Însă, după experiența amară a congresului din 1923, care a introdus o schismă gravă în sânul Bisericii Ortodoxe, Biserica Serbiei și-a exprimat dorința ca toate Bisericile Ortodoxe locale să facă pregătiri serioase pentru desfășurarea sinodului și, eventual, să aibă loc o conferință pregătitoare. În aceste condiții, sinodul a fost amânat.
Congresul ,,pan-ortodox” de la Constantinopol a provocat o asemenea zarvă în sânul Bisericii Ortodoxe, încât la câteva luni de la încheierea sa, Metaxakis a fost depus în mod rușinos din scaunul patriarhal. Dar înlocuirea sa cu patriarhul Grigorie al VII-lea (1923-1924) nu a modificat prea mult starea lucrurilor. Echipa lui Metaxakis a rămas intactă în Fanar și loială inovațiilor introduse de liderul său masonic, urmărind în continuare schimbarea învățăturii Bisericii cu o ideologie umană.
Nici în moarte, Meletie nu s-a dezis de adevăratul său crez: el a fost înmormântat după rânduiala masonică
Biruința patriarhului Meletie a fost imensă. Prin hotărârile adoptate la congresul din 1923, el a reușit să producă o fisură în zidul canonic al Bisericii, urmată de o schismă în sânul ei.
Acest ierarh, care a luptat împotriva Bisericii de la cel mai înalt amvon al său, este descris de părintele Iustin Popovici (1894-1979) astfel: ,,Faimosul și mândrul modernist, reformator și autor al schismelor din sânul Ortodoxiei”, iar mitropolitul Meftodie Kondostanos (1942-1967) scria despre el: ,,Acest exilat din Țara Sfântă (n.r.: în 1908, de către Patriarhul Damian al Ierusalimului, pentru ,,activități împotriva Sfântului Mormânt”), din Kition (Cipru), din Atena (n.r.: în 1921, el a fost depus de Sfântul Sinod al Bisericii Ortodoxe a Greciei pentru activități potrivnice Bisericii, iar depunerea sa a fost revocată necanonic în urma presiunilor masonilor care doreau să-l înscăuneze patriarh de Constantinopol), din Constantinopol (n.r.: în 1923, în urma scandalului și schismei provocate de congresul din 1923), Meletie Metaxakis - un spirit instabil, neliniștit, flămând de putere, un adevărat demon”. Sfârșitul vieții sale, ca întreaga sa viață în sânul Bisericii, mărturisește adevărata identitate a patriarhului Constantinopolului, Meletie Metaxakis: după relatarea martorilor oculari, el a fost înmormântat, în 1935, la Cairo, ca patriarh de Alexandria, după rânduiala masonică !
Prin declarațiile și activitățile sale ca patriarh al Bisericii Ortodoxe Române, Miron Cristea își vădește unitatea de cuget cu Meletie Metaxakis
Din nefericire, el nu a fost singurul ierarh care a propovăduit idei străine de învățătura ortodoxă și care a luptat pentru a le introduce, în scopul de a lovi zidul de apărare al Bisericii. Un alt exemplu grăitor pentru această atitudine anti-ortodoxă a ierarhilor din ultimul secol este patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, Miron Cristea (1868-1939, mitropolit primat între anii 1920-1925, patriarh între anii 1925-1939), mason cu ,,grad foarte înalt” și fost ierarh … greco-catolic.
Delegația unirii la București (1918), formată din episcopii Miron Cristea și Iuliu Hossu (greco-catolic), Caius Brediceanu, Al. Vaida-Voievod și Vasile Goldiș >>
__________________
1.Toate respira prin darul lui Dumnezeu!
2. Oricat ai fi de bun, nu esti suficient de bun!
3. Omul smerit poate sa miste astrele!
|