View Single Post
  #63  
Vechi 29.11.2009, 22:48:39
Miha-anca
Guest
 
Mesaje: n/a
Implicit

La carti ortodoxe se gaseste cartea "Viata si invataturile Sf. Ierarh Nifon". Citind viata Sfantului Nifon, vedem si interventia dumnezeiasca in desavarsirea omului, aflat pe calea spre indumnezeire. Ultima si hotaratoarea interventie e din partea lui Dumnezeu, Care ii spune sfantului, sa nu cumva sa se mandreasca, acum ca este sfant, ci tot la fel ca pana acum sa spuna ca este pacatos. Sfantului Nifon ii reuseste aceasta smerenie in asa masura, incat ingeri din cer vin sa-l vada; el insa refuza onorurile, caci este constient ca nu lui personal i se datoreste dumnezeirea, ci lui Dumnezeu Insusi.
...si atunci nu e de mirare, ca sfant fiind si indumnezeit, el afirma in continuare ca " numai Tu esti fara de pacat, Hristoase Dumnezeul nostru".

Cine se indumnezeieste,si devine aidoma lui Dumnezeu nu are cum sa mai greseasca, caci de acum Dumnezeu traieste in el. Dar ca la inceputul vietii a facut unele greseli, e posibil. Stim acest lucru din vietile multor sfinti, pe care de multe ori insasi Maica Domnului ii aduce iar pe linia de plutire, pentru a putea sa duca la indeplinire sarcina pe care o au de dus. Unul din acestia este Sf. Serafim de Sarov, care a descoperit placerile vietii de mirean, inainte da a intra la manastire; si ca el multi altii. Dar dupa ce si-a intrat pe fagas, si sub indrumarea atenta a unui duhovnic, a reusit sa se indeparteze de pacate, asa cum e normal. Pacatele lor, cele cu care se lupta in continuare, numai sunt cele grosiere, ci fac parte din curatirea temeinica a sufletului celui induhovnicit.
Patericul ne da cazuri clare de cadere in pacat a celor aflati induhovniciti: caderea acestora este de la mare inaltime; deci pacatul este privit ca fiind foarte grav si fara posibilitate de indepartare.
Nu merge deci ca cel angajat pe acest drum sa slujeasca la doi Stapani.
Reply With Quote