Biserica Ortodoxă la răscruce: "al VIII-lea sinod Ecumenic"
Deși reprezintă o o analiză destul de cuminte din punct de vedere al calificativelor și al tonului folosit, considerăm deosebit de importantă publicarea acestui articol, edificator prin perspectiva coerentă și informațiile istorice pe care le conține, spre trezirea și sporirea privegherii asupra proceselor de apostazie care își măresc turațiile pe zi ce trece. În contextele respective din articol, cînd se vorbește despre ortodocșii ecumeniști se înțelege, bineînțeles, că folosirea calificativului "ortodox" este strict convențională în acest caz, aceștia neaparținînd de facto Trupului neramificat al lui Hristos. Să luăm aminte:
După mai bine de opt decenii de implicare a ortodocșilor în mișcarea ecumenistă, Biserica Ortodoxă, ca instituție, se află astăzi la o răscruce ideologică. Ierarhii au deschis porțile Bisericii ideologiilor seculare, umaniste și păgâne, ajungând să susțină un ,,creștinism fără Hristos". Ei propovăduiesc acest pseudo-creștinism credincioșilor care, lipsiți de adevărata hrană duhovnicească, îl primesc fără suspiciuni. Iar pentru a putea legifera abaterile de la dogmă și canoane, pe care au început deja să le pună în practică, ierarhii vor să convoace al VIII-lea Sinod Ecumenic.
În prezent, Biserica Ortodoxă, ca instituție, se află la o răscruce ideologică, fiind nevoită să aleagă între învățătura lui Hristos și ideologia ecumenistă
Apariția, la începutul secolului XX, a ecumenismului modern a însemnat apropierea Bisericii Ortodoxe de confesiunile heterodoxe cu scopul declarat de unire a tuturor creștinilor și refacere a Bisericii Universale din primul mileniu creștin. În ciuda intențiilor lăudabile, participarea ortodoxă la mișcarea ecumenistă s-a întemeiat și a continuat cu nenumărate compromisuri făcute de ortodocși heterodocșilor, în materie de dogmă și canoane. Prin declarațiile și acțiunile întreprinse de-a lungul vremii, ortodocșii s-au dezis de Biserică și de învățătura Celui care a întemeiat Biserica.
Negându-I învățătura, ortodocșii L-au negat pe Hristos iar, prin aceasta, au adus Biserica Ortodoxă, ca instituție, într-un impas ideologic. Biserica se vede astăzi nevoită să aleagă între învățătura lui Hristos, care este temelia Bisericii, și ideologia ecumenistă, care prin liberalismul ei deschide calea către celelalte credințe ale lumii.
În esență, ideologia ecumenistă și ideologiile umaniste urmăresc un țel comun, acela de a-L nega pe Hristos, susținând, în același timp, că sunt creștine și au sorginte apostolică. Astfel, în vreme ce afirmă că sunt creștini, strategii ecumenismului modern resping imaginea dumnezeiască pe care Biserica o are cu privire la Întemeietorul ei și Îl propovăduiesc pe Hristos potrivit viziunii lor, tributară filozofiilor omenești.
Ortodocșii care au subscris acestor mentalități s-au îndepărtat de adevăratul izvor al înțelepciunii și cunoașterii de Dumnezeu și s-au lipsit de ocrotirea Bisericii, expunându-se atacurilor de pretutindeni. De-a lungul veacurilor, prin învățătura sa dumnezeiască, Biserica i-a ocrotit pe credincioși de valurile de învățături străine, reprezentând un adevărat zid de apărare împotriva diferitelor curente ce s-au opus credinței ortodoxe. În prezent, însă, învățătura Bisericii a ajuns să îi stânjenească pe ortodocșii ecumeniști în planurile lor.
__________________
1.Toate respira prin darul lui Dumnezeu!
2. Oricat ai fi de bun, nu esti suficient de bun!
3. Omul smerit poate sa miste astrele!
|