm. Vom rezuma aici cateva dintre parerile patristice."
Iata invatatura pe care dracii au dat-o prin Anselm de Canterbury pe wikipedia:
http://ro.wikipedia.org/wiki/Anselm_de_Canterbury
"
După Anselm, păcatul e o ofensă grea împotriva lui Dumnezeu, care îi dă dreptate acestuia din urmă de a se mânia împotriva omului. Prin păcat, omul răpește cinstea lui Dumnezeu. Or dacă Dumnezeu se lasă călcat în picioare de către propria creatură, atunci nu face diferență între păcătos și drept, deci nu poate fi Dumnezeu. Să ierte doar din milostivire nu se poate; să împlinească dreptatea fără milostivire, nici aceasta nu se poate. Dumnezeu trebuie să fie deopotrivă drept și milostiv. Drept aceea, urmează că păcatul va trebui pedepsit ori reparat printr-o despăgubire (satisfactio), pe care omul trebuie să o dea lui Dumnezeu. Aici Anselm răspunde: nu o pedeapsă, ci o despăgubire. Pe această despăgubire, fie că Dumnezeu și-o ia singur, fie că omul o dă lui Dumnezeu. Cum?
  • Despăgubirea se va face față de Dumnezeu, și nicidecum față de diavol.
  • Omul îi va da lui Dumnezeu un lucru care să nu i se cuvină pur și simplu prin relația creator-creatură.
  • Omul fiind stricat, nu e în stare să-l despăgubească pe Dumnezeu; chiar dacă omul ar vrea să-și dea viața pentru Dumnezeu, aceasta e prea puțin, căci chiar dacă n-ar fi păcătuit, omul i-ar fi datorat oricum lui Dumnezeu viața.
  • Iisus l-a despăgubit pe Dumnezeu în numele omenirii, căci i-a dat nu numai ascultarea, pe care i o datora Tatălui, ci și-a dat și viața, ceea ce nu i o datora; întru totul sfânt, Christos nu avea nevoie să moară pentru păcatele sale, dar fiind sfânt a murit pentru a despăgubi păcatele tuturor celor ce cred în el."

Last edited by mihailt; 20.11.2009 at 04:09:34.