Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Ma interpretezi gresit.Eu nu am spus ca cei drepti merg dupa moarte deja la Hristos.Unde vezi tu in pilda bogatului nemilostiv ca in acel loc in care erau cei drepti era si Dumnezeu sau Isus?
|
Tocmai, este un tărâm de neimaginat unde Dumnezeu este absent. Avraam face triajul, el dă sentințe, etc., e un fel de Sf. Petru din bancurile cu poarta Raiului.
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
"Sanul lui Avraam" este un loc distinct,nu face parte din Rai,pentru ca logic,raiul a inceput sa fie pregatit dupa ce Isus s-a inaltat la cer,dupa cum a spus inainte de inaltarea Sa.Acestia insa nu si-au primit deja rasplata.
|
Deci
sânul lui Avraam nu este nici în Rai, nici în Iad. Este un loc neutru în care drepții stau la naftalină sau ca specimenele in borcanul cu spirt? Dar e absurd! Mai bine să-i lăsăm acolo unde spune Scriptura: dormind somnul morții în morminte... Și totuși pilda spune că Lazăr era "mângâiat", deci era un fel de Rai. Exact asta spunea credința populară și nescripturală a evreilor. Populară pentru că era atractivă credința în continuarea vieții la
sânul lui Avraam și nescripturală, deoarece Scriptura nu-l plasa pe Avraam într-un asemenea rol de operetă:
Isaia 63:16 "
Totuș Tu ești Tatăl nostru! Căci Avraam nu ne cunoaște, și Israel nu știe cine sîntem; dar Tu, Doamne, ești Tatăl nostru, Tu, din vecinicie, Te numești ,Mîntuitorul nostru."
În basmul acesta, se pare că nu Dumnezeu e Tatăl, ci "părintele Avraam" care-
i și
cunoaște atât pe bogat, cât și pe Lazăr.
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Cei nedrepti si-ar fi primit-o daca ar fi cum spui tu,si anume sa dispara cu totul la fel cum va mai disparea o data prin "moartea a doua".Vezi bine ca este lipsit total de logica.Te-am mai intrebat si te mai intreb:cine l-ar invia pe cineva doar ca sa il omoare din nou?
|
"Dispar cu totul" abia după ispășirea pedepsei la moartea a doua. Prima moarte este doar un somn nu o dispariție definitivă cum încerci să-mi pui în cârcă. Același care l-a înviat și pe Lazăr din Betania, "doar ca să mai moară odată". De prima moarte au parte toți, buni și răi.
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Pai sa ne gandim cum decurge o judecata in lumea noastra.Unde asteapta cel acuzat de fapte grave judecata?In inchisoare o asteapta,dar asta inseamna ca si-a primit sentinta?Nu,asta nu inseamna.Dar cel care nu este acuzat dar trebuie sa se prezinte la judecata,unde asteapta?Intr-un loc care poate semana cu locul in care va trai si dupa judecata. Exact asa stau lucrurile si in cazul nostru.Ce e asa greu de inteles?
|
Ideea ta ar da apă la moară catolicilor cu al lor Purgatoriu. Acolo nu-i nici Iad (închisoare), se mai și scade din pedeapsă (timpul petrecut în arestul Poliției) și dacă continui
in absurdum cu paralela asta nepotrivită, se poate face și recurs și păcătosul nepocăit poate fi scos basma curată... Unde mai pui și mituirea judecătorului cu pomeni, indulgențe, etc...
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Eu totusi mai astept sa iti vad opiniile daca nu fata de moartea clinica,fata de acele aspecte despre care ti-am vorbit si anume despre moartea fireasca,naturala.De ce este linistita pentru unii si inspaimantatoare pentru altii,si "curios lucru" este linistita pentru cei care au facut voia lui Dumnezeu si "nelinistita" ca sa ma exprim astfel pentru cei care nu au facut voia lui Dumnezeu.Am auzit multe cazuri de acest gen si poate cel mai celebru este cazul mortii lui Voltaire.De ce aceste lucruri,daca intre moartea trupeasca si inviere nu exista nimic?De ce?
Evident ca te retragi,te eschivezi,pentru ca pur si simplu nu ai explicatii privind din perspectiva ta.
|
Abordarea aceasta este suficient de subiectivă ca să poată fi combătută printr-un singur exemplu: Iov. Este cunoscut ca "dreptul Iov", cu toate acestea trece prin momente de maxim zbucium și neliniște sufletească în așteptarea morții. Încercările te pot trece prin experiențe grele, prin disperare, chiar întrebări existențiale; asta nu înseamnă că putem da verdicte. Chiar unde omenește vorbind avem de-a face cu un suflet pierdut, Dumnezeu judecă după alte criterii.
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Acum nu imi mai veni cu paranoia spiritismului.M-am saturat sa il tot aduceti in discutie.
Voi toti care nu credeti in suflet nepieritor veniti cu argumentul spiritismului,desi stim prea bine ca el nu are a face cu discutia noastra.
|
Nu-ți vin cu nici o paranoia, însă gândește puțin:
Spiritiștii vin exact cu argumentele voastre. În plus, dacă între Iad și Rai (sau ce-or fi, locul
chinului și locul
mângâierii) în loc de o prăpastie uriașă, se poate comunica așa de ușor (convorbirea între bogat și Avraam), de ce n-ar putea comunica și spiritiștii cu spiritele celor morți?