Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Ai spus:"Tocmai, este un tărâm de neimaginat unde Dumnezeu este absent."
Nu m-am referit la acest aspect,ci la faptul ca nu trebuie sa intelegem ca "Sanul lui Avraam" este Raiul,adica locul in care "locuieste" Dumnezeu.Stim prea bine ca biblia spune ca Dumnezeu este "pretutindeni".
|
E adevărat că Dumnezeu este "pretudindeni", chiar și-n locuința morților:
"
Dacă mă voi sui în cer, Tu ești acolo; dacă mă voi culca în locuința morților, iată-Te și acolo" (Psalm 139:8),
cum îți explici totuși absența Lui și din locuința morților și din "sânul lui Avraam" în pildă? Dumnezeu nu lucrează prin procură în principalele lui atribute. Executarea pedepsei în "Iad" nu o operează dracii (cum e percepută în credința populară), iar administrearea locurilor în Rai nu o face Avraam. Unde este Dumnezeu în pildă? Să nu-mi răspunzi ca Ilie (1 Regi 17,27).
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Eu mi-am mai spus punctul de vedere cu privire la "Sanul lui Avraam",ar putea fi un loc distinct din aceeasi Locuinta a mortilor,pentru ca biblia doar despre ea vorbeste cand se refera la moarte.
|
Nu poate fi tot în Locuința morților:
"Pe cînd era el în Locuința morților, în chinuri, și-a ridicat ochii
în sus, a văzut
de departe pe Avraam, și pe Lazăr în sînul lui" (Luca 16:23)
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Doar in aceasta pilda apare denumirea "Sanul Lui Avraam".
|
Acest lucru ar trebui să-ți dea de gândit. Adică Locuința morților apare în sute de locuri și nici măcar într-unul să nu se amintească de "sânul lui Avraam"? Să fim serioși! Locul unde merg
toți cei credincioși să fie inexistent? De ce tace Biblia?
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Daca vrei il poti numi si "un fel de rai".
|
Nu fratele meu, eu nu-mi permit să-l numesc "
cum mă taie capul". Locuința morților este mormântul unde toți morții dorm în așteptarea dimineții învierii. Abia apoi vor primi răsplata sau pedeapsa, funcție de faptele lor. Așa ne învață Biblia în totalitatea ei. Așa ne învață că trebuie tratată problema până și această pildă:
"Avraam a răspuns: ,
Au pe Moise și pe prooroci; să asculte de ei." (Luca 16:29)
Ai Biblia, ascultă de ea! Nu aștepta să se scoale cineva din morți să-ți spună adevărul cu privire la starea morților!:
"Și Avraam i-a răspuns: ,
Dacă nu ascultă pe Moise și pe prooroci, nu vor crede nici chiar dacă ar învia cineva din morți." (Luke 16:31),
ba din contră, are
cineva grijă să le împuie capul cu povești despre N.D.E. (percepute ca învieri din morți).
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Tu sustii ca este basm,dar tot nu mi-ai raspuns la intrebarea:daca este un basm,Isus de ce nu il neaga,de ce ii lasa pe cei care au auzit aceasta "pilda" sa creada in aceste lucruri?Pentru ca daca era un basm,eu ma gandesc ca Isus l-ar fi combatut sau negat,nu i-ar mai fi lasat pe oameni sa creada in acest "basm",dar El totusi vorbeste despre aceste lucruri intr-o pilda.De ce?
|
Hristos operează în pildele sale cu elemente din viața de zi cu. Povestea asta cu "
sânul lui Avraam" făcea parte din folclorul evreilor. Probabil trebuia să-L vezi și să-L asculți cu ce gesturi și pe ce ton povestea pilda aceasta... Ne-ar fi ajutat, dacă pilda apărea și în celelalte Evanghelii paralele, descopeream elemente noi. Nu știu. De aceea avem
întreaga Biblie, să comparăm și să învățăm. Eu rămân fidel principiului: nu-ți fonda crezul pe un singur verset (pildă).
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Ai afirmat:"Același care l-a înviat și pe Lazăr din Betania, "doar ca să mai moară odată".
Nu ai dreptate,gresesti flagrant.Lazar a fost inviat pentru ca oamenii sa creada in Isus si din pricina familiei ramase care inca mai avea nevoie de el,nu "doar pentru a muri din nou".Isus nu a inviat oameni,doar "ca sa moara din nou",toate invierile facute aveau un scop.Si invierea lui Lazar a fost cu un scop,Isus nu a facut nimic fara un scop binedefinit.
|
Tu de ce crezi că am folosit ghilimelele? Te-am citat pe tine, tu ai folosit expresia "
doar ca să mai moară odată". Bineînțeles că scopul lui Iisus a fost întărirea credinței în învierea morților. Nicidecum în accentuarea credinței aiuristice în fantome și năluci.
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Ideea mea nu da cu nimic "apa la moara" catolicilor.[....] Asa cum apare in pilda,Locuinta mortilor si Sanul lui Avraam sunt locuri pur si simplu de asteptare.
|
Purgatoriul este tot un loc de "așteptare".
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
Asta nu inseamna ca in asteptare,unii vor fi mantuiti.
|
Această "așteptare" nu prea seamănă cu ''odihna" ori "somnul" de care vorbește Biblia. Vrei să mă convingi că morții sunt trecuți pe "
linie moartă" în "
triaj" în așteptarea judecății de apoi, dar cum s-ar simți aceștia în "asteptare"? Ai avut vreodată ocazia să aștepți la semnal 3-4 ore? Eu am avut și nu m-am simțit nici confortabil, nici calm, nici "mângâiat".
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
faptul ca ai adus cazul lui Iov in discutia noastra este irelevant.Atat se spune despre moartea lui Iov:
"Iov 42:16 Iov a mai trăit după aceea o sută patruzeci de ani, și a văzut pe fiii săi și pe fiii fiilor săi până la al patrulea neam."
Iov 42:17 Și Iov a murit bătrân și sătul de zile.
Vezi prea bine ca nu are a face cu discutia noastra.
|
La momentul încercării lui, Iov nu vedea ieșirea din criză. Totuși recunosc că nu am dat un exemplu potrivit, imi retrag ilustrația.
Citat:
În prealabil postat de Totpeetor
In ceea ce priveste spiritismul,nici el nu are a face cu ceea ce credem noi.Biblia interzice practicile spiritiste,dar nu proclama moartea sufletului sau a duhului.De ce sa nu facem si noi la fel?
|
Știu acest lucru, dar ce vină am eu că spiritismul operează cu aceleași elemente suflet/duh/spirit conștiente în moarte?
Nici eu nu proclam "moartea duhului", acesta este elementul vital pe care-l dă Dumnezeu (
suflarea de viață) pentru ca omul să devină
un suflet viu.
Aceasta e terminologia biblică.