Subiect: Va rog o parere
View Single Post
  #13  
Vechi 20.11.2009, 19:19:16
ancutzabc ancutzabc is offline
Junior Member
 
Data înregistrării: 20.11.2009
Locație: Marea Britanie
Religia: Ortodox
Mesaje: 9
Implicit Homosexualitatea: Nu este un păcat, Nu este o boală.

Oricine”Cel mai frumos cuvânt din Evanghelia lui Isus Hristos este „oricine”. Toate promisiunile lui Dumnezeu au fost menite pentru fiecare ființa umană. Acest fapt îi include pe bărbații gay și pe lesbiene. Cât de tragic este faptul că Biserica Creștină a exclus și persecutat persoanele homosexuale! Suntem cu toții creați cu necesitatea puternică de relații personale. Calitatea vieții noastre depinde de dragostea pe care o împărtășim altora, familie sau prieteni, parteneri sau semeni. Totuși, gay-ii și lesbienele au întâmpinat atitudini ostile în societate și adesea sunt privați de relații sănătoase. Isus Hristos ne cheamă să găsim sensul suprem în viețile noastre prin relații personale cu Creatorul nostru. Această importantă uniune spirituală poate aduce vindecare și întări relațiilor noastre omenești. Nu este un păcat, Nu este o boalăPentru multe secole, atitudinea Bisericii Creștine față de sexualitatea umană a fost foarte negativă: relația sexuală era destinată procreării, nu plăcerii; femeile și sclavii erau considerați proprietate destinată bărbatului; și mai multe manifestări ai heterosexualității, ca homosexualitatea, erau considerate păcătoase. Aceste tradiții continuă să influențeze bisericile de astăzi. Multe biserici învață că femeia trebuie să se supună bărbatului, continuă să îngăduie discriminarea persoanelor de culoare și condamnă homosexualitatea. Ei spun, că orice act homosexual este unul păcătos, adesea referindu-se la propria interpretare a scripturii. Alte biserici de azi sunt influențate de secolul gândirii psihanalitice, promovate printr-o minoritate cu mare influență în sfera medicinii. Ei văd homosexualitate a ca un soi de boală. Deși acum această opinie a fost discreditată pe larg de medicină ca specialitate, unele biserici și slujitori continuă să fie influențați de această idee. Ei susțin că homosexualii „nu sunt perfecți” și au nevoie de „vindecare”. Vestea bună este că din 1968, când a fost fondată Metropolitan Community Church, apariția unei comunități puternice de gay și lesbiene, și concluzia unor noi studii științifice asupra homosexualității au făcut ca Biserica Creștină să reexamineze aceste subiecte. Un număr crescând de cercetători ai scripturii și teologi recunosc acum că Scriptura nu condamnă relațiile homosexuale pline de dragoste și responsabilitate. De aceea, gay-ii și lesbienele trebuie să fie acceptați – exact așa cum sânt – în Bisericile creștine, iar relațiile homosexuale trebuie să fie sărbătorite și afirmate! Interpretarea schimbată... impactul studiului Interpretarea Biblică și Teologia de asemenea se mai schimbă din când în când. Circa 150 de ani în urmă, în SUA unele învățături creștine susțineau că există două porunci morale: una pentru albi și alta pentru cei de culoare. Oamenii albi erau considerați superiori celor de culoare, astfel cei de culoare trebuia să fie în subordonarea celor albi, iar sclavia era o instituție creată de Dumnezeu. Slujitorii care susțineau o asemenea idee respingătoare aveau pretenția de autoritate Biblică. Conflictul asupra sclaviei a adus la scindare și la formare a mai multor denominații Creștine majoritare. Aceleași denominații desigur nu mai susțin ideea sclaviei în zilele de azi. S-a schimbat cumva Scriptura? Nu, ei și-au schimbat interpretarea Bibliei! Care au fost influențele, care ne-au adus la noi feluri de înțelegere a Scripturii? Noi informații științifice, schimbările sociale, experiențele personale și poate forțele supreme de schimbare în felul nostru de a interpreta Scriptura și a dezvolta convingerile noastre. Date științifice privind orientarea homosexuală nu au existat înainte de secolul 19. Majoritatea Bisericilor Creștine, , cred că Biblia a fost inspirată de Dumnezeu și este sursa de bază a autorității pentru credința Creștină. De aceea, ce ne învață Biblia, la orice subiect, inclusiv sexualitate, este de o importanță majoră. Problema este că uneori Biblia spune foarte puține despre anumite lucruri, și atitudinile răspândite despre aceste subiecte sunt determinate în mai mare măsură de alte surse, care mai apoi sunt puse în expresii biblice. Este adevărat în special în cazul homosexualității. Din fericire, cercetările moderne au dezmințit multe din presupunerile și concluziile precedente. Ce spune și nu spune Biblia O altă înțelegere a Bibliei „Acea homosexualitate, împotriva căreia vorbește Noul Testament este pederastia răspândită în cultura Greco-romană; atitudinea față de pederastie, la fel și limbajul folosit pentru a o renega, sunt împrumutate din cultura iudaică”Robin Scroggs, Profesor de Teologie Biblică, New York „Nimeni nu poate afirma cu o convingere absolută, că cele două noțiuni cheie din prima epistolă către Corinteni 6:9 au fost menite sa facă o referință directă la homosexualitatea masculină”Victor Paul Furnish, Profesor de Noul Testament „Cel mai tare argument al Noului Testament în susținerea amoralității homosexualității în sine, tradițional parvine de la epistola către Romani 1:26, unde este definită ca «para physin». Traducerea curentă este „patimi scârboase”. Traducerea obișnuită a acestei îmbinări de cuvinte «împotriva firii». Există două interpretări justificate pentru ceea ce Pavel putea avea în vedere în această expresie. Se putea referi la păgâni, care mergeai mult prea departe în dorințele lor sexuale pentru a obține noi plăceri. A doua versiune este că acest cuvânt „physis” se referea la „natura” poporului ales, căruia legea Leviților le interzicea relațiile homosexuale.”John J. McNeill, Adjunct al profesorului de Psihologie, Seminarul Teologic Union, New York „O lectură atentă a polemicii lui Pavel vis a vis de homosexualitate din primul capitol al epistolei către Romani nu susține interpretarea comună a acestui pasaj. Pavel nu neagă existența împărțirii lucrurilor în curate și necurate, și chiar presupune, că evreii creștini vor continua să urmeze poruncile legii sanitare. În același timp, el se abține de a identifica necurăția fizică cu păcatul, și de la cerința ca păgânii să respecte această lege.”William Countryman, Profesor de noul Testament, Biserica Divinității, Școala din Pacific, Berkeley „Cuvântul iudaic „toevah”, tradus ca «scârbos», in realitate nu înseamnă ceva rău în esența sa, ca de exemplu violul sau tâlhăria, (menționată în alt pasaj al cărții Levitic). Mai degrabă ceva necurat în sens ceremonial, ca de exemplu consumarea porcinei sau contacte sexuale în perioada menstruației, și una și alta sunt interzise în aceleași capitole.”John Boswell, Profesor de istorie, Universitatea Yale, New Haven
Reply With Quote